Tittel: Motor fra Variant -67 Skrevet av: ecmar på desember 07, 2009, 23:01:49 pm Er en 1600-motor fra en Variant 1967 dobbelportet? Klarer ikke å se det slik motoren står nå. Eneste er at det er to tilkoblinger på foten til forgasserene. Tyder det på at den er dobbelportet?
Og hva er disse tilkoblingene til? De er koblet sammen med rør mellom begge forgasserne. Tittel: Sv: Motor fra Variant -67 Skrevet av: Einic på desember 07, 2009, 23:31:50 pm Det er for å hjelpe på tomgangen. Trykkutjevning.
Tittel: Sv: Motor fra Variant -67 Skrevet av: Squareback på desember 08, 2009, 00:41:00 am ...og som finnes på alle type 3 med 2 forgassere...uavhengig om det er singleport eller dobbeltportet
Tittel: Sv: Motor fra Variant -67 Skrevet av: Syncronaut på desember 08, 2009, 08:19:20 am Dobbelportede topper kom i 1967, men om de var med absolutt hele modellåret vet jeg ikke med sikkerhet. Hvis bilen din er en sen -67 kan du nok med sikkerhet gå ut fra at den er dobbelportet.
Men hvis du først ser tilkoplingen på innsugene bør du jo også kunne se om motoren er dobbelportet... Tittel: Sv: Motor fra Variant -67 Skrevet av: H-MEK på desember 08, 2009, 09:50:21 am Kommer type3 som 1600 singelport?
Tittel: Sv: Motor fra Variant -67 Skrevet av: ovalt på desember 08, 2009, 10:01:36 am Er en 1600-motor fra en Variant 1967 dobbelportet? Klarer ikke å se det slik motoren står nå. Eneste er at det er to tilkoblinger på foten til forgasserene. Tyder det på at den er dobbelportet? Du må sjå på innsugsrøra som går inn ved topplokket. (singel = eit rør) (dual p. =to røyr "ihverandre" der). Og hva er disse tilkoblingene til? De er koblet sammen med rør mellom begge forgasserne. Tittel: Sv: Motor fra Variant -67 Skrevet av: KnastenradUndKnotenblech på desember 08, 2009, 11:58:44 am Kommer type3 som 1600 singelport? ja vart flere av de. |