VWNorge

Forum => Snikk-snakk => Emne startet av: Lasse `65 på desember 14, 2009, 09:36:48 am



Tittel: Erfaringer med line-lock
Skrevet av: Lasse `65desember 14, 2009, 09:36:48 am
Hvilken type er ok og fra hvem? Hurst, Summit..??

Er vel en del her som har det...

Lasse


Tittel: Sv: Erfaringer med line-lock
Skrevet av: JSdesember 14, 2009, 09:38:37 am
Klarer ikke å finne noen forskjeller på Hurst og Summit sin...


Tittel: Sv: Erfaringer med line-lock
Skrevet av: TomRdesember 14, 2009, 10:05:57 am
Joda!!! Klistremerket :D

Klarer ikke å finne noen forskjeller på Hurst og Summit sin...


Tittel: Sv: Erfaringer med line-lock
Skrevet av: Lasse `65desember 14, 2009, 13:29:26 pm
Erfaringer med evt andre? Dette er vel noe som ikke er spesifisert til type bil. En type line lock kan monteres på uansett bil?


Tittel: Sv: Erfaringer med line-lock
Skrevet av: BeetleBugdesember 14, 2009, 13:34:49 pm
En line lock er jo bare en vanlig solenoide så hvis du er ute etter forskjeller så blir det utforming og gjengeforskjeller. Summit og Hurst har begge tomme gjenger og du trenger en overgang for å benytte de vanlige bremserørene.

Et ankepunkt med Hurst sin, knappen er en kjip plastsak med en gummistrikk for å feste rundt girstangen. Denne ryker fort.

Mvh
BB


Tittel: Sv: Erfaringer med line-lock
Skrevet av: JSdesember 14, 2009, 13:53:02 pm
Kjøp en billig og bra Summit kopi du. Gjør akkurat det den og alle andre line locks lover.
Begge har som Beetlebug sier en knapp som bare er å kaste i søpla. Jeg knuste min med langfingeren under burnout...  Livsfarlig. ::)


Tittel: Sv: Erfaringer med line-lock
Skrevet av: Lasse `65desember 14, 2009, 16:12:11 pm
Så det svake punktet ligger i knappen, ikke hovedenheten, uansett merke?
Da skal jeg se på Summit. Takker mine herrer:)


Tittel: Sv: Erfaringer med line-lock
Skrevet av: roadster72desember 14, 2009, 21:08:52 pm
nå skal jeg spørre om noe også se... hehe.. som jeg har lurt litt på, og jeg har hørt begge dele, foran eller bak??:)


Tittel: Sv: Erfaringer med line-lock
Skrevet av: Lasse `65desember 15, 2009, 00:14:09 am
Foran. Du låser kretsen på bare framhjulene. Kanskje motsatt på fremhjulstrekkere, men det har jeg aldri sett på boble...enda:)


Tittel: Sv: Erfaringer med line-lock
Skrevet av: Bjørnardesember 15, 2009, 00:21:48 am
Bak. Du låser kretsen på bare framhjulene. Kanskje motsatt på fremhjulstrekkere, men det har jeg aldri sett på boble...enda:)
Ulurt å montere linelock'en bak for å låse bremsene foran... eller er det noe jeg ikke skjønner bæra av her nå?  ;)


Tittel: Sv: Erfaringer med line-lock
Skrevet av: roadster72desember 15, 2009, 00:28:34 am
jeg satt på bug run for to  år siden og snakka me en svenske ,hehe, og han sa han brukte den bak han for at bobla var så lett foran at han skjøv den frem når han sto på starten.. skal sies at jeg hadde tatt en øl eller tre men mener det var det han sa.. for jeg har ikke vært borte i det så derfor jeg spør...hmm sikkert dumt spurt men..jaja ::)


Tittel: Sv: Erfaringer med line-lock
Skrevet av: Lasse `65desember 15, 2009, 09:05:13 am
 Redigerte den feilen ::)
Foran skal være riktig.


Tittel: Sv: Erfaringer med line-lock
Skrevet av: Espen Sandbakkendesember 15, 2009, 10:26:30 am
Trenger man ikke en motor som orker en burnout for at line lock skal vær nødvendig da??.. ::)


Tittel: Sv: Erfaringer med line-lock
Skrevet av: FUSENTASTdesember 15, 2009, 11:25:29 am
Jeg har hørt at line lock ofte låser seg.....?
Den setter seg liksom og man må drive og løse den ut i tide.....


Tittel: Sv: Erfaringer med line-lock
Skrevet av: Lasse `65desember 15, 2009, 12:59:53 pm
Trenger man ikke en motor som orker en burnout for at line lock skal vær nødvendig da??.. ::)

Ikke på grus vei ;D
Framhjula på asfalt og bakhjula på grusen....skikkelig løs grus ::)


Tittel: Sv: Erfaringer med line-lock
Skrevet av: Kjetildesember 15, 2009, 14:18:59 pm
Men... Atte, åssen blir du raskest på 402 meter med låste framhjul?   ::)


Tittel: Sv: Erfaringer med line-lock
Skrevet av: FreddyBdesember 15, 2009, 14:20:27 pm
Elementært - du har størst motor.


