Tittel: Stikk akslinger Skrevet av: Odøling på januar 29, 2008, 19:40:05 pm Hvilken type boble har lengst stikkakslinger.
Skulle hatt hjulene helt ut til skjermen,hjulene blir liksom borte- Passer 4 bolt trommler på min 54 oval? Skulle hatt boltmønster 5 på 130 Tittel: Sv: Stikk akslinger Skrevet av: Odøling på januar 30, 2008, 19:13:43 pm 68 mod ahr visst lange stikkakslinger
Tittel: Sv: Stikk akslinger Skrevet av: KFS på januar 30, 2008, 21:23:49 pm alle 4 bolt swing aksel biler har lange aksler
vi har brukte liggende Tittel: Sv: Stikk akslinger Skrevet av: Rocket-Racing på januar 30, 2008, 21:51:13 pm Nå vet ikke jeg om 54'n din har original girkasse, men har den det ville jeg byttet den ut med en 68-> kasse som allerede har lange aksler, hyggeligere utveksling og synkronisert 1. gir. Her er det også bolt on med 5x130 tromlene som er å få kjøpt.
Disse kassene er lette å få tak i og du slipper mye jobb i tillegg til å få en bedre kasse. Plass til 12V svinghjul har de også. For å montere nyere girkasse (61->) i oval trenger du nesekon fra T2 (splittbuss). Tittel: Sv: Stikk akslinger Skrevet av: Odøling på januar 30, 2008, 21:57:24 pm Har akkurat kjøpt en 67 1300 dele bil,den hadde korte akslinger.Den er 6v og plass til 12v svinghjul.Vil prøve og beholde 6v,orginal som mulig
Tittel: Sv: Stikk akslinger Skrevet av: Odøling på januar 30, 2008, 22:04:43 pm alle 4 bolt swing aksel biler har lange aksler vi har brukte liggende Hva ligger no sånt no på i pris a? J må jo ha akselrørene å. Kan j bruke hjullagerhuset fra min delebil 67 1300 Tittel: Sv: Stikk akslinger Skrevet av: Rocket-Racing på januar 30, 2008, 22:14:40 pm Har akkurat kjøpt en 67 1300 dele bil,den hadde korte akslinger.Den er 6v og plass til 12v svinghjul.Vil prøve og beholde 6v,orginal som mulig Alle 67 skal originalt ha lange aksler. 1300 med fembolt og 1500 med firebolt. Du kan jo beholde bilen 6V selv om du bruker nyere kasse fra en 12V bil.. Tenkte bare at det er en del enklere å bytte hele kassa enn å styre med bytting av aksler, rør osv og samtidig få de andre bonusene det medfører uten at det synes på bilen.. Tittel: Sv: Stikk akslinger Skrevet av: Odøling på januar 30, 2008, 22:22:18 pm Da må j ut å måle en gang til,var litt vanskelig å måle på bilen.Litt lav.
Så girkassa som satt i 67 1300 er ikke no bra eller?. Takk for tilbakemeldinger og råd Tittel: Sv: Stikk akslinger Skrevet av: Odøling på januar 30, 2008, 22:34:26 pm Passer 4 bolt trommler rett på denne bilen slik den er i dag,veit om noen fuchs 16" trur dem er 8" breie
Tittel: Sv: Stikk akslinger Skrevet av: Rocket-Racing på januar 30, 2008, 22:42:47 pm 4 bolt tromler passer på originalkassa, men du må dreie ned litt av tuppen på trommelen da disse er beregnet på lenger splines enn det er på 5 bolt bilene. Ingen fare, du har fremdeles like mye splines som på en eldre bil.
Ellers er det ikke noe galt med en 67 1300 kasse, men den har også korte splines på akslene. Faktisk den eneste med lange aksler med korte splines.. Tittel: Sv: Stikk akslinger Skrevet av: Hot Owl på januar 30, 2008, 22:55:22 pm Om du skal ha på 8" Fuchs på den så er ikke korte aksler å forakte, med "firebolt" bremser.
Tittel: Sv: Stikk akslinger Skrevet av: Odøling på januar 30, 2008, 23:08:52 pm Om du skal ha på 8" Fuchs på den så er ikke korte aksler å forakte, med "firebolt" bremser. Du mener d blir trangt nok ja.En kamerat av meg har langeaksler og de felgene,men han har skjært vekk d meste av skjermbuer. Vil helst slippe å skjære j Hvis d blir god plass så kan man jo legge en spacer imellom Tittel: Sv: Stikk akslinger Skrevet av: Odøling på januar 31, 2008, 20:27:41 pm Fikk målt stikkakslingene i dag,67 1300 akslingene er ca 2,5cm lengre en 54 1200 akslingene.
Tittel: Sv: Stikk akslinger Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på januar 31, 2008, 20:32:26 pm er ikke -67 akslinger en sånn hybrid?(one year only) Lange aksler men korte splines eler noe?
Tittel: Sv: Stikk akslinger Skrevet av: Odøling på januar 31, 2008, 20:58:11 pm stemmer d
|