VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: vw1303S74 på desember 08, 2009, 23:15:57 pm



Tittel: Lett trim av 1800ccm T4 motor i 1303S
Skrevet av: vw1303S74desember 08, 2009, 23:15:57 pm
Jeg har en 1800ccm T4 motor som jeg hadde tenkt og få litt mere fart på.
Håper på ca. 100 hk.  Har tenkt og sette på 1915 cyl sett. (trenger vel ikke noe bearbeiding av blokk/topp da ?)
Hva med kam og gasser/gassere.
Håper og få litt hjelp vedr hva jeg burde gjøre uten at det koster for mye.

Jørn.


Tittel: Sv: Lett trim av 1800ccm T4 motor i 1303S
Skrevet av: H-MEKdesember 08, 2009, 23:22:04 pm
Ett tips er å få tak i en veiv med råder fra 2liter. Denne har lenger slag, og sammen med 96sats så får du 2056ccm også kalt 2.1liter.
Alt dette er bolt on, og krever ingen maskinering.


Tittel: Sv: Lett trim av 1800ccm T4 motor i 1303S
Skrevet av: KnastenradUndKnotenblechdesember 08, 2009, 23:33:35 pm
og 1800 topper er vel  ett bra utganspunkt


Tittel: Sv: Lett trim av 1800ccm T4 motor i 1303S
Skrevet av: Martindesember 09, 2009, 20:33:20 pm
sorry får å håppe inn i tråden din, gjelder dette åsså 2.0 liter, litt kvassere kam, 1800 topper,grenrør, doble 40`s? hvor mye vil dette hjelpe?


Tittel: Sv: Lett trim av 1800ccm T4 motor i 1303S
Skrevet av: holmsendesember 10, 2009, 07:48:48 am
sorry får å håppe inn i tråden din, gjelder dette åsså 2.0 liter, litt kvassere kam, 1800 topper,grenrør, doble 40`s? hvor mye vil dette hjelpe?
Det kan bli ca. 107 hk. på hjula, som igjen kan bety 17,62 på 402 meter'n  ;D


Tittel: Sv: Lett trim av 1800ccm T4 motor i 1303S
Skrevet av: Paasandesember 10, 2009, 08:42:50 am
sorry får å håppe inn i tråden din, gjelder dette åsså 2.0 liter, litt kvassere kam, 1800 topper,grenrør, doble 40`s? hvor mye vil dette hjelpe?
Det kan bli ca. 107 hk. på hjula, som igjen kan bety 17,62 på 402 meter'n  ;D

I buss eller 1303? Det er vel fortsatt litt forskjell på aerodynamikk selv i disse racebuss tider ;)


Tittel: Sv: Lett trim av 1800ccm T4 motor i 1303S
Skrevet av: Martindesember 11, 2009, 21:24:30 pm
sorry får å håppe inn i tråden din, gjelder dette åsså 2.0 liter, litt kvassere kam, 1800 topper,grenrør, doble 40`s? hvor mye vil dette hjelpe?
Det kan bli ca. 107 hk. på hjula, som igjen kan bety 17,62 på 402 meter'n  ;D

kanskje tjueelleve. blir jeg USB medlem da?


Tittel: T4 motor med 2l veiv 96mm syl.
Skrevet av: VWdriverdesember 17, 2009, 21:39:05 pm
Hei Folks

Ikke for å spore av, men?

Jeg har en 1800 T-4 med 96mm syl. Det blir vel tett oppunder 2L.

Jeg har også en 2L veiv med råder liggende.

(Noen har sagt at jeg må ha 6mm spacere i bunn av sylindere pga av lengere slaglengde.
og dette er en dårlig løsning siden det alltid blir lekkasje o.L. med spacere.

Etter som dere sier så er ikke dette nødvendig. Det er bare å bolte på og stempelet skal ikke treffe toppen?

Eller hva.

Hilsen en som hadde lagt det på hylla.

Mvh Marius


Tittel: Sv: T4 motor med 2l veiv 96mm syl.
Skrevet av: H-MEKdesember 17, 2009, 21:42:28 pm
Hei Folks

Ikke for å spore av, men?

Jeg har en 1800 T-4 med 96mm syl. Det blir vel tett oppunder 2L.

Jeg har også en 2L veiv med råder liggende.

(Noen har sagt at jeg må ha 6mm spacere i bunn av sylindere pga av lengere slaglengde.
og dette er en dårlig løsning siden det alltid blir lekkasje o.L. med spacere.

Etter som dere sier så er ikke dette nødvendig. Det er bare å bolte på og stempelet skal ikke treffe toppen?

Eller hva.

Hilsen en som hadde lagt det på hylla.

Mvh Marius

Finnes nå to typer satser på markedet. Det ene til 2liters veiv, og det andre til 1700/1800 veiv.
Har brukt av "gamle" typen med ringer under sylindre, og har aldri hatt problemer med lekkasje.


Tittel: Sv: Lett trim av 1800ccm T4 motor i 1303S
Skrevet av: VWdriverdesember 17, 2009, 21:46:59 pm
Min er nok gamle typen siden motoren ble bygget for snart 20 år siden.

Men har gått kanskje 100km.

Marius


Tittel: Sv: Lett trim av 1800ccm T4 motor i 1303S
Skrevet av: vw1303S74januar 02, 2010, 21:41:38 pm
Er det noen som har en 2.0l veiv med råder til salgs til min 1800ccm T4 motor.

Jørn.