Tittel: wbx i 1972 tl fastback Skrevet av: vw-toy på oktober 25, 2009, 17:12:36 pm Hei ! Jeg vurderer og sette i en 2,1 wbx i min 1972 mod tl. Lurer på om det går og bruke girkassa fra caravellen i den ? Hvilke trimdeler passer i wbx`n , Type 1 ? Tenker ikke på turbotrim. Håper på litt tips her. :o
Tittel: Sv: wbx i 1972 tl fastback Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på oktober 25, 2009, 20:00:57 pm WBX motoren passer på girkassa i TL'en
men du må enten få tak i 210/215mm svinghjul fra transporter/411-412 eller slipe plass til original clutchen i clutch huset på kassa skal du inn med kasse fra WBX'en må du bygge om MYE. anbefaler å ikke begynne ¨på det. Type 1 trimkammer passer inn , men du må passe på hvilke løftere du bruker vs kamvalg. Tittel: Sv: wbx i 1972 tl fastback Skrevet av: vw-toy på oktober 28, 2009, 21:53:03 pm Takker for hjelp ! Har nå tilgang på en coach m 112hk motor som jeg skal plukke motor og deler fra. Men da bør jeg altså skaffe annet svinghjul og clutch. Hvordan blir det med starter da ? Kan jeg bruke den fra tl eller coachen ? Går det an og gjøre noe triks med innsprøytinga, mener jeg har hørt om no bilcrosstriks , skifte no inni styringa ? Hva med toppene, porting og planing ? Bygge nytt eksosannlegg ? Håper på litt flere tips ang trimming her eller linker til websider ang dette. ;D
Tittel: Sv: wbx i 1972 tl fastback Skrevet av: Einic på oktober 29, 2009, 00:40:29 am Pass bare på å fjerne vannet før du setter den inn! Har selv hatt en Wasserboxer i over 15 år, og eneste problemet med disse er vannet. (En endeløs rekke av lekkasjer) Det er mulig å bygge om til luftkjølt. Eller det mest åpenbare: Luftkjølt T3 eller T4 motorer.
Tittel: Sv: wbx i 1972 tl fastback Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på oktober 29, 2009, 01:08:46 am vannet er din venn. både på sommer og vinter.
toppene er veldig gode "flow" messig det man kan gjøre er hissiger kam og ett bra eksos så er 150hk fult mulig. type 1 eksos kan brukes ved å snu 2 av eksosflensene på anlegget man kan bytte en krystall som styrer klokke frekvensen til prosseroen i hjernen da noe av begrensiningene til WBX hjernen er att den har turtallsperre på 5500. jeg har byttet denne krystallen til en med litt høyerer frekvens og da dro den til 6200 +++ har alltid brukt starter fra automat. Tittel: Sv: wbx i 1972 tl fastback Skrevet av: vw-toy på november 05, 2009, 21:19:14 pm Er begynt og plukke ut motoren av coachen, det var mye greier der (slanger, ledninger og rør). Er det noe av dette man kan droppe og ta med, og er det andre ting som er veldig viktig og få med seg. Takker for gode tips over her.
Tittel: Sv: wbx i 1972 tl fastback Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på november 05, 2009, 23:59:37 pm sjøl har jeg alltid brukt de tynne "lufte/kjøle-" slangene og plast/metalrøret som går rundt motoren i overkant.
da sparer du veldig mye slangemekk. har sett ett par andre konverteringer som har blindet alle disse , men tipper det tar litt mer arbeid å lufte systemet da. man må ta ting for gitt att det er i orden og lekker i bauer og kanter uansett olje eller vann Tittel: Sv: wbx i 1972 tl fastback Skrevet av: vw-toy på november 19, 2009, 21:09:46 pm Vil et 200mm svighjul fra type4 passe til dette , og kan jeg da bruke org starter fra tl`n ? ::)
Tittel: Sv: wbx i 1972 tl fastback Skrevet av: Syncronaut på november 19, 2009, 21:25:30 pm 200 mm (eller kanskje heller 210 mm...?) Type 4 svinghjul passer, men originalstarteren sliter du vel litt med å få brukt, tror jeg. Det er vel automatstarter som er tingen...
Tittel: Sv: wbx i 1972 tl fastback Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på november 20, 2009, 00:29:33 am er vel enklere å få taki 210 eller 215mm svinghjul ja enn 200mm.
har selv altid brukt automat starter så må henge meg på Syncronauten Tittel: Sv: wbx i 1972 tl fastback Skrevet av: H-MEK på november 20, 2009, 00:33:47 am er vel enklere å få taki 210 eller 215mm svinghjul ja enn 200mm. har selv altid brukt automat starter så må henge meg på Syncronauten Trenger ikke annen starter før du er oppe på wbx/2liters svinghjulet. |