Tittel: Dreie "dome" på Mahle 90.5mm stempel Skrevet av: bcrazy på november 20, 2009, 17:21:32 pm Hvor mye kan man dreie av i ytterkant på et Mahle "b" (stroker) stempet til t1.
Hvor my gods må stå igjen over stempelringen? Hvor mye gods er det i stempeltoppen og hvor mye MÅ man ha. Motor er sugemotor (http://i167.photobucket.com/albums/u125/bcrazy1/Motor/PistonModMahle905.jpg) Tittel: Sv: Dreie "dome" på Mahle 90.5mm stempel Skrevet av: mdyrseth på november 20, 2009, 19:38:40 pm et spm i samme gate, hvor mye kan man dreie bort på 94 mm stemper, hvis målet er å senke komp slik at turbo trykk kan økes?
Tittel: Sv: Dreie "dome" på Mahle 90.5mm stempel Skrevet av: Filip/purity på november 24, 2009, 18:26:04 pm et spm i samme gate, hvor mye kan man dreie bort på 94 mm stemper, hvis målet er å senke komp slik at turbo trykk kan økes? Jeg ville nok heller skaffet meg/få lagd en shims til å ha under sylindrene enn å dreie av stemplene. Kjører du turbo og skal ha høyere trykk høres det ikke så lurt ut å gjøre stempelet noe svakere spør du meg. Det er sikkert mye billigere også, om du finner ferdige shims i passende størrelse.Tittel: Sv: Dreie "dome" på Mahle 90.5mm stempel Skrevet av: bcrazy på november 24, 2009, 23:29:16 pm Poenget er at jeg må ha et stempel med dome for å det hele tatt å få nok komp. Tanken var å ikke svekke stempeltoppen i midten kun på sidene.
Men sannsynligvis kommer jeg til å droppe hele prosjektet. Det blir for mye maskinering både av stempler og sylindre (kostnader) I tillegg er kompresjons høyden noe høy i forhold til de stempler som sitter originalt i motoren (porsche 912), så selv om de skulle gå vil motoren bli 12-16 mm bredere. Hadde jeg hatt tilgang på en skikkelig dreibenk så hadde det vært lettere. Edit: Så ikke at du svarte mdyrseth sitt inlegg :) |