Tittel: Sven-Olof Brorsson er død Skrevet av: Trond Dahl på mars 12, 2009, 22:51:16 pm Da er det desverre bekreftet det jeg fikk for øre tidligere i dag. Sven-Olof Brorsson gikk bort på mandag.
De fleste som har drevet med vw i noen år kjenner/til Sven-Olof Brorsson aka SOB/RFH Tankene går til hans familie og venner http://cal-look.no/lounge/index.php/topic,8363.0.html Tittel: . Skrevet av: Race-buggy på mars 12, 2009, 22:54:49 pm .
Tittel: Sv: Sven-Olof Brorsson er død Skrevet av: Jee på mars 13, 2009, 00:03:50 am Utrolig trist å høre. En ressursfull og viktig mann i vw miljøet er borte... for alltid.
Hvil i fred. Tittel: Sv: Sven-Olof Brorsson er død Skrevet av: Gunnar|Rennfahrer2 på mars 13, 2009, 02:57:23 am Trist å høre.
Hvil i fred SOB. Tittel: Sv: Sven-Olof Brorsson er død Skrevet av: folkevogn på mars 13, 2009, 09:10:31 am Dette er veldig trist å høre! Han var et skandinavisk ikon, om ikke verdens ikon for vw miljøet.
RIP Sven... Tittel: Sv: Sven-Olof Brorsson er død Skrevet av: Jøran Larssen på mars 13, 2009, 09:31:50 am En legende er borte! Veldig leit å høre. Kondolanser går til familie og venner.
Tittel: Sv: Sven-Olof Brorsson er død Skrevet av: BABOON på mars 13, 2009, 10:02:55 am Helt forferdelig. Dette var ingen god følelse. Ikke gamle karen heller..
Tittel: Sv: Sven-Olof Brorsson er død Skrevet av: Holmen på mars 13, 2009, 11:49:42 am Stikkert tragisk dette.
Men for oss som ikke vet hvem eller hva det går i, hadde det vært greit å fått noe bakgrundsinformasjon om karen. Tittel: Sv: Sven-Olof Brorsson er død Skrevet av: Kormi på mars 13, 2009, 11:59:25 am Trist!
Hvil i fred.. Tittel: Sv: Sven-Olof Brorsson er død Skrevet av: California Blue på mars 13, 2009, 12:01:06 pm Veldig trist å høre, en stor stor legende er borte...
Tittel: Sv: Sven-Olof Brorsson er død Skrevet av: TomR på mars 13, 2009, 13:36:32 pm R.I.P :-[
Tittel: Sv: Sven-Olof Brorsson er død Skrevet av: Hot Owl på mars 13, 2009, 14:27:45 pm Jeg så Holmen lurte på hvem SOB var, og prøvde å tenke ut et slags svar på det. Men samme hva man sier så vil ordene gjerne bli for store og for små samtidig.
Men for å prøve å ta noen fakta så var han en kar godt opp i 40 åra med en solid ingeniørutdanning/lederutdanning som hadde en rekke lederjobber i Svensk teknisk industri. Husker han fortalte meg at hans foreldre prøvde å legge en demper på hans bil interesse som ung gutt, når de gikk med på at han kunne få kjøpe seg en boble, "siden de ikke kunne trimmes". SOB visste selvfølgelig bedre siden han hadde sniklest HotVW's... og så ble det cal-look & streetracing for alle pengene. De første årene med 1835 og lystgass, og senere en blodtrimmet Chevrolet Nova. Da jeg ble kjent med han i 2000 så var streetracingen over og han hadde startet familie, derfor var Novan solgt og han hadde igjent begynt med VW. Bilen var en fjordblå 59 model som han og sønnene brukte for å kjøre å kjøpe is med. Alt i 2000 gikk denne bilen høye 12 sec med fullt interiør og hjulkjørtes til og fra konkurranser i Sverige. Han elsket å kjøre mot V8're og Pokemon biler som han kalte de. Motoren var en 2,7 liters Type 4 bygget med samme tankegang som V8 trimerne bruker, dvs. Brorsson tenkte utenfor boksen. Han brukte ingenting pga navnet på esken eller pga at det var slik "folk gjør ting" han gikk alltid den veien Smokey Yunick eller kalkulatoren sa.... og han elsket å forklare sine teorier til alle som var villig til å høre på, og til slutt sto du bare å gliste. Han hadde dog noen begrensinger som bare øket vasklighetsgraden på hans hobby, det skulle være gassere, fordeler, og billig... i tillegg til at det skulle være selvgjort, En av de tingene jeg synes beskriver hans være måte på er at han digget turbo motorer, han hadde bare ikke råd eller tid til de, han ville bruke fordelere men sverget samtidig til syntetisk olje., Han byggde både girkasser type1 og type4 motorer i sitt hobby firma, og ingenting av det han leverte gikk dårlig. Mannen var et geni på IDA gassere og elsket å diskutere de dypere aspektene med Cal-lookens røtter... dvs analysere hvorfor ting ble som de ble den gangen VW tuningen var i sine barnesko... mens Mark Herbert (USA) levde var de to kompiser og de passet nok sammen som hånd i hanske, for også Herbert var en av de som var villig til å prøve ting som ikke "hørte hjemme" i vw motoren. Noen svensker sier han var Sveriges Gene Berg... men jeg synes han kan stå flott på sine egne bein. Du vil bli dypt savnet Brorsson! Jeg runder av slik han alltid gjorde: Happiness is a hot VW! Tittel: Sv: Sven-Olof Brorsson er død Skrevet av: Rocket-Racing på mars 13, 2009, 14:52:31 pm Jeg synes Suzy Herbert skrev det bra på Loungen: Sven & Mark will now be together and talking about "Raw Fucking Horsepower" (som var signaturen til Brorsson)
Tittel: Sv: Sven-Olof Brorsson er død Skrevet av: Elwood på mars 13, 2009, 20:02:53 pm Triste saker. Kondolerer.
Tittel: Sv: Sven-Olof Brorsson er død Skrevet av: Bendik på mars 13, 2009, 20:34:00 pm Det var trist og uventet. Jeg kjente ham ikke personlig, men hans tirader på SCLF var noe av det som gjorde at jeg fikk lyst til å skaffe mitt eget prosjekt.
|