Tittel: Hvilke typer er type 1,2,3 osv.? Skrevet av: overland på februar 13, 2008, 10:56:32 am Jeg er forvirret og lurer derfor på om det er noen som kan opplyse min min noe desoreinterte hjerne.
Type 1, 2 osv. har alltid vært klart for meg, trodde jeg da. Følgende inndeling har jeg trodd på "i alle år". Type1: Bobler, KG (den vanlige), Thing og alle krigskjøretøy. Type 2: Buss og pick-up i alle varianter Type 3: Notch og de personbilaktige 1500 og 1600 med S, T, L og E bak og pannekakemotor + den "sinna" KG'en Type 4: 411 og 412 (og K70, men den er vannkjølt) (+VW/Porsche 914??) Noen innvendinger så langt? Så snakker da bussfolket om T2, T3, T4 og T5. Det er her jeg falt av lasset for å si det sånn. Kan noen forklare Tittel: Sv: Hvilke typer er type 1,2,3 osv.? Skrevet av: Espen/VW54 på februar 13, 2008, 11:19:21 am Buss folket snakker om hvilken type de har av T2. Side de jo har forandret seg stort gjennom årene. Og fortsatt lever i beste velgående,.
Tittel: Sv: Hvilke typer er type 1,2,3 osv.? Skrevet av: EspenX på februar 13, 2008, 11:26:30 am Jeg skjønte ikke bæret av dette i begynnelsen jeg heller. Det forvirrende er bussene ja, som ofte omtales som hvilken type innenfor type 2. Hvis jeg ikke har misforstått noe skulle dette være nogenlunde riktig:
Type 2 T1 - splittbuss Type 2 T2 - Bay-buss Type 2 T3 - Caravelle/Vanagon, bortsett fra de aller første årene så har den vannkjølt motor Type 2 T4 - Transporter med snute, vannkjølt Type 2 T5 - dagens transporter Tittel: Sv: Hvilke typer er type 1,2,3 osv.? Skrevet av: Espen S. Andresen på februar 13, 2008, 12:01:58 pm Jeg skjønte ikke bæret av dette i begynnelsen jeg heller. Det forvirrende er bussene ja, som ofte omtales som hvilken type innenfor type 2. Hvis jeg ikke har misforstått noe skulle dette være nogenlunde riktig: Type 2 T1 - splittbuss Type 2 T2 - Bay-buss Type 2 T3 - Caravelle/Vanagon, bortsett fra de aller første årene så har den vannkjølt motor Type 2 T4 - Transporter med snute, vannkjølt Type 2 T5 - dagens transporter Sånn omtrent tror jeg det henger sammen og. Hadde alle bare brukt betegnelsene så røddig som du gjør... Men T2 og type2 osv. blandes hjerteligst alt etter hvem du snakker med. T2'en skilles også i T2a (early bay) og T2b (late bay). Og T3 kalles i noen tilfeller T25, uten at jeg er sikker på hvorfor. Kan være sånn at de tidligste T3'ene blir kalt T25 (to og en halv) pga. luftkjølt motor? Tar forbehold om feil jeg og. Tittel: Sv: Hvilke typer er type 1,2,3 osv.? Skrevet av: Jøran Larssen på februar 13, 2008, 12:04:21 pm T25 er et begrep engelskmennene bruker for type 2 T3. De har jo alltid likt å være annerledes i alle sammenhenger ::)
Tittel: Sv: Hvilke typer er type 1,2,3 osv.? Skrevet av: Lars Johansen på februar 13, 2008, 18:00:48 pm Jeg er forvirret og lurer derfor på om det er noen som kan opplyse min min noe desoreinterte hjerne. Type 1, 2 osv. har alltid vært klart for meg, trodde jeg da. Følgende inndeling har jeg trodd på "i alle år". Type1: Bobler, KG (den vanlige), Thing og alle krigskjøretøy. Type 2: Buss og pick-up i alle varianter Type 3: Notch og de personbilaktige 1500 og 1600 med S, T, L og E bak og pannekakemotor + den "sinna" KG'en Type 4: 411 og 412 (og K70, men den er vannkjølt) (+VW/Porsche 914??) Noen innvendinger så langt? Så snakker da bussfolket om T2, T3, T4 og T5. Det er her jeg falt av lasset for å si det sånn. Kan noen forklare Thing er type 181, Fridolin 147, kubelwagen 82, swimwagen 166 Mvh Lars |