Tittel: Problemer med 1300 dobbelport Skrevet av: Riisern på oktober 19, 2009, 18:06:05 pm Har en 1300 dobbelport motor i 66èn min. Har justert tenning etter boka, og justert gasseren. Men alikevell er den kranglette. Forgasseren er en 31 pict 4, og har justert den på samme måte som på gasserne på 1600 motorene. 2,5 gang ut på blanding o.s.v. Alle tennkabler er nye, ny stift nytt fordeler lokk, ny rotor og nye plugger, til og med ny olje i luftfilteret ;-) Hehe. Noen som har flere tips til hva som kan gjöres for at den skal gå penere? Klarer ikke holde den på jevn tomgang, samt at den er litt dau i aksèn.
Tittel: Sv: Problemer med 1300 dobbelport Skrevet av: JTB på oktober 19, 2009, 23:37:43 pm justere ventiler?
Tittel: Sv: Problemer med 1300 dobbelport Skrevet av: Tistlo på oktober 19, 2009, 23:51:20 pm Kan vera noko lommerusk i gassaren. Prøv blandt anna å blås ut av aksdysa med trykkluft! Driten samlar seg fort i den..
Tittel: Sv: Problemer med 1300 dobbelport Skrevet av: Riisern på oktober 20, 2009, 14:39:37 pm Ventilene er justert:) Men rensing av forgassern er ikke gjordt:)
Tittel: Sv: Problemer med 1300 dobbelport Skrevet av: H-MEK på oktober 20, 2009, 16:15:29 pm Litt gassing kombinert med hånda over gasser pleier å gjøre underverker. Får slurpa unna mye gørr av det.
Tittel: Sv: Problemer med 1300 dobbelport Skrevet av: Squareback på oktober 21, 2009, 00:33:48 am Du bør ha "Høy SVDA fordeler" (original til din gasser). Ikke lav som på 1300 EP og 1500 EP motorer
Mange av 31 og 34 gasserne er ofte satt opp litt "magert". Litt større hoveddyse (bytte eller borre opp), mer sprut fra akspumpa m.m kan hjelpe. Disse to gasserne er utsatt for "flatspots"...er noen som kjenner knepene mer enn meg her...Bla modde gass-spjell m.m. Sjekk også at all vakumslager er koblet til på rett sted og at ubrukte er er "blendet" Tittel: Sv: Problemer med 1300 dobbelport Skrevet av: Lasse `65 på oktober 21, 2009, 01:28:39 am Flatspot får du kun ved bruk av 009 fordeler på org gasser. Da må hull i gass-spjell tettes.
Tittel: Sv: Problemer med 1300 dobbelport Skrevet av: tmbryhn på oktober 24, 2009, 16:21:35 pm Mye fint du har bytta her ja... Den "vanlige" lista over slitedeler i grunn. Jeg føler at det mangler en temmelig notorisk ingrediens her:
KONDESATOR. Her har du en skikkelig møkkakomponent som kan skape mye vansker. Ja, jeg snakker av erfaring... En grei ting å ta utganspunkt i når du skal feilsøke: Skjer det på noen bestemte turtall/gasspjellstillinger? = Forgasserproblem. Jevnt over problemer over hele registeret? = Tenningsproblem. Alltid greit å plukkened forgasseren og gjøre reint. Ja, ALT må tas fra hverandre slik at du kommer til med trykkluft igjennom alle gangene. Det virker som at du har teknikken rundt dette med justering på stell, så prosedyren er det nok ikke noe galt med. Lykke til! |