VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: DrLaban på januar 18, 2008, 18:39:57 pm



Tittel: Type 1: Ang. heving av girkasse/motor.
Skrevet av: DrLabanjanuar 18, 2008, 18:39:57 pm
Er det noen av dere som har vært borti heving av girkasse på type 1?
Ser det er flere i statene som gjør dette for å ikke få problemer med drivakselklaring (og mer positiv camber) ved ekstrem senking.

Krever jo selvfølgelig at man må modde bakre vegg i motorrommet, samt heve "gulvet" bak bakseteryggen.
Men hva gjør man med giroverføringen? I eksempelet under har de hevet den MYE og da blir det jo en stor høydeforskjell!

(http://img.photobucket.com/albums/v23/bergerm/1965%20Beetle/012.jpg)

(http://img.photobucket.com/albums/v23/bergerm/1965%20Beetle/013.jpg)

(http://img.photobucket.com/albums/v23/bergerm/1965%20Beetle/11-2-20076-17-29PM_0003.jpg)


Tittel: Sv: Type 1: Ang. heving av girkasse/motor.
Skrevet av: DrLabanjanuar 18, 2008, 18:46:12 pm
Fant dette ferdigkittet for 1" heving. Etter hva jeg kan lese så inneholder dette alt jeg trenger.
Og med 1" så kreves det kanskje ingen modifisering?

http://www.aircooled.net/new-bin/viewproductdetail.php?keyword2=DRS0001&cartid=


Tittel: Sv: Type 1: Ang. heving av girkasse/motor.
Skrevet av: wonderboyjanuar 18, 2008, 20:10:50 pm
leste på kcw at det ikke var noe vits til å heve kassa "bare" 1" ..  men det er jo de som sier..  det skulle visst ikke være store hjelpen i en tomme...  men hvorfor selge et sett hvis det er unødvendig..  men sjekk hva de sier der hvis du ikke allerede har gjort det...


Tittel: Sv: Type 1: Ang. heving av girkasse/motor.
Skrevet av: HansOjanuar 18, 2008, 22:21:03 pm
Vet at denne har hevet girkasse. Ca 5 cm tror jeg. Husker ikke helt hvordan og hvilke andre utbedringer som måtte gjøres. IRS-kasse dette da.


Tittel: Sv: Type 1: Ang. heving av girkasse/motor.
Skrevet av: DrLabanjanuar 18, 2008, 23:28:34 pm
leste på kcw at det ikke var noe vits til å heve kassa "bare" 1" ..  men det er jo de som sier..  det skulle visst ikke være store hjelpen i en tomme...  men hvorfor selge et sett hvis det er unødvendig..  men sjekk hva de sier der hvis du ikke allerede har gjort det...

Jeg fant det, men grunnen til at de sier det er at det er såpass mye jobb at man like godt kan ta 2".
Forskjellen er at de gjør det for å senke bilen ekstremt.. jeg skal eventuellt gjøre det for å få bilen ned de siste 20mm
og få motoren litt høyere slik at den ikke tar i når jeg kjører bilen lavt.

Men, det som har noe for seg som de sier ang. 2" er at man enkelt løser mitt spm ang. giroverføring.
Man kan nemlig da bytte den bakre delen på kassa (trans. nose cone) og stag (Hockey stick) fra 60-67 Type 2
så slipper man modde tunnelen og giroverføring. De to nevnte bitene koster småpenger nytt.
Minuset med å gå for 2" er at det blir ganske mye modding av karosseriet i motorrommet.

Noen som har handlet fra KCW? Seriøse? De leverer nemlig ferdige 2" kit.

Har lest en del om dette nå og etter hva jeg har skjønt så er dette noe som er vanlig på biler som benyttes i drag.
Dette får å få minst mulig negativ camber... Er vel en del "dragfolk" (ikke de i dameklær da.. hehe) her inne så kanskje
noen har erfaring rundt dette.


Tittel: Sv: Type 1: Ang. heving av girkasse/motor.
Skrevet av: tekkenjanuar 21, 2008, 18:58:07 pm
Her har jeg kassefeste med 1" heving.Som du nevte så er det ofte sånn på drag bobler,i noen tilfeller som min også kappet av i hver ende og senket ytterlige ned-her 4".Får lavt tyngdepukt,lavere bil,gearstag over tunnel,riktigere vinkel på hjul-men nok umulig å få godkjent på gata.


Tittel: Sv: Type 1: Ang. heving av girkasse/motor.
Skrevet av: wonderboyjanuar 21, 2008, 20:03:02 pm
ser at radikalbugz driver å bygger på en som skal heve girkasse og greier..  de har tatt noen bilder av det , kanskje de hjelper deg litt.. skal prøve å legge ut link, men ikke sikker om det går..  du får sjekke www.radikalbugz.com hvis ikke. på project en cour. på forumet deres.. står på belgisk. men bilder viser litt.http://www.radikalbugz.com/phpBB2/viewtopic.php?t=4620 (http://www.radikalbugz.com/phpBB2/viewtopic.php?t=4620) dette er linken som skal linke til prosjektet.. eller?


Tittel: Sv: Type 1: Ang. heving av girkasse/motor.
Skrevet av: Tistlojanuar 21, 2008, 20:06:38 pm
Men dar må ein ha brukar og pass for å komma inn


Tittel: Sv: Type 1: Ang. heving av girkasse/motor.
Skrevet av: wonderboyjanuar 21, 2008, 20:18:33 pm
kommer rett inn på prosjektet via linken min vel???... hvis ikke er det vel bare å melde seg inn da.. det gjorde jeg..  masse å se på der...


Tittel: Sv: Type 1: Ang. heving av girkasse/motor.
Skrevet av: DrLabanjanuar 22, 2008, 00:19:23 am
Her har jeg kassefeste med 1" heving.Som du nevte så er det ofte sånn på drag bobler,i noen tilfeller som min også kappet av i hver ende og senket ytterlige ned-her 4".Får lavt tyngdepukt,lavere bil,gearstag over tunnel,riktigere vinkel på hjul-men nok umulig å få godkjent på gata.

Se der ja. Men da kjører du giroverføringen over tunnelen. Dette funker jo bra i en dragster, men ikke like greit i en bruksbil hehe.
Jeg kommer ikke til å heve kassa før denne treffsesongen, men mulig det blir ett prosjekt som jeg drar i gang til neste vinter
da jeg etter planen skal bygge motor.
Kommer nok til å gå for 2" hevingen selv om denne krever litt ekstra modding av karosseriet/motorrommet.
Ved å bruke deler fra T2 så kan jeg da også fortsatt ha giroverføringen i tunnelen.