VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: JooV på mai 14, 2009, 21:53:28 pm



Tittel: Pakning mellom sylinder og blokk?
Skrevet av: JooVmai 14, 2009, 21:53:28 pm
Hvordan skal dette egentlig være? Det så ikke ut som om det var pakninger imellom sylinderen og blokka nå, kun metallringer. Men i pakningssettet jeg kjøpte til motoren så var det med 4 pakninger. Hvor skal disse?

Er det blokk-pakning-metallring-sylinder?


Tittel: .
Skrevet av: Race-buggymai 15, 2009, 18:04:59 pm
.


Tittel: Sv: Pakning mellom sylinder og blokk?
Skrevet av: JooVmai 15, 2009, 23:49:09 pm
ok,visste ikke at det var forskjell. Dette er en 1600. Så da kan jeg hive den gamle kobberringen og bare bruke papirpakning da?


Tittel: .
Skrevet av: Race-buggymai 16, 2009, 00:06:43 am
.


Tittel: Sv: Pakning mellom sylinder og blokk?
Skrevet av: JooVmai 16, 2009, 10:03:21 am
Det var sånn på alle ja. Er original. Papirpakninga bygger jo litt den også da, og det mangla jo nå..


Tittel: Sv: Pakning mellom sylinder og blokk?
Skrevet av: Einicmai 16, 2009, 12:29:07 pm
Tynt lag med varmebestandig siliconmasse er mye brukt. Papirpakninger har en tendens til å "sette seg" etter en stund. Da mister du litt press på toppene.


Tittel: Sv: Pakning mellom sylinder og blokk?
Skrevet av: JooVmai 16, 2009, 16:35:29 pm
ok, så da blir det som det var da, så dropper jeg papirpakningene? fikk svar på thesamba: "Steel rings may have been used to 'adjust' the deck height. DO NOT use the paper gaskets when you rebuild." Men fikk tips om å bruke noe pakningsstoff.

Har denne, RTV Ultra Blue:
http://www.permatex.com/products/Automotive/automotive_gasketing/gasket_makers/auto_Permatex_Ultra_Blue_Multipurpose_RTV_Silicone_Gasket_Maker.htm

Men burde kanskje hatt denne?, ultra copper:
http://www.permatex.com/products/Automotive/automotive_gasketing/gasket_makers/auto_Permatex_Ultra_Copper_Maximum_Temperature_RTV_Silicone_Gasket_Maker.htm


Tittel: .
Skrevet av: Race-buggymai 17, 2009, 11:22:07 am
.