VWNorge

Forum => Snikk-snakk => Emne startet av: .LP på februar 05, 2008, 13:51:27 pm



Tittel: Hva bobla bare på 3dje plass!!!
Skrevet av: .LPfebruar 05, 2008, 13:51:27 pm
se på http://www.nettavisen.no/bil/article1582373.ece

.LP


Tittel: Sv: Hva bobla bare på 3dje plass!!!
Skrevet av: bullfebruar 05, 2008, 14:23:44 pm
syntes ikke det var så galt


Tittel: Sv: Hva bobla bare på 3dje plass!!!
Skrevet av: Paasanfebruar 05, 2008, 14:44:51 pm
Men Voyager på lista???????
Men 3 plass er jo ikke å forakte.
Men hva er den interne rangeringa av vw's egne luftkjølte modeller?


Tittel: Sv: Hva bobla bare på 3dje plass!!!
Skrevet av: HansOfebruar 05, 2008, 15:24:06 pm
Airflow'en er gradert alt for høyt. 2.plass til bobla er min subjektive mening.


Tittel: Sv: Hva bobla bare på 3dje plass!!!
Skrevet av: Atmobilfebruar 05, 2008, 17:57:48 pm
Hvorfor Airflow egentlig, hvorfor ikke Citroen DS eller NSU ro80?
At T-forden er over bobla skjønner jeg men at Airflowen er på andre skjønner jeg ikke. Og SUV'ene på 10. ::)


Tittel: Sv: Hva bobla bare på 3dje plass!!!
Skrevet av: Panfebruar 05, 2008, 18:07:17 pm
NSU ro80 er en gøyal bil, men det var det å få denne Wankel-motoren til å funke skikkelig, da... Citroen DS 19, derimot - den var jo direkte utrolig. Året var 1955, den hadde skivebremser, hydraulisk fjæring, hydraulisk alt, bare for å nevne noe. Direkte sensasjon - Hvem Hva Hvor det året satte av flere sider til å beskrive bilen.

SUVene kan bare gå og legge seg, Priusen ser jeg på som en overgangsmodell mens vi venter på en skikkelig avløser til forbrenningsmotoren, intet annet.

Airflowen var langt forut sin tid, men hvor mye påvirket den egentlig bilverdenen?