Tittel: Endeslakk.. Skrevet av: Kjetil på mai 20, 2009, 09:57:01 am Hvor mye kan man tillate seg, før noe MÅ gjøres? Skulle egentlig bytte simmerring og klutsj, men syns jeg flytter det litt mye... Har ikke målt enda. ::)
Tittel: Sv: Endeslakk.. Skrevet av: Kjetil på mai 21, 2009, 20:39:31 pm ??? bompibomp...
Tittel: Sv: Endeslakk.. Skrevet av: SveinT på mai 21, 2009, 20:51:32 pm Verkstedhåndboken sier slidegrense: 0,15mm
og nymontering: 0,07-0,13mm Tittel: Sv: Endeslakk.. Skrevet av: Pan på mai 21, 2009, 21:49:49 pm Dog skal det sies at man visstnok kan tøye strikken ganske langt - men er greit å ha det innenfor tålegrensene.
Tittel: Sv: Endeslakk.. Skrevet av: Filip/purity på mai 21, 2009, 21:52:38 pm Jeg har hørt at du skal kunne høre dunkelyden når du drar/skyver i svinghjulet, men ikke se at svinghjulet flytter på seg.
Tittel: Sv: Endeslakk.. Skrevet av: Kjetil på mai 22, 2009, 00:50:35 am og da er det målt... til 0,8 :o Så da lurer jeg ikke mer på det..
Tittel: Sv: Endeslakk.. Skrevet av: H-MEK på mai 22, 2009, 07:25:44 am og da er det målt... til 0,8 :o Så da lurer jeg ikke mer på det.. Har funnet ut at det er på tide å gi seg når det rakler ved clutching, og man må begynne å legge på muttere for å få stramma clutchvaieren nok.... ;D ;D 0.8 i klaring kan holde lenge, men kan også bråstoppe ved postkassa.. Tittel: Sv: Endeslakk.. Skrevet av: Kjell Roar på mai 22, 2009, 08:57:04 am Jeg har dratt i reimhjulet på en motor (30 hk) som gikk (vel, ikke akkurat da...), den må ha hatt minst 2-3 mm..... kjempeslakk! Og dårlig komp. Skikkelig moden for overhaling. ;)
Tittel: Sv: Endeslakk.. Skrevet av: Finn-Erik DeLuxe60 på mai 22, 2009, 09:35:20 am Jeg har dratt i reimhjulet på en motor (30 hk) som gikk (vel, ikke akkurat da...), He,he da fikk jeg en fin start på dagen i dag også med en god latter på morgen, takk Kjell Roar ;) ;D Tittel: Sv: Endeslakk.. Skrevet av: VW 181 på mai 22, 2009, 10:34:14 am Dumt spm herfra, men når endeslakken overstiger det anbefalte, hva må da gjøres?? ???
Tittel: Sv: Endeslakk.. Skrevet av: Kjell Roar på mai 22, 2009, 10:57:57 am Dumt spm herfra, men når endeslakken overstiger det anbefalte, hva må da gjøres?? ??? 1. Kjøre til det ryker evt så lenge du tør... eller 2. Overhale Har kjørt med mer enn 0,5 endeslakk på min gamle Kawa Z1000A2 i mange år, virker fortsatt. Men har reservemotor stående i tilfelle.... Tittel: Sv: Endeslakk.. Skrevet av: Kjetil på mai 22, 2009, 11:11:48 am Dumt spm herfra, men når endeslakken overstiger det anbefalte, hva må da gjøres?? ??? Jeg er ikke erfaren selv, men regner med det blir dyrere og mer jobb hvis jeg kjører til det stopper, enn om jeg åpner og overhaler/ bytter lager nå før det går så langt.. :-\ Tittel: Sv: Endeslakk.. Skrevet av: Hot Owl på mai 22, 2009, 12:07:21 pm Dumt spm herfra, men når endeslakken overstiger det anbefalte, hva må da gjøres?? ??? Etter alle solemerker må man da overhale... men egentlig kan man shimse opp på nytt. Du kan spørre hvem du vil, og alle vil mene at jeg er idiot som sier dette. Grunnen til at jeg tror dette vil gå fint er at jeg ikke tror bakre lager slites nevneverdig på innsiden... slitasjen på utsiden er derimot betydelig, og den "kan" man shimse opp om man gir fan i alle vedtatte sannheter... men vær obs på at det ikke nødvendig vis redder motoren i lengre tid... den er fortsatt veldig slitt innvendig. Tittel: Sv: Endeslakk.. Skrevet av: H-MEK på mai 22, 2009, 13:02:30 pm Dumt spm herfra, men når endeslakken overstiger det anbefalte, hva må da gjøres?? ??? Etter alle solemerker må man da overhale... men egentlig kan man shimse opp på nytt. Du kan spørre hvem du vil, og alle vil mene at jeg er idiot som sier dette. Grunnen til at jeg tror dette vil gå fint er at jeg ikke tror bakre lager slites nevneverdig på innsiden... sitasjen på utsiden der derimot betydelig, og den "kan" man shimse opp om man gir fan i alle vedtatte sannheter... men vær obs på at det ikke nødvendig vis redder motoren i lengre tid... den er fortsatt veldig slitt innvendig. I værste fall, har lageret "løsnet" i blokka, og da hjelper ikke shimsing. Da kan du være uheldig å shimse fast lageret mot svinghjul. Da er det helt ferdigkjørt.. |