Tittel: Lettet svinghjul Skrevet av: tovwair på februar 10, 2008, 19:37:18 pm Hvor mye kan man lette svinghjulet uten at det blir problemer?Og hvor skal man dreie bort...?
Tittel: Sv: Lettet svinghjul Skrevet av: Lasse `65 på februar 10, 2008, 19:48:17 pm Skal du ha det på 1680??
Husk at motoren din kan virke mer "nervøs" når du letter svinhjul. Tror også dreiemomentet ditt blir litt bedre med org svinghjul Tittel: Sv: Lettet svinghjul Skrevet av: tovwair på februar 10, 2008, 20:03:11 pm Syns persolig det høres litt tøft ut med "nervøs" tomgang. ;D Men ikke hvis det går utover prestasjonen.Så best å bare la det væra...?
Tittel: Sv: Lettet svinghjul Skrevet av: Lasse `65 på februar 10, 2008, 20:24:22 pm Syns persolig det høres litt tøft ut med "nervøs" tomgang. ;D Men ikke hvis det går utover prestasjonen.Så best å bare la det væra...? Tror ikke du henter veldig mye på dette på en slik motor du har tenkt på, hvis det er den du snakket om i annen tråd? Tittel: Sv: Lettet svinghjul Skrevet av: tovwair på februar 10, 2008, 20:37:30 pm Trur j skal bygge en 1776.
Tittel: Sv: Lettet svinghjul Skrevet av: tovwair på februar 10, 2008, 21:34:13 pm Noen flere som har erfaring med å lette svinghjul?
Tittel: Sv: Lettet svinghjul Skrevet av: Low67 på februar 11, 2008, 08:27:03 am Blir kjappere ved "rusing"
Bilen blir et par kilo lettere Og Hk og moment blir vel tilnærmet det samme som ved org tyngde. Jeg kjøpte nytt. 3 kilo lettere(tror jeg) og ferdig for 8 stift. kom på under 1000 lappen.. Tittel: Sv: Lettet svinghjul Skrevet av: Hot Owl på februar 11, 2008, 09:17:10 am Du bruker opp en hest eller to på å holde et originalt svinghjul i gang, så du får igjen denne hesten ved å lette. Momentet blir HELT uforandret eller antagelig litt bedre. Det er helt skivebom å tro at svinghjul "lager" moment. Derimot vil motoren svare kjappere og bilen vil virke sprekere.
Det er ikke lurt å lette svinghjulet i meget tunge biler, som busser og Campere. Lettingen bør ikke gjøres bak selve clutch anlegget, men "veggen" opp til startkransen, og kransen er fritt vilt. Jeg har kjørt nok med 4 kg svinghjul i bytrafikk til å vite at det ikke er noe problem. Tittel: Sv: Lettet svinghjul Skrevet av: Lasse `65 på februar 11, 2008, 10:39:58 am Du bruker opp en hest eller to på å holde et originalt svinghjul i gang, så du får igjen denne hesten ved å lette. Momentet blir HELT uforandret eller antagelig litt bedre. Det er helt skivebom å tro at svinghjul "lager" moment. Derimot vil motoren svare kjappere og bilen vil virke sprekere. Det er ikke lurt å lette svinghjulet i meget tunge biler, som busser og Campere. Lettingen bør ikke gjøres bak selve clutch anlegget, men "veggen" opp til startkransen, og kransen er fritt vilt. Jeg har kjørt nok med 4 kg svinghjul i bytrafikk til å vite at det ikke er noe problem. Beklager mitt innspill. Var skråsikker på at du ikke fikk så mye utbytte av letting på en liten motor. :-\ Tittel: Sv: Lettet svinghjul Skrevet av: tovwair på februar 11, 2008, 21:55:44 pm Du bruker opp en hest eller to på å holde et originalt svinghjul i gang, så du får igjen denne hesten ved å lette. Momentet blir HELT uforandret eller antagelig litt bedre. Det er helt skivebom å tro at svinghjul "lager" moment. Derimot vil motoren svare kjappere og bilen vil virke sprekere. Trur på deg jeg. ;D Takk for fint svar.Det er ikke lurt å lette svinghjulet i meget tunge biler, som busser og Campere. Lettingen bør ikke gjøres bak selve clutch anlegget, men "veggen" opp til startkransen, og kransen er fritt vilt. Jeg har kjørt nok med 4 kg svinghjul i bytrafikk til å vite at det ikke er noe problem. |