Tittel: H-beam vs I-beam vekt type 1 Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på november 29, 2009, 01:57:29 am Type 1 råder.
varierer sikkert fra produsent til produsent men hvor mye lettere er f.eks en CB H-beam (std lengde) mot en original type 1 råde? inkl bolter/muttere Tittel: Sv: H-beam vs I-beam vekt type 1 Skrevet av: rallybugs på november 30, 2009, 21:46:53 pm Det finnes forskjellige vekter på std råden Brun og Hvit fra 580 til 588 gram og grå og sort fra 592 til 600 gram , en CB H profil råde veier ca 560 gram og ca 570 gram til 2" Chevy lager , skal du ha super lette råder må du bruke Pauter Titan råder.
Tittel: Sv: H-beam vs I-beam vekt type 1 Skrevet av: super beetle på november 30, 2009, 21:55:49 pm etter min vekt så veier orginal råden 600.8g og CB H-beam råden veier 575.7 men dette var 5.5"
Tittel: Sv: H-beam vs I-beam vekt type 1 Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på november 30, 2009, 22:30:39 pm ok takk
trudde det var litt større forskjeller altså Tittel: Sv: H-beam vs I-beam vekt type 1 Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på juni 23, 2010, 20:05:48 pm pauter 5.4" type 1 VW journal 590 g
http://www.pauter.com/volkswagen.htm Tittel: Sv: H-beam vs I-beam vekt type 1 Skrevet av: JTWE på juni 23, 2010, 20:30:52 pm 14 275 m/s2 er stempelets maks akselerasjon med 69mm slag, 5,5" råde og maks 5500 RPM. (regnet ut med en nett-kalkulator)
Pr gram utgjør da dette en kraft på 14.3 N, 25gram resulterer da i 357 N. Øker turtallet får man jo en enda større økning; 8000RPM gir en kraft pr gram på 30.2N, ved 25g 755 N eller 75kg. Dette blir jo litt feil da stempelet og råden ikke følger hverandre helt, men i området rundt maks/min posisjon så er de ganske like. Hvordan massen er plassert vil jo også ha noe å si mtp at ene enden følger en sirkelbane og andre enden en nesten linær bevegelse. Men en pekepinn er det likefullt... |