VWNorge

Forum => Snikk-snakk => Emne startet av: tezer på juni 04, 2009, 00:57:36 am



Tittel: Dpr eller demello veiv!
Skrevet av: tezerjuni 04, 2009, 00:57:36 am
En jeg kjenner har tatt livet av veiva si og er i tanke boksen på
ei veiv fra dpr eller demello!vet att demello har i det siste fått noen klager
så det heller mere mot dpr veiv!men så er spørsmålet han vil vite som jeg er litt usikker på!
disse veiven skal jo være det beste på markedet av veiver med motvekter,men trenger dem og balanseres
en gang til, som du må gjøre med billig veiver???


Tittel: Sv: Dpr eller demello veiv!
Skrevet av: holmsenjuni 04, 2009, 01:03:35 am
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,10115.0.html
kan jo prøve og finne ett entydig svar i den tråden,,,liiikke til  ;)


Tittel: Sv: Dpr eller demello veiv!
Skrevet av: tezerjuni 04, 2009, 02:56:36 am
Ja har lest den tråden,men for og være helt ærlig så vart jeg ikke så mye klokere
av og lese den,er jo lett og bli dratt avgårde i en sån tråd, :)
men det jeg tenker på er , hvis dpr og demello skal være det som er best av veiver i dag"da er ikke pauter osv tatt
med i dette valget pga pris" så skulle en jo tro att den ikke skulle trenge mere jobb etter att du har kjøpt dem!
men så er det hva som er bra nok balansert for hard kjøring??og er det noen her i norge som har kjøpt veiver
fra disse fabrikatene og balansert dem og fått bekreftet hvor mye dem eventuelt er i ubalanse?


Tittel: Sv: Dpr eller demello veiv!
Skrevet av: Holmenjuni 04, 2009, 07:01:00 am
Pauter er nyprodusert veiv
DPR er originalveiv med påsveiste motvekter.
Min nye Scat veiv ble ballansert i Norge og måtte taes av 6 gram i hver ende.
USA tolleranser på avballansering varierer endel og en skjekk er alltid greit å ta.

Hadde selv DPR veiv i min rallycrossmotor.
Denne ble avballansert i Norge og har funket helt greit siden.


Tittel: Sv: Dpr eller demello veiv!
Skrevet av: tezerjuni 04, 2009, 11:40:34 am
Ja har lest om dpr og demello veivene
og vet att dem er med påsveiste motvekter og att pauter og lignene er nyproduserte veiver!
men vet eller husker du hvor mye det vart tatt av den dpr veiva du brukte?


Tittel: Sv: Dpr eller demello veiv!
Skrevet av: tezerjuni 04, 2009, 11:48:18 am
Glemte og skrive att planene så langt er 69 veiv og 94 sylindere!
69 slag fordi han som skal ha motoren har en teori, om kort slaglengde
og stor borring=turtall villig og med bra respons!


Tittel: .
Skrevet av: Race-buggyjuni 05, 2009, 10:44:54 am
.


Tittel: Sv: Dpr eller demello veiv!
Skrevet av: tezerjuni 05, 2009, 18:12:07 pm
ja har lest det som hente med veiva som rallybugs kjøpte
og er andre som har slutta og bruke demello veiver også pga lignene feil og mangler!
så skal det bli noe så er det vel ei veiv fra DPR tenker jeg!har ikke hørt eller lest noe negativt
om dem til nå!


Tittel: Sv: Dpr eller demello veiv!
Skrevet av: Jærvajuni 05, 2009, 18:54:26 pm
De beste veievene er ........ : Original-veivene.  Selvsagt spørs det hvor mye effekt og hvilket turtall det skal brukes til, men feks Russel Fellowe hadde +/- 500 hk og kjørte 10 sekundere på en original 71 mm T4 veiv og kjørte både på vei og mange drag med denne på godt over 7000 o/min i flere år...
Selv skrev han at han hadde en US-veiv som gikk dukken, altså noe han hadde til gode med orig. veiva.

Eneste veivene som har samme holdbarhet/styrke er veivene til oettinger som IKKE HAR RULLELAGER , hvis du skulle klare å komme over noe så sjeldent..
De veivene til oettinger som ikke har rullelager er laget på samme fabrikk og legering som orig.veivene til VW bare at disse har motvekter og lengre slag..
Men som nevnt over, så er veivene til oettinger med rullelager en helt annen historie, ikke fordi disse er spesiellt dårlige, men holdbarheten på rullelagrene er vel så som så´...