Tittel: velocity stacks Skrevet av: BERGER på februar 11, 2008, 09:39:12 am Hva mener dere om velocity stacks? Skal de være lange eller korte for å fungere best?
Og hvordan finner man egentlig rett lengde og størrelse?? Hva "taper" man på å kjøre uten? Prøvde å finne noe på nettet om dette, men det var ikke noe entydig..... Tittel: Sv: velocity stacks Skrevet av: Hot Owl på februar 11, 2008, 10:34:33 am Grunnen til det er at det er individuelt, lange eller korte er et regnestykke a de helt store.
Lange innsug og lange trakter gir "boost" på lave turtall, korte innsug og korte trakter gir "boost" på høyere turtall. Tittel: Sv: velocity stacks Skrevet av: BERGER på februar 11, 2008, 12:10:16 pm I mitt tilfelle er det snakk om 44hpmx på Ghia motoren.
Har ikke velocity stacks til den nå, noen ide om hva jeg burde kjøpe? Tittel: Sv: velocity stacks Skrevet av: Gunnar|Rennfahrer2 på februar 11, 2008, 12:20:02 pm Siden kammen din ikke er spes rå, ville jeg valgt korte. Tror ikke du vil få noe "Boost" på høyere turtall siden kammen ikke følger med der uansett. Man får liksom ikke i pose og sekk selvom det kan høres slik ut.
Tittel: Sv: velocity stacks Skrevet av: Hot Owl på februar 11, 2008, 13:39:58 pm Siden kammen din ikke er spes rå, ville jeg valgt korte. Tror ikke du vil få noe "Boost" på høyere turtall siden kammen ikke følger med der uansett. Man får liksom ikke i pose og sekk selvom det kan høres slik ut. Der har du nok forstått motsatt av hva jeg skrev, korte er for høyt turtall. Tittel: . Skrevet av: Race-buggy på februar 11, 2008, 16:07:00 pm .
Tittel: Sv: velocity stacks Skrevet av: Tistlo på februar 11, 2008, 17:40:51 pm Kjøp ain so e midt i mullom på størrelsen då vel ;)
Tittel: Sv: velocity stacks Skrevet av: n2o på februar 11, 2008, 20:15:16 pm Velocity stacks: lengden bør tilpasses ønsket turtallsområdet for best effekt og det må være et vist volum i toppen av trakten, slik at pulsen fra lukking av innsugsventil ikke "snur" utenfor trakten, men innenfor (går pulsen på utsiden, reduseres momentet i pulsen)
videre bør det være en god radie inn i trakten. Tittel: Sv: velocity stacks Skrevet av: Hot Owl på februar 11, 2008, 21:10:11 pm det må være et vist volum i toppen av trakten Grei ut og forklar ;D Tittel: . Skrevet av: Race-buggy på februar 11, 2008, 21:43:12 pm .
Tittel: Sv: velocity stacks Skrevet av: Gunnar|Rennfahrer2 på februar 12, 2008, 09:09:07 am Siden kammen din ikke er spes rå, ville jeg valgt korte. Tror ikke du vil få noe "Boost" på høyere turtall siden kammen ikke følger med der uansett. Man får liksom ikke i pose og sekk selvom det kan høres slik ut. Der har du nok forstått motsatt av hva jeg skrev, korte er for høyt turtall. Se der ja Busted... Velocity stacks: lengden bør tilpasses ønsket turtallsområdet for best effekt og det må være et vist volum i toppen av trakten, slik at pulsen fra lukking av innsugsventil ikke "snur" utenfor trakten, men innenfor (går pulsen på utsiden, reduseres momentet i pulsen) videre bør det være en god radie inn i trakten. Oioi da lærte jeg noe idag også :) En kjent sak det der med pulsen... har stått og kikka og fundert på det der, og jeg som trodde at pulsen skulle snu rett over stack'n... |