Tittel: Hvilken sylinder sats er best til t1? Skrevet av: tezer på mai 10, 2009, 20:41:54 pm Har prata med mange om hva dem synes er den beste sylindersatsen til en vw t1 motor!
men er jo litt forvirrene til tider da noen sier 1835 er kjempe bra og den neste sier att den er veldig dårlig!1641 eller 1776 er det dårligste av det dårligste sier noen, mens andre sier dem er bedre en og bytte til ny orginal sats!tykkvegga 1914 er jo bra i holdbarhet men da for du igjen muligheten att blokka di kan sprekke!så er jo ganske forvirrende for en og bestemme seg!hva synes dere der ute, er dårligts og best? Tittel: Sv: Hvilken sylinder sats er best til t1? Skrevet av: Formula Vee på mai 10, 2009, 21:34:49 pm Uten at jeg har så mye peiling, har jeg vel ikke intrykk av det er selve sylindersettene som ryker?
Trodde det var andre valg som viktigere på T1 motor. Topper, kammer, vippestell, full flow og veiv? Og så er det flere produsenter av de forskjellige satsene... Tittel: Sv: Hvilken sylinder sats er best til t1? Skrevet av: wide5 på mai 10, 2009, 22:51:42 pm Det som er litt kjipt er jo disse slip-in satsene.
Det er da snakk om 1680 sats som passer i borringa til 1641. Eller 1835 sats som passer i borringa til 1776. Dette er forde disse satsene har tynnere sylindervegger. Det som også ofte er et tema er godstykkelsen på blokk ved sylinder nr 3. Har man en std. blokk som ikke er forsterket bak svinghjulet, sies det at 90,5 mm er det en bør holde seg til. Altså 1776. Har man forsterket blokk er det jo bare å borre i vei. Dette går også på std.blokker, men faren for sprekk blir større. Alle disse volumene er med std. veiv. Petter'n. |