VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: alask på april 08, 2009, 11:06:36 am



Tittel: oversikt på shimsing av spindler???
Skrevet av: alaskapril 08, 2009, 11:06:36 am
jeg finner ikke igjen den overikten over hvordan man skal shimse spindler..
tok av mine i går og der varierte det mellom 10 og 7 skiver hehe
også lurer jeg på hvor simringen og den pressa skiven med et hakk i skal...(fulgte men i reppsett)


Tittel: Sv: oversikt på shimsing av spindler???
Skrevet av: Pålapril 08, 2009, 20:17:02 pm
Hvis du måler differansen fra nederste bærearm til øverste, i millimeter. Så kan jeg slå opp i boka for deg

Den rare skiva skal ytterst mot bærearmen, og innenfor den så skal det en o-ring. Den bulken i skiva skal utover og passer i åpningen i bærearmen (der bolten går gjennom).


Tittel: Sv: oversikt på shimsing av spindler???
Skrevet av: alaskapril 08, 2009, 20:49:32 pm
ok hvordan måler man diffen?
bare å holde et rettholt og måle?


Tittel: Sv: oversikt på shimsing av spindler???
Skrevet av: Rocket-Racingapril 08, 2009, 22:14:51 pm
ok hvordan måler man diffen?
bare å holde et rettholt og måle?

Jepp. Når det gjelder o-ringen og skiva med bulk skal de kun brukes om bilen har det originalt.
Det er skille rundt 1960 et sted. Biler før dette har 10 shims og bruker ikke o-ring. De senere har spor i bærearmene og bruker 8 shims. Dvs den "rare" skiva og o-ringen erstatter 2 shims.


Tittel: Sv: oversikt på shimsing av spindler???
Skrevet av: alaskapril 08, 2009, 22:26:54 pm
hmm men det følger jo med kun 8 shims til hver i repp settet...
da må jeg vel bruke 1 gammel til hver da...


Tittel: Sv: oversikt på shimsing av spindler???
Skrevet av: Tistloapril 09, 2009, 01:06:45 am
http://vdub2you.com/index.php?option=com_content&task=view&id=27&Itemid=37