Tittel: 009 Fordeler. Skrevet av: simson på november 15, 2009, 21:19:14 pm Hei entusiaster.
Har skrudd boble i hele helgen. Fått gjort en hel masse. Skulle skifte til 009 el.fordeler. Men etter bytte ville ikke bilen starte. Fordeleren har en rød og en svart ledning, som ble koblet til rød + og svart - på coilen. Men ingen start. Kan den nye fordeleren være så feil på tenningen at den ikke vil starte. Hva kan være galt.? Må jeg skifte coil? Skulle oxo skifte oljetrykksbryteren, men gjengene var gåen i blokka. Hvordan fikse dette? Tittel: Sv: 009 Fordeler. Skrevet av: Pan på november 15, 2009, 21:47:53 pm Forresten - hvorfor bytter du til 009-fordeler? Har du original motor med original forgasser, er det original fordeler som nok funker best.
Tittel: Sv: 009 Fordeler. Skrevet av: simson på november 15, 2009, 22:06:46 pm Hei.
Fikk anbefalt 009 fordeler med elektronisk tenning uten stift, fordi dette skulle fungere bedre og ingen justering skulle være nødvendig. Motoren er en ombygd 1700 ccm motor, med 2x40mm dellortot idfa forgassere. Motoren malte som en katt før skifte. Men har vært litt justering på tenningen i sommer. Tittel: Sv: 009 Fordeler. Skrevet av: Tistlo på november 15, 2009, 22:16:53 pm Forsikre deg om att du har kobla rett, og få ein til å starte bilen mens du vrir fordelaren rundt.
(Forresten; var det anntydning til liv eller ville ikkje motoren gå rundt i det heile tatt?) Blokka: Du må gjenge opp igjen. Vist ikkje det vert godt nok må du gjenge overdimensjon, og så kan du få tak i ein kobling som har overdim i eine enden og som du skrur brytaren på i andre enden. Tittel: Sv: 009 Fordeler. Skrevet av: Paddington på november 15, 2009, 22:49:32 pm jeg minns å huske at en fordeler jeg bytta hadde rotoren 180 grader feil vei i forhold til den originale, så da måtte jeg bytte side på pluggledningene.
Tittel: Sv: 009 Fordeler. Skrevet av: Dalland på november 16, 2009, 17:52:57 pm Opplever selv at 009 fordeleren er vridd 90grader med klokka, altså sylinde 1 er bak/høyre.
|