VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: HansO på april 10, 2009, 23:55:22 pm



Tittel: Org veiv vs Scat volkstroke III
Skrevet av: HansOapril 10, 2009, 23:55:22 pm
Hvilken veiv er best laget?
Har i den siste tiden hørt mye godt om originalveiv selv om den er støpt og utne motvekter, men Scat sin er også støpt men med motvekter.
Veiven skal inn i den o lange prosjektmotoren 1915 m W120.


Tittel: Sv: Org veiv vs Scat volkstroke III
Skrevet av: JSapril 11, 2009, 01:15:42 am
Støpt orginalveiv  ???


Tittel: Sv: Org veiv vs Scat volkstroke III
Skrevet av: TomRapril 11, 2009, 01:30:29 am
Originalveiver er smidd :)


Tittel: Sv: Org veiv vs Scat volkstroke III
Skrevet av: GeirHapril 11, 2009, 09:45:52 am
Originalveiva er god som gull den, og som TomR sier, den er smidd.
Sansynligheten for at du har den allerede er stor, så det er penger spart allerede.
W-120 kammen tillsier litt turtall, men riktig bygd så har du en motor som holder i mange år.
Selv er jeg fornøyd hvis jeg får til 100-300 mil i løpet av en sesong, så sånn sett så burde dette vare livet ut.....
Den beste veiva har vel ett 311 delenummer, du ser det best på smørehullene i veiva, de skal være litt "ovale" eller forstørret på en måte.
Masse fine kamer der ute. K-7??


Tittel: Sv: Org veiv vs Scat volkstroke III
Skrevet av: HansOapril 11, 2009, 23:07:10 pm
Der kan man se. Har hørt både det ene og det andre om org veiv, men har et par 1600 DP-motorer som jeg skal åpne og inspisere. Da kan jeg jo se etter delenr og hull :)


Tittel: Sv: Org veiv vs Scat volkstroke III
Skrevet av: Anders Pederapril 12, 2009, 10:36:03 am
men..er det noen forskjell på 69slag veivene som sitter i feks 1500 og 1600 motoren?


Tittel: Sv: Org veiv vs Scat volkstroke III
Skrevet av: GeirHapril 12, 2009, 11:31:26 am
Litt usikker der, men ja mener det. 1500 veiva mangler vel de "utvidede" smørehullene.
Var det "F" veiv de kalte det tro? Den riktige, altså.