Tittel: Sv: Erfaringer med line-lock
Skrevet av: BeetleBugdesember 15, 2009, 14:54:47 pm
Men... Atte, åssen blir du raskest på 402 meter med låste framhjul?   ::)

NOK en fordel med cal-look stuk. Er ikke så nøye om det er låste forhjul, de er så små allikevel.


Tittel: Sv: Erfaringer med line-lock
Skrevet av: Lasse `65desember 15, 2009, 17:21:44 pm
Men... Atte, åssen blir du raskest på 402 meter med låste framhjul?   ::)

NOK en fordel med cal-look stuk. Er ikke så nøye om det er låste forhjul, de er så små allikevel.

 ;D ;D

Og det har vi jo!!! Små hjul altså..

har fått en lock fra Summit i hånda nå, så skal se litt på den. Må vel uansett ha to-krets bremsepumpe?


Tittel: Sv: Erfaringer med line-lock
Skrevet av: HansOdesember 15, 2009, 17:37:58 pm
Tokrets-pumpe er ingen betingelse for linelock.
Kan kobles til både en- og to-krets.


Tittel: Sv: Erfaringer med line-lock
Skrevet av: JSdesember 15, 2009, 22:16:39 pm
Du må meg bekjent plugge igjen den ene kretsen om du har to krets pumpe...


Tittel: Sv: Erfaringer med line-lock
Skrevet av: Lasse `65desember 15, 2009, 22:26:50 pm
Noen som har en link eller vet hvem som har overganger mellom bremserør til locken?
Ser det er noe forskjellig på Summitracing, men kan feks Tess lage disse? Med tanke på mm / tommer?


Tittel: Sv: Erfaringer med line-lock
Skrevet av: KnastenradUndKnotenblechdesember 15, 2009, 23:26:00 pm
GH fittings har dette.


Tittel: Sv: Erfaringer med line-lock
Skrevet av: Trond Dahldesember 16, 2009, 00:48:34 am
CSP og


Tittel: Sv: Erfaringer med line-lock
Skrevet av: JSdesember 16, 2009, 00:50:24 am
Du må slipe litt i huset til line locken for å få disse til å passe, du ser det når du har delene i hånda. No big deal.


Tittel: Sv: Erfaringer med line-lock
Skrevet av: Roy Grellanddesember 16, 2009, 00:51:25 am
Noen som har en link eller vet hvem som har overganger mellom bremserør til locken?
Ser det er noe forskjellig på Summitracing, men kan feks Tess lage disse? Med tanke på mm / tommer?

Jøran hadde de på lager når jeg kjøpte


Tittel: Sv: Erfaringer med line-lock
Skrevet av: Trond Dahldesember 16, 2009, 01:14:06 am
Du må slipe litt i huset til line locken for å få disse til å passe, du ser det når du har delene i hånda. No big deal.

slipe hvor, for å få hva til å passe?

Trengte aldri slipe noe på min hurst jeg hvertfall med csp sine overganger


Tittel: Sv: Erfaringer med line-lock
Skrevet av: | UMBINC |desember 16, 2009, 01:55:33 am
Jeg har hørt at line lock ofte låser seg.....?
Den setter seg liksom og man må drive og løse den ut i tide.....

Grymt... :D


Tittel: Sv: Erfaringer med line-lock
Skrevet av: JSdesember 16, 2009, 08:05:34 am
Du må slipe litt i huset til line locken for å få disse til å passe, du ser det når du har delene i hånda. No big deal.

slipe hvor, for å få hva til å passe?

Trengte aldri slipe noe på min hurst jeg hvertfall med csp sine overganger

Den overgangen som skrus i front i det øverste hullet gikk ikke å skru helt inn pga at det skrå partiet tar borti huset på linelocken. Ved å slipe et tilsvarende skrått parti på huset får man skrudd den skikkelig til. Opplevd dette på to biler. Men værre på den ene. Overganger kjøpt av CSP i alle fall siste gangen.
Om du har fått det til uten lekkasje og uten å slipe er jo det finfint det Trond.


Tittel: Sv: Erfaringer med line-lock
Skrevet av: Lasse `65desember 16, 2009, 10:26:47 am
Her var det jo masse god info fra de innkjørte lærde racere. Takk :)
Da snakker jeg med Jøran om de overgangene.

Blir vel litt om det i prosjekt-tråden tenker jeg, når denne julestria har lagt seg...


Tittel: Sv: Erfaringer med line-lock
Skrevet av: Trond Dahldesember 18, 2009, 22:05:41 pm
Du må slipe litt i huset til line locken for å få disse til å passe, du ser det når du har delene i hånda. No big deal.

slipe hvor, for å få hva til å passe?

Trengte aldri slipe noe på min hurst jeg hvertfall med csp sine overganger

Den overgangen som skrus i front i det øverste hullet gikk ikke å skru helt inn pga at det skrå partiet tar borti huset på linelocken. Ved å slipe et tilsvarende skrått parti på huset får man skrudd den skikkelig til. Opplevd dette på to biler. Men værre på den ene. Overganger kjøpt av CSP i alle fall siste gangen.
Om du har fått det til uten lekkasje og uten å slipe er jo det finfint det Trond.

Kanskje de har hatt forskjellig utformelse da. Mine er ikke nær kanten en gang og har ikke lekket, var derfor jeg ikke helt skjønte hvor problemet var.