VWNorge

Forum => Problemløseren => Emne startet av: roadstern på oktober 08, 2009, 23:01:18 pm



Tittel: bensintrykk
Skrevet av: roadsternoktober 08, 2009, 23:01:18 pm
hei hei


hva bruker folket å ha i bensintrykk ved f eks dobble gassere?

3,5-4,5 bar?


Tittel: Sv: bensintrykk
Skrevet av: tezeroktober 08, 2009, 23:12:04 pm
det spørs om det er weber eller dellorto!
webern tåler vel opp til en 3.5 til 4 bars trykk
mens dellorto gassera liker seg best under 3 bars trykk!


Tittel: Sv: bensintrykk
Skrevet av: roadsternoktober 08, 2009, 23:33:17 pm
har to triple 40 webber,,

fant nettopp en link det det anbefales ikke å ha over 3,4-4 psi i disse,,

noen som har erfaringer om dette?


Tittel: Sv: bensintrykk
Skrevet av: roadsternoktober 10, 2009, 01:50:30 am
ingen som har peiling?


Tittel: Sv: bensintrykk
Skrevet av: JSoktober 10, 2009, 09:01:28 am
Kjør på 2,5-3,5 et sted. Du ser jo fort om de flommer over...


Tittel: Sv: bensintrykk
Skrevet av: Formula Veeoktober 10, 2009, 23:46:10 pm
Har 40IDF, jeg merket redusert ytelse på under 2 psi. Kjører nå med 3,5 og det fungerer fint. det står mange plasser, men gjentar det allikevel.. Flottørhøyden er viktig. Med pakning stiller jeg den til 9 og 31,5mm.


Tittel: Sv: bensintrykk
Skrevet av: Dallandoktober 11, 2009, 00:40:22 am
Noen som vet hvor mange bar eller psi jeg trenger på mine solex kadron 40mm?


Tittel: Sv: bensintrykk
Skrevet av: Formula Veeoktober 11, 2009, 00:45:24 am
1,5 til 2psi.

CARB SET UP

Step 1 Check Your Fuel Pressure
Carburetors are designed to operate with a certain fuel pressure, and if this range is not met, the carbs will flat out not operate properly. Solex and Kadron Carburetors should have 1.5 - 2 PSI fuel pressure. All Dellorto and Weber Carburetors should have 3 - 3 .5 PSI. Your local autoparts store, or Sears sells a combo vacuum pressure gauge for $19.95 which you T-in at the carburetor to measure fuel pressure. If the pressure is excessive based on your carb type, how you bring it down within spec depends on what fuel pump you have. Electric pumps use our Holley or Mallory Fuel Pressure Regulator, while engines with a stock fuel pump simply stack gaskets between the pump and spacer to drop pressure. Do not make the novice mistake of assuming that because you have a stock pump that your pressure "must be okay"! We have seen the stock pump put out over 10 PSI which will flood ANY carburetor that you bolt on your engine.