Tittel: Motorproblemer igjen 2,0 cumotor Skrevet av: Leif på november 03, 2009, 00:23:37 am ifølge gamle eier skulle det bare vaere nye eller overhalte deler, den hoster fiser bråker og lekker olje og nå vil den ikke starte engang, får bensin og det er gnist ???
Noen gode forslag motor har bare gått ca 2500km siden Andersen Racing ifølge gamle eier bygde den opp igjen, den har vel ikke gått skikkelig siden jeg hentet den men har bare blitt verre og verre. ??? Tittel: Sv: Motorproblemer igjen 2,0 cumotor Skrevet av: holmsen på november 03, 2009, 00:36:45 am Detta var rare greier,,aldri hatt noe tull med mine fra samma gubbe
??? Tittel: Sv: Motorproblemer igjen 2,0 cumotor Skrevet av: Knut-Tore Sylte på november 03, 2009, 14:02:22 pm Heisann, kan være symtomer på falsk luft eller forgasser problemer. Har du uttak til bremsekraftforsterker på forgasser innsugene? Har opplevd at det har kommet falsk luft ved innsugene og da er symtomene lik de du beskriver.
Er forgasserne oppjustert? Olje lekarsjen skal ikke være årsak til at motoren ikke går så lenge det er nok olje på den. Knut-Tore Sylte Tittel: Sv: Motorproblemer igjen 2,0 cumotor Skrevet av: Kjell Roar på november 03, 2009, 16:28:35 pm Hvor lenge er det siden forgasserne er overhalt? De skal overhales hver 30.000 km.
Det er lett å få kjørt ned kammen på de, måtte ut og bytte kam på fatterns nyoverhalte 80 mod en gang (og den var proffoverhalt). Tittel: Sv: Motorproblemer igjen 2,0 cumotor Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på november 03, 2009, 16:40:43 pm er det hydrauliske ventil løftere på denne?
hvis den har stått lenge kan noen av løfterene bli tomme for olje og da ikke gir noe løft vipp av ventil dekslene og dytt på støtstanga . fjører den som en svamp så er løfterene "tomme" disse pumpes sakte opp ...når/hvis du får start på den evt ta en komp test. Tittel: Sv: Motorproblemer igjen 2,0 cumotor Skrevet av: Leif på november 03, 2009, 19:42:17 pm klarte aa slepe den igang idag, alt skal visst vaere overhalt for ca 2500km siden.
Tittel: Sv: Motorproblemer igjen 2,0 cumotor Skrevet av: Formula Vee på november 04, 2009, 15:37:21 pm Andersen racing bygde ny motor til meg nå i sommer, og den er god. Jeg hadde og problemer med maskinen, men det var fordi vi var enige om å bruke de gamle gasserne, bensintilførsel og tenning. Så når jeg fikk ordnet dette, ble maskinen bra den. Prøv å få låne en fordeler av noen, begynn gjerne først med coilen...
Tittel: Sv: Motorproblemer igjen 2,0 cumotor Skrevet av: Leif på november 04, 2009, 17:26:38 pm I dag måtte vi slepe den igang igjen, starter fint etterpå men når den er kald er det ikke håp ???
Kan det vaere choke problem ??? Tittel: Sv: Motorproblemer igjen 2,0 cumotor Skrevet av: Formula Vee på november 04, 2009, 20:39:22 pm Har aldri hatt choke, og jeg bruker min midtvinters.. Begynn med å skifte plugger, sjekk stifter, bensintilførsel, gassere og tenning.
Tittel: Sv: Motorproblemer igjen 2,0 cumotor Skrevet av: Leif på november 04, 2009, 22:13:16 pm ok, 2 av pluggkablene var kjeramikken knekt på, tar med meg 2 fra en boble i morgen.
Det rare var at i dag etter at den var slept igang, gikk den ganske fint og startet lett igjen med ett par timers mellomrom. blir spennende i morgen tidlig, kansje den starter. Venter fremdeles på mailrekken ang hva som er gjort med motor fra tidligere eier. Blir da litt lettere hvis jeg må bestille deler eller bytte ut noe. Tittel: Sv: Motorproblemer igjen 2,0 cumotor Skrevet av: Leif på november 04, 2009, 22:15:18 pm Vi monterte på en gnistsjekker i dag og det var bra med gnist på alle uttakene fra fordeleren
Tittel: Sv: Motorproblemer igjen 2,0 cumotor Skrevet av: Kjell Roar på november 04, 2009, 22:56:30 pm På fatterns 80 modell, kødda kontaktstykket i tenningslåsen i lengre tid. Feilen kom og gikk. Bytta kontaktstykke etter tips, og bilen gikk som aldri før.
Tittel: Sv: Motorproblemer igjen 2,0 cumotor Skrevet av: Andersen Racing på november 04, 2009, 23:01:04 pm hei
jeg overhalte motoren det sitter vanlige løftre i den, gasserene ble sjekket av meg men fikk ikke så mye greie på de jeg leverte et sett til Forgasser Service i Drøbak for ovehaling disse er vel sikkert ferdige nå jeg skulle hentet disse i sommer for de var vist ferdige da men så ble det glemt noe som er min feil så ring til forgasser service og hør med han om han har de liggenede enda motoren har nye topper og alt ble byttet men vet også at forige eier ble fra stjålet sine luftfiltre og at han kjørte en tid uten disse men jeg tror feilen ligger i gassere se hvor oljen lekker kansje bare å bytte en o-ring mvh Andresen Racing Tittel: Sv: Motorproblemer igjen 2,0 cumotor Skrevet av: Leif på november 13, 2009, 00:12:04 am snakket med forgasser service de skulle self. ha 3000 for gasserene, det passer ikke helt med dagens lommebok.
Får slepe og trille den igang en stund til tenker jeg, j..... irriterende Tittel: Sv: Motorproblemer igjen 2,0 cumotor Skrevet av: 1303SS på november 17, 2009, 08:30:39 am kansje du skal prøve en elektrisk bensinpumpe.kan jo være pinnen mellom kamaksel or pumpe som er slitt da pumper det ikke bensin opp i forgasserne.
Tittel: Sv: Motorproblemer igjen 2,0 cumotor Skrevet av: Leif på november 18, 2009, 00:12:51 am Har faatt start, tok opp og gjorde rent alle pluggene satte paa noen gamle boble pluggledninger, justerte stiftaapning, gjorde ren forgasserene og den startet, men han som hjalp meg med aa justere gasserene, mente at de burde byttes ut. Bilen gaar men smeller og skyter i nedoverbakke paa tomgang. ;D
Er derfor paa jakt etter gassere i bedre stand(som ikke koster alt for mye) Tittel: Sv: Motorproblemer igjen 2,0 cumotor Skrevet av: Tistlo på november 18, 2009, 01:06:19 am Vist den skyter å smeller så får den nok for lite bensin! Prøv å gje den litt feitare blanding
Tittel: Sv: Motorproblemer igjen 2,0 cumotor Skrevet av: 1303SS på november 18, 2009, 09:09:41 am du bytter ikke ut forgasserne med mindre dei er helt utslitte i spjeldakslingene skaff ei rep bok som det står fremgangmåte om forgasserjustering.Justering er ikke lett uten rett utstyr.Mange vil jo kaste forgasserne men det er vel berre kunskapen som mangler i mange tilfeller.Bytt alle vakumslanger som er tvilsomme når du først er i gang.Co og tomgang skal justeres på den venstre forgasseren.Det skal være en grei jobb men syncronisering av begge forgassere må være 100%.Ikkejuster tomgang ved å skru på gassspjelda.
|