VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: Tommy.H på desember 25, 2009, 20:47:47 pm



Tittel: E85
Skrevet av: Tommy.Hdesember 25, 2009, 20:47:47 pm
Tenkte og kjøre med E85 på motoren min. Noen som har noen formening om hvor my komp jeg bør ha? Jeg tenkte rundt 12. Og om det er noen andre ting man bør ta hensyn til.

Takker for svar


Tittel: Sv: E85
Skrevet av: rallybugsdesember 25, 2009, 21:28:57 pm
12: 1 er OK men får de nok mat så tåler de ca. 10% høyere tenning , men tenningsbank kan du ikke høre med E 85 , så her smelter det bare ved for høy tenning og for mager blanding , lykke til.


Tittel: Sv: E85
Skrevet av: Tommy.Hdesember 25, 2009, 22:37:34 pm
12: 1 er OK men får de nok mat så tåler de ca. 10% høyere tenning , men tenningsbank kan du ikke høre med E 85 , så her smelter det bare ved for høy tenning og for mager blanding , lykke til.

Takk for svar. får sette in noen store dyser og prøve meg litt frem, dette er vell mulig og se på en bredbåndslamda.


Tittel: Sv: E85
Skrevet av: rallybugsdesember 25, 2009, 23:50:32 pm
Selvfølgelig ser du det på BREBANDS lambaen , men du må nok også skifte emulosjonsrøra og sette flostørstanden på maks for at du ikke skal smelte motoren , hvilken type forgasser vil du bruke ??


Tittel: Sv: E85
Skrevet av: K.Hdesember 25, 2009, 23:53:30 pm
Tommy kjører med jenteforgassere, han ;)


Tittel: Sv: E85
Skrevet av: Tommy.Hdesember 26, 2009, 00:17:36 am
Selvfølgelig ser du det på BREBANDS lambaen , men du må nok også skifte emulosjonsrøra og sette flostørstanden på maks for at du ikke skal smelte motoren , hvilken type forgasser vil du bruke ??
Motoren er en 2276cc med Engle fk89 kam og 48Ida. Hvet du åssen emulosjonsrør jeg bør bruke Rallybugs? Hvis jeg ikke husker helt feil heter de som står i F11


Tittel: Sv: E85
Skrevet av: rallybugsdesember 26, 2009, 14:51:46 pm
F11 er et vanelig VW rør for bensin bruk , men dette må du prøve ut når du dyser opp motoren med lamba måleren på , F-2-F3-F4-F7 og F 17 er for bruk på E 85 med store hoveddyser , her er det desverre ikke noen mal , prøve teste er det eneste som her gjelder , hadde du hatt EFi så er dette mye letter å få til.Flotør ventilen og tomgangs dysa må også være større.