Tittel: Vedr.bytte fra lange til korte aksler. Skrevet av: Endre S på november 25, 2009, 20:58:43 pm Det er noen forskjeller som eg stusser litt over.
1. På de lange akslene er det en gummipakning som ligger i et spor i den platen som skrues fast i gearkasse. Dette sporet er ikke i platen på de korte akslene og derfor umulig å få på plass. Skal da denne platen settes direkte mot papirpakningen og kun det som tetting? Anyone Tittel: Sv: Vedr.bytte fra lange til korte aksler. Skrevet av: Tistlo på november 25, 2009, 21:06:35 pm Det er papirpakningane som skal tetta, O-ringen hjelper nok på, men har det fungert utan o-ring så fungerer det nok fortsatt utan oring :)
Tittel: Sv: Vedr.bytte fra lange til korte aksler. Skrevet av: Endre S på november 25, 2009, 21:09:14 pm Den o ringen er kanskje noe som kom med årene..... Takker
Tittel: Sv: Vedr.bytte fra lange til korte aksler. Skrevet av: Tistlo på november 25, 2009, 21:12:02 pm Ja, utan att eg har sjekka, så vil eg tippa att den kom ilag med skiftet til lange akslingar
Tittel: Sv: Vedr.bytte fra lange til korte aksler. Skrevet av: Endre S på november 25, 2009, 21:22:25 pm Eg har jo fått akslinger og rør fra 2 kamerater. men ingen "innmat" i den ytre enden....altså mot hjula. Her er det også forskjeller i og med at røra er forskjellige. Er det bare å flytte over innmaten???
Tittel: Sv: Vedr.bytte fra lange til korte aksler. Skrevet av: Tistlo på november 25, 2009, 21:26:54 pm Innmaten, vil det sei lager, og simringhus og alt det der? Isåfall trur eg det kan flyttast over
Tittel: Sv: Vedr.bytte fra lange til korte aksler. Skrevet av: Endre S på november 25, 2009, 21:37:38 pm ja, indre spacer, lager, o-ring, ytre spacer, tetning,osv...
Tittel: Sv: Vedr.bytte fra lange til korte aksler. Skrevet av: Endre S på november 25, 2009, 21:57:47 pm Når det legges 2 papirpakninger mellom gearkasse og festeplate så virker det for lite for det ble så trangt at en må nesten bruke krefter for å svinge akslingen frem og tilbake. Må det shimses mer da?
Tittel: Sv: Vedr.bytte fra lange til korte aksler. Skrevet av: Tistlo på november 25, 2009, 22:19:08 pm Dei delane passar nok om kvarandre ja!
Pakningane skal brukast som shims ja, så du må nok ha på ein til. Dei er faktisk fargemerka etter tjukkelsen dei pakningane(orginale) Men du kan jo berre prøva deg fram Tittel: Sv: Vedr.bytte fra lange til korte aksler. Skrevet av: Ole B på november 25, 2009, 22:57:49 pm Når det legges 2 papirpakninger mellom gearkasse og festeplate så virker det for lite for det ble så trangt at en må nesten bruke krefter for å svinge akslingen frem og tilbake. Må det shimses mer da? Litt motstand skal det være,ikke så mye at du skal måtte bruke krefter.Unneberg har pakninger med forskjellig tykkelse. Ole Tittel: Sv: Vedr.bytte fra lange til korte aksler. Skrevet av: Endre S på november 26, 2009, 20:10:53 pm Og hva med tromlene, de passer vel heller ikke.....må eg bygge om til type1?
Tittel: Sv: Vedr.bytte fra lange til korte aksler. Skrevet av: Syncronaut på november 26, 2009, 23:58:07 pm For å få på type 3 bremsene går det vel å dreie ned "snuten" på navet? Hvilke aksler skal du montere (tidlig type 3 el type 1)?
Tittel: Sv: Vedr.bytte fra lange til korte aksler. Skrevet av: Endre S på november 27, 2009, 00:05:13 am Tippe det e type1. Har aldri hørt om tidlig type3. Når var d?
Tittel: Sv: Vedr.bytte fra lange til korte aksler. Skrevet av: Syncronaut på november 27, 2009, 08:59:44 am Det fantes en tidlig akseltype til type 3, gikk fram til -63/-64, tror jeg...?
Tittel: Sv: Vedr.bytte fra lange til korte aksler. Skrevet av: Reiel på november 27, 2009, 17:12:31 pm Det fantes en tidlig akseltype til type 3, gikk fram til -63/-64, tror jeg...? Stemmer at de første T-3 hadde stor 5 bolt... Fra -61 og opp til 63... Sjelden vare... Tittel: Sv: Vedr.bytte fra lange til korte aksler. Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på november 27, 2009, 18:21:46 pm store 5 bolten var t.o.m -65
og etter det jeg har fåt opplyst er alle type3 aksler av typen Lang, Tittel: Sv: Vedr.bytte fra lange til korte aksler. Skrevet av: Endre S på november 27, 2009, 19:30:54 pm Eg hadde jo en 64 notch som er wide 5. Kan ikkje huske at det var noen kortere aksler på den. Hadde problemer å få på BRM på den uten subbing....
Tittel: Sv: Vedr.bytte fra lange til korte aksler. Skrevet av: Syncronaut på november 30, 2009, 14:07:27 pm Ok, da var det kanskje samme lengde også på de tidlige akslene, bare en annen type enn de senere... Jeg forsøker å orientere meg litt i jungelen av drivaksler og akselrør for tiden, og så brøt jeg vel med den kjente ASSUME-regelen da jeg så at tidlige type 3 hadde akselrør med type 1 delenr...
Tittel: Sv: Vedr.bytte fra lange til korte aksler. Skrevet av: Hot Owl på november 30, 2009, 15:28:05 pm Røret er sikkert type 1 hele veien, men navet som sitter trykt på ytterst bør ha 311 nummer før 67...
Tittel: Sv: Vedr.bytte fra lange til korte aksler. Skrevet av: Syncronaut på november 30, 2009, 16:29:10 pm Røret er sikkert type 1 hele veien, men navet som sitter trykt på ytterst bør ha 311 nummer før 67... Neida, røret er bare type 1 tom -66, deretter er det eget type 3 delenr... Navene har type 3 delenr hele veien. Tittel: Sv: Vedr.bytte fra lange til korte aksler. Skrevet av: anders. på november 30, 2009, 17:49:43 pm .
Tittel: Sv: Vedr.bytte fra lange til korte aksler. Skrevet av: Endre S på november 30, 2009, 20:12:28 pm I delelistene byttet de hvertfall til en annen type wide5 trommel i 64. Så tidlig trommel er da på 61-62 og sen er 64-65. Kansje det har noe med akslingene og da.....
|