VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: Erlend / bug66 på januar 18, 2010, 09:56:49 am



Tittel: Spørsmål ang 12volt konvertering
Skrevet av: Erlend / bug66januar 18, 2010, 09:56:49 am
Har ett spørsmål til dere guruer der ute. Når jeg bygger om min 67 6volt til 12 volt med alternator og innebygget regulator. Hva gjør jeg med regulatoren under setet`? har lagt ved ett bilde. se markeringer ved regulatoren


Tittel: Sv: Spørsmål ang 12volt konvertering
Skrevet av: K.Hjanuar 18, 2010, 10:12:04 am
Du kobler 1 til 3 og 2 til 4

Og tar vekk regulatoren


Tittel: Sv: Spørsmål ang 12volt konvertering
Skrevet av: Erlend / bug66januar 18, 2010, 10:36:40 am
har kjøpt denne: http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=ACC%2DC10%2D5750%2DKT

vet du hvilken kobling på alternatoren som skal hvor? fulgte ikke med noe forklaringsark:(


Tittel: Sv: Spørsmål ang 12volt konvertering
Skrevet av: K.Hjanuar 18, 2010, 10:44:49 am
Rød ledning på skruterminal (1/3)
tynn ledning på flatstikk


Tittel: Sv: Spørsmål ang 12volt konvertering
Skrevet av: Erlend / bug66januar 18, 2010, 10:46:42 am
sweet :) da kommer jeg nok til å se veien med alt lyset jeg får i fremtiden :)


Tittel: Sv: Spørsmål ang 12volt konvertering
Skrevet av: Kjell Roarjanuar 18, 2010, 13:50:08 pm
sweet :) da kommer jeg nok til å se veien med alt lyset jeg får i fremtiden :)

12 V er litt oppskrytt.... ;)


Tittel: Sv: Spørsmål ang 12volt konvertering
Skrevet av: Erlend / bug66januar 18, 2010, 14:52:08 pm
sweet :) da kommer jeg nok til å se veien med alt lyset jeg får i fremtiden :)

12 V er litt oppskrytt.... ;)

Tenker bare litt fremover, blir godt med 75amp batteri og vite at alt funker. Men er enig med deg om at en orginal bil med 6v burde hatt det. Men bilen min er lite orginal lenger så da kjører vi på med 12volt også :-)