Tittel: Gassere Skrevet av: Frode på januar 04, 2010, 11:59:01 am Hva er best/gir mest effekt økning av 2 stk enkle 34 mm gassere eller 1 stk dobbel 40 mm gasser.
dette skal på en orginal 1600 motor Tittel: Sv: Gassere Skrevet av: Lasse `65 på januar 04, 2010, 20:15:47 pm Hva er best/gir mest effekt økning av 2 stk enkle 34 mm gassere eller 1 stk dobbel 40 mm gasser. dette skal på en orginal 1600 motor ville tro to dobble gir mer enn 2 enkle. etter det jeg har lest KAN 2 dobble gi mellom 5-10 hk ekstra. med riktig tenning justert og godt justerte gassere kan du jo være heldig... Tittel: Sv: Gassere Skrevet av: Frode på januar 04, 2010, 20:18:23 pm helt sikkert, men her spurte jeg on 1stk dobbel kontra 2 stl enkle ;D
Tittel: Sv: Gassere Skrevet av: Rikard på januar 04, 2010, 20:19:06 pm Da ville jeg tatt to enkle ;D Mye tøffere ;D ;D hehe
Tittel: Sv: Gassere Skrevet av: Frode på januar 04, 2010, 20:20:23 pm og ennå tøffere kanskje med 2 stk dobble ;D
Men var ikke det jeg lurte på nå da ??? Tittel: Sv: Gassere Skrevet av: Stein.H på januar 05, 2010, 01:42:10 am På en orginal motor vil du nok klare deg bra med en totrinns midtmontert gasser,dobble gassere trenger stadig justering/synkronisering og krever da en del kunnskap og verktøy...Gå for det enkleste ;)
Tittel: Sv: Gassere Skrevet av: Frode på januar 05, 2010, 07:51:40 am Takk for svaret :-)
Tittel: Sv: Gassere Skrevet av: Kim Larsen på januar 05, 2010, 15:44:36 pm Hvis du skal ha en midtmontert dobbel gasser på motoren i Ovalen.Så må du bygge ut motorlokket ditt.
Dårlig med plass,luftfilteret går i lokket.Kan hende det går på det berømte håret hvis du kjører uten filter. Basert på egne erfaringer fra år 2000. Tittel: Sv: Gassere Skrevet av: Frode på januar 05, 2010, 15:48:19 pm Ok.........bedre med 2 stk dobble da?.........eller er det like dårlig plass da?
Tittel: Sv: Gassere Skrevet av: JS på januar 05, 2010, 17:27:30 pm Spørs på type gasser og innsug.
Tittel: Sv: Gassere Skrevet av: Frode på januar 05, 2010, 17:37:47 pm hva passer da.....hvilke typer ;-)?
Tittel: Sv: Gassere Skrevet av: JS på januar 05, 2010, 17:47:53 pm IDF, DRLA, ICT passer i alle fall på noenlunde korte innsug.
Tittel: Sv: Gassere Skrevet av: Frode på januar 05, 2010, 17:49:44 pm EMPI gasserne passer ikke?
Tittel: Sv: Gassere Skrevet av: JS på januar 05, 2010, 17:51:17 pm Det burde dem siden de bare er kopier av overnevnte.
Tittel: Sv: Gassere Skrevet av: Pan på januar 05, 2010, 17:51:25 pm Rett på meg om jeg tar feil, men jeg mener å ha lest at vanndreneringa i motorrommet på en oval er slik at man med doble gassere gjerne får vann rett ned i forgasserne hvis bilen står ute i regnvær, slik at man får vann i motorolja? Er jo isåfall også noe å tenke over.
Tittel: Sv: Gassere Skrevet av: TEH på januar 05, 2010, 18:06:21 pm Er d ikke litt overkill med to dobble på en std 1600?
Hadde vel vert bedre med to enkle 34, ala baby dells? Men for all del,hvis du i fremtiden skal trimme mere. Tittel: Sv: Gassere Skrevet av: Frode på januar 05, 2010, 18:09:44 pm hadde tenkt å bytte kam og 1641 sylindere.....1,25:1 vipper ny eksos ,009 fordeler
det som er planen i framtiden Tittel: Sv: Gassere Skrevet av: JS på januar 05, 2010, 18:48:26 pm Ett løp pr. innsugskanal er jo sjelden feil... Man må jo ha halsringer og dyser som står i stil...
Tittel: Sv: Gassere Skrevet av: wide5 på januar 06, 2010, 22:02:32 pm Jeg vile gått for et sett med forholdsvis små dobble.
Hadde en lett trimma 1600 med to enkle solex gassere. Gikk som en drøm, og ikke noe plunder. Satte deretter inn to doble 40 dellorto, med passende dyser og halsringer. Gikk mye bedre, og like lite plunder. ;D Er ikke noe selvfølge at man må drive å skru annenhver kilometer, selv om man har to doble forgassere. Men man må gjøre det skikkelig første gangen. ;) Trenger heller ikke noe spesialverktøy.. Skal du ha en dobbel på midten, har jeg hørt at du bør ha god forvarming iallefall. Er visst fare for dråpedannelse i det lange innsuget. Dette har jeg aldri erfart selv, siden jeg ikke har hatt sånt oppsett. Lykke til... Petter'n. |