Tittel: Overflate på innsugs-porter Skrevet av: Svang på november 26, 2009, 01:37:33 am Har i dag fått igjen Superflow-toppene mine som har fått nye ventiler, ventilseter, styringer osv..
Jeg skrev også at de skulle polere opp eksos-portene slik at de fikk en så fin overflate som mulig, etter sjekk av likt volum. Dette blei jo veldig bra arbeid. Så kom jeg til innsugs-portene, disse var også like glatte og blank-polerte. Det blir vel ikke riktig med blank-polerte innsugs-porter da bensin-forstøvinga fra innsprutdysene vil opphøre, og gå over i dråpeform? Og der etter vil dette forårsake dårligere air-fuel miks i forbrennings-kammeret.. Eller tar jeg helt feil, og dette har mest å si for sjølve innsugene? Er forsåvidt ingen krise at de blei polert, da den litt røffe overflata fra tidligere porting blei borte. Det skulle uansett gå ann å dekke til ventilen og kalkblåse for å oppnå en matt overflate. Noen erfaringer? Tittel: Sv: Overflate på innsugs-porter Skrevet av: Einic på november 26, 2009, 13:27:20 pm Bensinen dråper seg ikke hvis luft/bensinblandingen er i bevegelse. Multipoint injection har dysene rett ved ventilene, og har ikke samme problem som f.eks gamle golfer med en dyse sentralt. Det er også derfor forbrenningsrom ofte er laget med en kant på den ene siden. Dette skaper rotasjon i forbrenningsrommet. (Bevegelse)
Tittel: Sv: Overflate på innsugs-porter Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på november 26, 2009, 15:24:15 pm så lenge du ikke kjører sekvensiell innsprut så vil innsprutet sprute på alle 4 syl samtidig
da vil det alltid ligge benzin å "vente" ved ventilen. den spruter da hver gang en sylinder er på topp/tenner, så tror ikke jeg ville lagt for mye energi på det området. |