Tittel: Motor på budsjett Skrevet av: .LP på desember 02, 2009, 11:04:51 am Har en drøm om mer guff i min 65 modell boble.
Er ganske så i startgropa, men er mottagelig for tips og gode forslag. Hva jeg har tenkt meg så langt: - Skal oppgradere bremser - Ikke så mye effekt at det ikke går an å få det inn i vognkortet/godkjent - budsjett på maks 15-20.000,- 1776? - Kunne brukes på org-kassa (1200) - Ikke være behov å gjøre noe spes med kaross og andre ting - Heller dreiemoment på lavt turtall fremfor en screamer, kort sagt bruksmotor - Må være driftssikker og enkel å vedlikeholde - Ny eller nybygd motor, ikke intr i å kjøpe noe som må overhales Er det mulig å oppfylle disse kravene innenfor budsjettet? Er det noen her som tar på seg bygging (med referanser), evt hvor kan jeg kjøpe hyllevare .LP Tittel: Sv: Motor på budsjett Skrevet av: Rikard på desember 02, 2009, 12:16:19 pm Men du har kanskje en 6v bil?
Tenker man 1776, så er vell kanskje 12v en fordel, det gjelder vell nesten uansett trimming. Så er det jo forskjellige måter å løse det på! Omformere, bygge om, etc.... Rikard Tittel: Sv: Motor på budsjett Skrevet av: FreddyB på desember 02, 2009, 12:28:10 pm Vi skulle hatt ein sånn "spise-popcorn-og-vente-på-6V-gutta-med-meir-power-enn-vett"-smiley no..
Tittel: Sv: Motor på budsjett Skrevet av: Erlend / bug66 på desember 02, 2009, 12:36:27 pm hva med en singelport 1776 med dobble 34 webere, 110 kam, økt komp, og ekstern kjøling og oljefilter? Singelport gir bra med punch i bånn av registeret. 6v er ikke noe problem.
Tittel: . Skrevet av: Race-buggy på desember 02, 2009, 13:32:26 pm .
Tittel: Sv: Motor på budsjett Skrevet av: JS på desember 02, 2009, 14:10:13 pm Men du har kanskje en 6v bil? Tenker man 1776, så er vell kanskje 12v en fordel, det gjelder vell nesten uansett trimming. Så er det jo forskjellige måter å løse det på! Omformere, bygge om, etc.... Rikard Helt klart. Skal du bygge enda større(over 2000cc) skal det være bra å ta´n helt ut og kjøre på 24V har jeg hørt. Tittel: Sv: Motor på budsjett Skrevet av: Lasse `65 på desember 02, 2009, 14:27:42 pm - Kunne brukes på org-kassa (1200)
Alle motorer kan brukes på kassa som sitter i bilen, men det kommer an på hvordan du bruker den ;) Selv skal jeg jo inn med en 2110 oxy til våren nå på samme kasse som du har. Hvorfor ikke holde deg til 1641 ellrr 1680 så slipper du maskinering i tillegg på budsjettet ditt. Lasse Tittel: Sv: Motor på budsjett Skrevet av: Hot Owl på desember 02, 2009, 14:34:58 pm Eller hvorfor ikke satse pengene som skulle gått til volum endring på toppene i stedet, siden det er de som gir effekt.
Og da går du til noen som kan, slik file litt her og der etter SWAG metoden vil ikke gi deg det utbyttet du vil ha. Tittel: Sv: Motor på budsjett Skrevet av: California Blue på desember 02, 2009, 14:38:10 pm Det har vel vært oppe mang en gang dette med pris på å bygge trimmet motor.
Skal du gjøre det selv kan du sikkert komme under 20 000.- Men å få noen til å bygge en til denne prisen tror jeg det ikke er så mange som gjør. Tittel: Sv: Motor på budsjett Skrevet av: Rikard på desember 02, 2009, 16:20:22 pm Men du har kanskje en 6v bil? Tenker man 1776, så er vell kanskje 12v en fordel, det gjelder vell nesten uansett trimming. Så er det jo forskjellige måter å løse det på! Omformere, bygge om, etc.... Rikard Helt klart. Skal du bygge enda større(over 2000cc) skal det være bra å ta´n helt ut og kjøre på 24V har jeg hørt. Jeg har gjort en liten jobb for en kompis av meg , som ville ha en 1600 i i 58 bobbla si! Eneste vi gjorde var å bytte til en 6v coil, dynamo, og svninghjul Denne motoren går utmerket på 6v, untatt av magnetventilen ikke er i drift, og samma med choken! Så av min oppfatning, så vil jeg stå på det at, en motor med gassere ikke vil fungere opptimalt med 6v. Dette er det selvfølgelig delte meninger om! Men JS? 24v?? Tittel: Sv: Motor på budsjett Skrevet av: Hot Owl på desember 02, 2009, 16:31:02 pm Dette er det selvfølgelig delte meninger om Tildels svært delte meninger vil jeg si Tittel: Sv: Motor på budsjett Skrevet av: Rikard på desember 02, 2009, 16:32:06 pm Dette er det selvfølgelig delte meninger om Tildels svært delte meninger vil jeg si Tittel: Sv: Motor på budsjett Skrevet av: FreddyB på desember 02, 2009, 16:33:38 pm Du kan jo sikkert bruke 6V gassarar.. ::)
Tittel: Sv: Motor på budsjett Skrevet av: Hot Owl på desember 02, 2009, 16:35:14 pm Noen gassere vet ikke engang om hvilket strømnett som sitter i bilen... :o
Tittel: Sv: Motor på budsjett Skrevet av: Rikard på desember 02, 2009, 16:39:33 pm Hehehehe, gutta! ;D
Skjønner jo det da, men det jeg mener er at, for få opptimalt utbytte av en sånn motor, så er ikke 6v det beste alternativet! Rikard Tittel: Sv: Motor på budsjett Skrevet av: FreddyB på desember 02, 2009, 16:45:56 pm Fordi ein 6V motor yter mindre når den er starta av ein 6V startar..?
Tittel: Sv: Motor på budsjett Skrevet av: Rikard på desember 02, 2009, 16:50:26 pm Hahahahaha! ;D
Nei, den yter mindre fordi, en 6v coil gir ikke så mye som 12 gir, skjønner du Freddy ;D :P Men for all del, gjør akkurat som du vil, ville bare dele ett synspunkt, ikke skape ukas debatt! hehe ;D Tittel: Sv: Motor på budsjett Skrevet av: .LP på desember 02, 2009, 17:05:19 pm Hvis man skal hive seg på rekken av lure tekniske teoretiske øvelser...
En 6v lader vil vel være lettere å lade med en en 12v? Anyho, kommet til den foreløpige konklusjon at skal man ha større motor så må man holde på rammene, ellers så blir fristelsene og mulighetene for mange. 12v er jo en tanke, det er jo en reversibel sak hvis man gjør det riktig Skal man ha en ny motor så må man kankje bla opp mer, eller bygge selv. .LP Tittel: Sv: Motor på budsjett Skrevet av: Erlend / bug66 på desember 02, 2009, 17:30:10 pm ledningsnettet tåler 12volt så er bare å bytte.. er ikke noe problem å kjøre gassere på 6volt. fordeleren gir jo beng i om det er 12 eller 6volt inn i coilen..
|