Tittel: porting av innsug Skrevet av: bull på april 15, 2009, 09:30:56 am hallo,har litt lite å gjøre på jobben for tiden ,så jeg har gått igang med å match porte innsuga mine,det store spørsmålet er om jeg skal slipe innsugene så
glatte som mulig(feks avslutte med 500 korning)eller latt det være igjen litt.Mener å lest litt motstridende ting. Tittel: Sv: porting av innsug Skrevet av: Hot Owl på april 15, 2009, 10:40:43 am Utformingen har 99.9% å si... deretter kommer overflaten inn... så gjør som du vil ;)
Tittel: Sv: porting av innsug Skrevet av: torvw på april 23, 2009, 00:31:45 am hallo,har litt lite å gjøre på jobben for tiden ,så jeg har gått igang med å match porte innsuga mine,det store spørsmålet er om jeg skal slipe innsugene så innsiden av innsuga ska være grov for å få bensina til å ionisere med lufta på tur inn i sylinderen! gjør du innsuga glatte blir ioniseringa/forstøvinga dårlig og du får giga effekt tap!glatte som mulig(feks avslutte med 500 korning)eller latt det være igjen litt.Mener å lest litt motstridende ting. Tittel: Sv: porting av innsug Skrevet av: BeetleBug på april 23, 2009, 08:18:51 am hallo,har litt lite å gjøre på jobben for tiden ,så jeg har gått igang med å match porte innsuga mine,det store spørsmålet er om jeg skal slipe innsugene så innsiden av innsuga ska være grov for å få bensina til å ionisere med lufta på tur inn i sylinderen! gjør du innsuga glatte blir ioniseringa/forstøvinga dårlig og du får giga effekt tap!glatte som mulig(feks avslutte med 500 korning)eller latt det være igjen litt.Mener å lest litt motstridende ting. Interessant! Kan du da forklare hvorfor innsugene til en Formel 1 bil er polerte til en speilblank finish? Tittel: Sv: porting av innsug Skrevet av: Lasse på april 23, 2009, 08:28:28 am ja, nu er vi utrolig spendte....
Tittel: Sv: porting av innsug Skrevet av: Holmen på april 23, 2009, 11:12:37 am hallo,har litt lite å gjøre på jobben for tiden ,så jeg har gått igang med å match porte innsuga mine,det store spørsmålet er om jeg skal slipe innsugene så innsiden av innsuga ska være grov for å få bensina til å ionisere med lufta på tur inn i sylinderen! gjør du innsuga glatte blir ioniseringa/forstøvinga dårlig og du får giga effekt tap!glatte som mulig(feks avslutte med 500 korning)eller latt det være igjen litt.Mener å lest litt motstridende ting. Interessant! Kan du da forklare hvorfor innsugene til en Formel 1 bil er polerte til en speilblank finish? Ford sine ST modeller har også polerte innsug Tittel: Sv: porting av innsug Skrevet av: Hot Owl på april 23, 2009, 12:12:10 pm Polerte rør er for effektiv frakt av (ren) luft og litt grovere er for effetiv frakt av bensin/luft blanding... forskjellen er altså "innsprut" eller "forgasser"... det er i hvertfall slik jeg husker det.
Det hele er av liten viktighet... Tittel: Sv: porting av innsug Skrevet av: bull på april 23, 2009, 13:34:44 pm innsugene ble ihvertfall slipt med fin-fint papir og motor er nesten klar for oppstart
Tittel: Sv: porting av innsug Skrevet av: torvw på april 24, 2009, 22:44:55 pm Polerte rør er for effektiv frakt av (ren) luft og litt grovere er for effetiv frakt av bensin/luft blanding... forskjellen er altså "innsprut" eller "forgasser"... det er i hvertfall slik jeg husker det. ja her fikk dere svaret!!!!!!!!!!!!! du har nå klart å lage et effekt tap 1303Bull! Det hele er av liten viktighet... |