Tittel: Hjelp med dyseoppsett på 1915 med Weber 44 idf Skrevet av: Kjetil Lima på mai 21, 2009, 20:04:29 pm Jeg skal handle inn en god del deler fra usa og i denne forbindelse tenkte jeg å hive på en del dyser til min nye 1915 motor slik jeg har litt å velge i når det er klart til oppstart.
Kan noen hjelpe med hvilke dyser jeg bør kjøpe. Større motor og Weber gassere er litt upløyd mark for meg. Oppsett av motor er som følger. Alt er nytt. 1915, mahle smidde stempler, mahle sylindre, ny mexico blokk med fullflow. Engle 110 2 x Weber 44 IDF 10,5:1 i kompresjon Bosch 009 + pertronix el tenning Smidd motvektsveiv, letta svinghjul (12 lbs) Nye topper med 40 x 35.5 rustfrie ventiler, "high rev springs" og "heavy duty retainers" Litt klipp og lim fra leverandøren der :-) Håper noen kan lede meg i riktig retning slik jeg får med noen dyser på bestillingen min. Hva med halsringer, Hva bør jeg kjøpe inn ? 1915 er jo forsåvidt en liten motor til 44 gassere, i tillegg har jeg en rimelig snill kam (gatemotor). Gasserne er nye og jeg har ikke skrudd på dem for å se hva som står i fra leverandør. Tittel: Sv: Hjelp med dyseoppsett på 1915 med Weber 44 idf Skrevet av: Race-buggy på mai 21, 2009, 20:27:23 pm .
Tittel: Sv: Hjelp med dyseoppsett på 1915 med Weber 44 idf Skrevet av: Kjetil Lima på mai 21, 2009, 20:55:41 pm Hadde håpet å slippe :-) Blir en del ekstra penger for dyser jeg kanskje ikke trenger.
Hadde håpet at noen kunne pense meg i riktig retning slik jeg kunne kjøpt en base konfig og noen dyser opp og ned derifra. Tittel: Sv: Hjelp med dyseoppsett på 1915 med Weber 44 idf Skrevet av: rallybugs på mai 24, 2009, 14:32:04 pm HER KAN DU SE HVA DU TRENGER
http://www.cbperformance.com/carbs.asp#jetting |