Tittel: Electromotive Solgt. Skrevet av: Jærva på september 04, 2009, 15:16:12 pm Solgt.
Tittel: Solgt. Skrevet av: Jærva på september 12, 2009, 12:28:33 pm Solgt.
Tittel: Sv: Sjelden sjanse! Electromotive HPV justerbart tenningsanlegg (4syl) Skrevet av: Formula Vee på september 19, 2009, 08:08:28 am Jeg er interresert. Pris?
Tittel: Sv: Sjelden sjanse! Electromotive HPV justerbart tenningsanlegg (4syl) Skrevet av: Formula Vee på september 19, 2009, 17:55:53 pm Da har jeg kjøpt dette ;D Og i stedet for å kaste fordeleren min, er den til nå til salgs. (009 u/stift se salgstråd)
Tittel: Sv: Electromotive Solgt. Skrevet av: Formula Vee på juni 16, 2011, 20:44:51 pm Tar opp denne igjen, i tilfelle det kan ha interresse for andre. Det MPV anlegget har jeg brukt siden jeg kjøpte det, fungerte meget bra.
Nå har jeg dette "til overs" og lurte på å sette det på turbomotren min. Vet du Jærva hvordan er greit å få trekke ned tenning med dette settet? Tittel: Sv: Electromotive Solgt. Skrevet av: Jærva på juni 16, 2011, 21:07:44 pm Tar opp denne igjen, i tilfelle det kan ha interresse for andre. Det MPV anlegget har jeg brukt siden jeg kjøpte det, fungerte meget bra. Nå har jeg dette "til overs" og lurte på å sette det på turbomotren min. Vet du Jærva hvordan er greit å få trekke ned tenning med dette settet? Kunne kanskje ha vært greit å lage en egen tråd om dette her, men,. Du får kjøpt map-sensor bla. som kan kobles til dette. Hvis du går inn på siden til electromotive, så finner du info der : http://www.directignition.com/pdf_files/hpv1.pdf Tittel: Sv: Electromotive Solgt. Skrevet av: Formula Vee på juni 16, 2011, 21:56:35 pm Takk ;)
På den linken sto det ikke noe om Map og turbo, men de hadde en løsning for NOS som kan virke? Nemlig at du stiller inn den senkede tenningen som fast på det turtallsområdet turboen skal virke, så setter du inn et potensiometer og dobbeltvirkende rele. Da virker dreiepotmeterinstillingen når releet ikke får signal fra turbotrykkmåleren, og den faste innstillingen når måleren gir signal pga trykk... NITROUS OXIDE TIMING COMPENSATION When using an HPV-1 on an engine with nitrous, you will want to retard the ignition timing when spraying. This can be done by setting the advance curve of the HPV-1 to reflect the timing values for when the engine is on the bottle, and then using a potentiometer and a relay to add in the additional timing when the engine is being run without nitrous oxide. The drawing below shows how to hook up a relay equipped with a normaly closed terminal (pin 87a) so that when the nitrous solenoid is powered with 12 volts, then the voltage from the potentiometer, going to the MAP terminal is interupted, and the HPV-1 goes back to the knob only timing. The voltage from the potentiometer dictates the additional advance linear from 00 at 0volts to 150 at 5 volts. Men den svakeste linken her er vel den billige trykkføleren for turbotrykk. Ser ut som en liten dobbe som følger med isfiskestanga.. Så jeg får lese videre.. ;) |