VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: flatfour på mars 22, 2009, 23:14:14 pm



Tittel: hvor store gassere? Dellorto upgrade set
Skrevet av: flatfourmars 22, 2009, 23:14:14 pm
Vurderer å bytte til litt større gassere før jeg skal justere inn de siste hestene på bremsetest i mai. I den forbindelse trenger jeg noen gode råd på hva jeg burde gå for.

Jeg har i dag noen fine Dellorto 40, men vurderer å gå opp til 45 eller 48.
Ønsker å beholde innsugene, ettersom de er matchportet med toppene. Regner med at både 45 og 48 burde passe på de jeg har?

Bruksområdet mitt er en bruksmotor som fungere godt på sommercrusing, landevei og noen korte strekker på SCC.
Ønsker ikke en motor som kun er av eller på.

Litt motor spec:
1915ccm 8,4:1 i komp
Eagle W-125
009 fordeler med elektronisk tenning
Empi phatboy eksos.

Lønner det seg å gå for 48 for mest mulig pulver eller har 45 noen fordeler?


Tittel: Sv: hvor store gassere?
Skrevet av: JSmars 22, 2009, 23:51:34 pm
Hvilke topper og ventilstørrelse har du? Hvilke halsringer?


Tittel: Sv: hvor store gassere?
Skrevet av: flatfourmars 23, 2009, 00:00:02 am
40mm innsugsventil og 35,5mm eksosventil
52cc i forbreningskammer

Husker ikke halsringene på de jeg har, men de lar jeg jo følge 40'ene..?


Tittel: Sv: hvor store gassere?
Skrevet av: JSmars 23, 2009, 00:17:09 am
Jo,  poenget var at du kanskje bare kunne gå opp på halsring på de gasserne du har.


Tittel: Sv: hvor store gassere?
Skrevet av: RZR-Andymars 23, 2009, 00:27:13 am
http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=522 ?


Tittel: Sv: hvor store gassere?
Skrevet av: flatfourmars 23, 2009, 00:29:06 am
oki... lette litt nå så fant jeg det...

Halsringen er 34mm. Hoveddysen er 140 og luft 180.



Tittel: Sv: hvor store gassere?
Skrevet av: flatfourmars 23, 2009, 00:55:54 am
Dette kan vel være et godt alternativ. Noen som har noen erfaring med dette?
Hvordan vil dette være vs 48mm?

http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=522 ?


Tittel: Sv: hvor store gassere?
Skrevet av: RZR-Andymars 23, 2009, 08:36:59 am
Ser sånn ut ja!
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,9726.msg97424.html#msg97424


Tittel: Sv: hvor store gassere?
Skrevet av: rallybugsmars 23, 2009, 19:15:31 pm
Dette kan vel være et godt alternativ. Noen som har noen erfaring med dette?
Hvordan vil dette være vs 48mm?
Disse oppdatering setta kan kun brukes til IDF 36/40 og 44 og Dellorto 36/40 og 45

en 40 mm dellorto har std 34 mm restriktor , oppdateringsettet har 36 mm det samme som en 45 mm DRLA bruker , pluss at hele auxillary venturien er fjernet , derfor flower dette så mye bedre og gir merkbar effekt uten å skifte til større forgassere.

Bilde visen bremsing av min 1585 cc rally Gr 2 motor med 45 DRLA med oppdatering sett montert , de setta koster i dag ca Kr 1500,-


Tittel: Sv: hvor store gassere?
Skrevet av: flatfourmars 23, 2009, 22:31:26 pm
Rallybugs; Så du sier at mine 40 med upgrade burde faktisk gi mer enn std 45mm?


Tittel: Sv: hvor store gassere?
Skrevet av: rallybugsmars 23, 2009, 22:58:18 pm
36 mm med et lite rør over parralelt med spjell akselen er at som begrenser flowen i oppdatering settet , du finner monterings annvisning og mere info på CB teck siden, mi erfaring er at motoren blir mye sterkere på mitt registeret med dette settet montert , og det er vel der en bruker motoren mest på veien i allefall?


Tittel: Sv: hvor store gassere?
Skrevet av: flatfourmars 23, 2009, 23:10:23 pm
Hmm... dette settet er sterkt opp til vurdering. Skal lese litt mer om det.
Økning av moment og midtregisteret er bra.
Motoren sånn den er i dag, kommer den skikkelig på 3-3500.. Det er sabla gøy, men skulle gjerne hatt litt mer før det. Men det ligger vel litt i kam`en..


Tittel: Sv: hvor store gassere?
Skrevet av: Race-buggymars 23, 2009, 23:14:06 pm
jeg har slikt oppgraderings kit i mine gassere (weber idf 36) og motoren fikk en helt annen respons med detta kitet,jeg er kjempe fornøyd med disse kit(a)



Tittel: Sv: hvor store gassere?
Skrevet av: flatfourmai 20, 2009, 13:31:59 pm
Hei,

Jeg gikk for dette upgrade settet til mine dellorto 40.

Men etter jeg hadde montert det, fikk jeg ikke motoren til å gå ordentlig.. Den hoster og harker og dør ut..
Høres frisk ut når jeg gir på, men holder jeg den med litt gass, eks rundt 2000, så bare dør den ut og jeg må pumpe litt på gassen.

Har tittet nedia gassere, ser det kommer bens ut fra akspumpe dysen, og ved pådrag, kommer det ut fra de nye "hoveddyse" rørene.

Noen som har gjort dette før? Kan det være at jeg må dyse om etter upgrade?