VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: Tc på mai 26, 2009, 19:04:40 pm



Tittel: 1966 Crewcab
Skrevet av: Tcmai 26, 2009, 19:04:40 pm
Skal begynne med et prosjekt nå snart, og bilen je har er uten motor. Og da lurer je på hva slags motor/girkasse er det som er best å bruke. Den skal senkes, og da har je blitt fortalt at je burde bruke en 1300s kass og 1600 motor. Hva må man gi for noe sånn komplett? Og hvor går det ann å få tak i deler(brukt og nytt) til denne bilen.  Det blir nok no spørsmål framover, for det er mye jobb på bilen. Så svar tas mot med takk  ;D


Tittel: Sv: 1966 Crewcab
Skrevet av: type3-Tommimai 26, 2009, 21:27:08 pm
 ;D :D Dænna blir bra,det er je sikker på!!
Lykke til!


Tittel: Sv: 1966 Crewcab
Skrevet av: Tcmai 27, 2009, 21:54:48 pm
Jo takk tommi, vi får håpe det. Det er en del timer arbeid der he he. Hobby er hobby  8)


Tittel: Sv: 1966 Crewcab
Skrevet av: Cinq81august 27, 2009, 21:27:31 pm
Hey TC ! Kømmi langt el ??


Tittel: Sv: 1966 Crewcab
Skrevet av: Tcseptember 01, 2009, 19:32:54 pm
Nå har je fått flytta bilen hemmat at meg, så nå blir det snart no mer som skjer her. Har fått tak i no deler som ska brukes, men mangler mye. får høre om det er noe å få tak i her.


Tittel: Sv: 1966 Crewcab
Skrevet av: RZR-Andyseptember 03, 2009, 21:04:12 pm
Gratulerer med grombil! Det finnes enormt med deler å få tak i til splittbusser, det er mange ute i den store verden som lever av dette. Reproduksjon av platedeler er vel det viktigste, mye går jo også om hverandre med Type1. Om du tar kontakt med de norske VW-butikkene så får du vel bestilt det meste, men vil du har brukt er det jo bare å legge ut etterhvert hva du trenger.
Foreslår at du lager deg en prosjekttråd når du kommer i gang, da kommer den liksom på riktig "hylle" :)


Tittel: Sv: 1966 Crewcab
Skrevet av: Tcseptember 04, 2009, 19:30:59 pm
Sitat
Gratulerer med grombil! Det finnes enormt med deler å få tak i til splittbusser, det er mange ute i den store verden som lever av dette. Reproduksjon av platedeler er vel det viktigste, mye går jo også om hverandre med Type1. Om du tar kontakt med de norske VW-butikkene så får du vel bestilt det meste, men vil du har brukt er det jo bare å legge ut etterhvert hva du trenger.
Foreslår at du lager deg en prosjekttråd når du kommer i gang, da kommer den liksom på riktig "hylle"
Jo takk for det. Takker for alle innspill og hjelp. Er ganske fersk i "faget"  :) Ja har sjekka litt på nettet å sett at det meste kan skaffes. Det vil altid komme på en del deler som en mangler. Prosjekt tråd blir det når je kommer igang. Har flytta bilen inn i garasjen min nå, så da skjer det litt snart. Det første som ska skje er at taket skal byttes og da er det bare å sveise rust.  :D


Tittel: Sv: 1966 Crewcab
Skrevet av: RZR-Andyseptember 05, 2009, 10:56:58 am
Eneste jeg ikke har funnet er riktig kanal ved døren (til dørsiden) på dobbelkabinere - dette må du nok lete ekstra for å få tak i eller brekke til på høvlebenken. Litt kronglete å få profilene riktig men alt går.


Tittel: Sv: 1966 Crewcab
Skrevet av: Tcseptember 11, 2009, 22:49:01 pm
Sitat
Eneste jeg ikke har funnet er riktig kanal ved døren (til dørsiden) på dobbelkabinere - dette må du nok lete ekstra for å få tak i eller brekke til på høvlebenken. Litt kronglete å få profilene riktig men alt går.
Nei. det er med kanaler til en singel cab. Men som du sier alt går. Je får bare prøve meg fram  :)


Tittel: Sv: 1966 Crewcab
Skrevet av: RZR-Andyseptember 11, 2009, 22:58:55 pm
Her er litt inspirasjon:
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=268759&postdays=0&postorder=asc&start=1420
(http://img141.imageshack.us/img141/4451/pics388.jpg)
Det er alltid noen som har det verre enn deg!


Tittel: Sv: 1966 Crewcab
Skrevet av: Tcseptember 12, 2009, 08:58:29 am
 ;D Tøft. Ja det er nok itte det værste prosjektet je har men. Det er rått. Gleder meg til å komme igang. Takk for bildene, gir innspirasjon og planer detta  ;D Ska få tatt no bilder nå snart, og starte på prosjekt tråden.