Tittel: Høydeforskjell etter senking. Skrevet av: Ole B på november 28, 2009, 19:08:28 pm Er det andre her som har vært borti dette,lavere på venstre side etter senking nå med droppa spindler.Skjedde også med den tidligere bobla da med puma.Legger til at forstillinga ikke er justert etter senking.
Det er vel ca 1-1.5cm forskjell. Ole Tittel: Sv: Høydeforskjell etter senking. Skrevet av: Thoresen på november 28, 2009, 20:05:14 pm Er torsjons stavene dine hele?
Tittel: Sv: Høydeforskjell etter senking. Skrevet av: Ole B på november 29, 2009, 10:47:55 am Er torsjons stavene dine hele? De er hele.Tittel: Sv: Høydeforskjell etter senking. Skrevet av: DrLaban på november 29, 2009, 11:14:23 am Venstre side er jo mer belastet så jeg tipper fjærpakkene dine er mykere på venstre side av bilen.
Du kan jo prøve å snu de?! Slik at endene som i dag er til venstre, kommer til høyre. Tittel: Sv: Høydeforskjell etter senking. Skrevet av: Ole B på november 29, 2009, 13:30:02 pm Venstre side er jo mer belastet så jeg tipper fjærpakkene dine er mykere på venstre side av bilen. Ja det er jo en mulighet,men er det bare jeg som har opplevd dette?Du kan jo prøve å snu de?! Slik at endene som i dag er til venstre, kommer til høyre. Tittel: Sv: Høydeforskjell etter senking. Skrevet av: LOBO på november 29, 2009, 13:46:44 pm Venstre side er jo mer belastet så jeg tipper fjærpakkene dine er mykere på venstre side av bilen. Ja det er jo en mulighet,men er det bare jeg som har opplevd dette?Du kan jo prøve å snu de?! Slik at endene som i dag er til venstre, kommer til høyre. Bare bak, men det er jo samme prinsippet. Tittel: Sv: Høydeforskjell etter senking. Skrevet av: Svein. på november 29, 2009, 16:38:57 pm Jeg har det på min og.
Dette med en puma forstilling som er 4 år= nesten ny ??? Mvh Svein. Tittel: Sv: Høydeforskjell etter senking. Skrevet av: Hot Owl på november 30, 2009, 15:31:01 pm Det er ikke nødvendigvis lurt å montere fjærene motsatt vei siden de kan ha vendt seg til å bli vridd i en retning, er ikke helt sikker på dette, men slik er det med drivaksler i hvertfall.
Tittel: Sv: Høydeforskjell etter senking. Skrevet av: vwlilleblå på desember 09, 2009, 22:35:28 pm Riktig det JHU. Snu de så vil de nok knekke. Eneste fordel da,,,, Du må ha nye.
Tittel: Sv: Høydeforskjell etter senking. Skrevet av: Ole B på desember 09, 2009, 23:15:32 pm Burde det ikke også være forskjell før jeg senkan?
Tittel: Sv: Høydeforskjell etter senking. Skrevet av: JS på desember 10, 2009, 01:11:14 am Måler du på skjermkant eller spindel?
Tittel: Sv: Høydeforskjell etter senking. Skrevet av: Ole B på desember 10, 2009, 06:05:38 am Måler du på skjermkant eller spindel? Skjermkant.Tittel: Sv: Høydeforskjell etter senking. Skrevet av: BABOON på desember 10, 2009, 08:19:55 am Helt vanlig problem dette. De fleste bilene jeg har sett eller selv fått senket ligger venstre hjul mye penere i skjermen. Høyre ser vanligvis noe høyere ut. Det kan også virke som at felgen ligger lenger ut. Forskjellig fasong på skjermene kanskje?
Tittel: Sv: Høydeforskjell etter senking. Skrevet av: Svein. på desember 10, 2009, 09:05:29 am Merkligt fenomen det her.
Ingen høyde forskjell før senking. Ole har en 68mod m/senkespindler(nye), jeg har en 54/60 mod m/ puma som er ca 5år (gått ca 700 mil). Begge har samme høyde forskjellen foran og på samme side. Tittel: Sv: Høydeforskjell etter senking. Skrevet av: Pan på desember 10, 2009, 12:13:58 pm Helt vanlig problem dette. De fleste bilene jeg har sett eller selv fått senket ligger venstre hjul mye penere i skjermen. Høyre ser vanligvis noe høyere ut. Det kan også virke som at felgen ligger lenger ut. Forskjellig fasong på skjermene kanskje? Uoriginale skjermer kan ha forskjellig utforming. Men jeg tror faktisk at karosseri og foraksel ikke sitter helt dønn rett og midt på i forhold til hverandre på Bobla - fra fabrikk. Tittel: Sv: Høydeforskjell etter senking. Skrevet av: Ole B på desember 10, 2009, 13:05:57 pm Enig med Baboon at venstre hjul ligger penere i skjermen,kan opplyse at det er de orginale skjermene som sitter på.Godt å høre at det er et vanlig problem :)
Tittel: Sv: Høydeforskjell etter senking. Skrevet av: Einic på desember 10, 2009, 17:11:14 pm Disse bilene var nok like høye på alle hjul da de var nye. Byggekvaliteten på T1 var jevnt høy. En vanlig feil mange gjør når de senker bak, er at de bommer litt på høyden. Indre og ytre splines har forskjellig antall, og kan kombineres på mange måter for å finjustere høyden. Spenn ut fjærplatene og mål vinkelen mot holderen bak. Ikke tifeldig at VW brukte gradvinkel når de justerte. En skjevhet bak vises også foran.
Tittel: Sv: Høydeforskjell etter senking. Skrevet av: Ole B på desember 10, 2009, 20:28:27 pm Disse bilene var nok like høye på alle hjul da de var nye. Byggekvaliteten på T1 var jevnt høy. En vanlig feil mange gjør når de senker bak, er at de bommer litt på høyden. Indre og ytre splines har forskjellig antall, og kan kombineres på mange måter for å finjustere høyden. Spenn ut fjærplatene og mål vinkelen mot holderen bak. Ikke tifeldig at VW brukte gradvinkel når de justerte. En skjevhet bak vises også foran. Den er ikke senket bak.Tittel: Sv: Høydeforskjell etter senking. Skrevet av: JTWE på desember 10, 2009, 20:32:21 pm Mål høyden fra plant underlag til forstillingsramme og bakstillingsramme. Da får du svar på om bilen står rett.
Lufttrykk må være riktig også. Selv mener jeg også å se forskjell på min, så jeg er meget troendes til at mange biler orignalt er litt forskjellig fra høyre til venstre side når det gjelder karosseriet, men ikke på selve understellet. Tittel: Sv: Høydeforskjell etter senking. Skrevet av: toaake på desember 19, 2009, 09:52:26 am den 66 mod taksenka bobla mi er også lavere på venstre side :-[
|