VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: bcrazy på november 20, 2009, 17:21:32 pm



Tittel: Dreie "dome" på Mahle 90.5mm stempel
Skrevet av: bcrazynovember 20, 2009, 17:21:32 pm
Hvor mye kan man dreie av i ytterkant på et Mahle "b" (stroker) stempet til t1.
Hvor my gods må stå igjen over stempelringen?
Hvor mye gods er det i stempeltoppen og hvor mye MÅ man ha. Motor er sugemotor

(http://i167.photobucket.com/albums/u125/bcrazy1/Motor/PistonModMahle905.jpg)



Tittel: Sv: Dreie "dome" på Mahle 90.5mm stempel
Skrevet av: mdyrsethnovember 20, 2009, 19:38:40 pm
et spm i samme gate, hvor mye kan man dreie bort på 94 mm stemper, hvis målet er å senke komp slik at turbo trykk kan økes?


Tittel: Sv: Dreie "dome" på Mahle 90.5mm stempel
Skrevet av: Filip/puritynovember 24, 2009, 18:26:04 pm
et spm i samme gate, hvor mye kan man dreie bort på 94 mm stemper, hvis målet er å senke komp slik at turbo trykk kan økes?
Jeg ville nok heller skaffet meg/få lagd en shims til å ha under sylindrene enn å dreie av stemplene. Kjører du turbo og skal ha høyere trykk høres det ikke så lurt ut å gjøre stempelet noe svakere spør du meg. Det er sikkert mye billigere også, om du finner ferdige shims i passende størrelse.


Tittel: Sv: Dreie "dome" på Mahle 90.5mm stempel
Skrevet av: bcrazynovember 24, 2009, 23:29:16 pm
Poenget er at jeg må ha et stempel med dome for å det hele tatt å få nok komp. Tanken var å ikke svekke stempeltoppen i midten kun på sidene.

Men sannsynligvis kommer jeg til å droppe hele prosjektet. Det blir for mye maskinering både av stempler og sylindre (kostnader)
I tillegg er kompresjons høyden noe høy i forhold til de stempler som sitter originalt i motoren (porsche 912), så selv om de skulle gå vil motoren bli 12-16 mm bredere.

Hadde jeg hatt tilgang på en skikkelig dreibenk så hadde det vært lettere.

Edit: Så ikke at du svarte mdyrseth sitt inlegg :)