VWNorge

Forum => Problemløseren => Emne startet av: HansO på februar 04, 2010, 13:35:37 pm



Tittel: 40 IDF throttle shaft...
Skrevet av: HansOfebruar 04, 2010, 13:35:37 pm
Under overhaling av gasserne mine har jeg klart å bøye spjeldakselen på den ene gasseren.
På (de ekstremt uklare) bildene ser dere omtrent hvor mye den er bøyd. Kan denne rettes eller er det bar å få tak i en ny en? Vil jo på ingen måte at denne skal gå tregt eller føre til lekasjer.
Ellers er jeg også int i å få høre om andre har byttet kulelager på akselen på slike gassere. Da mener jeg i hovedsak lageret på den siden gassoverføringen sitter.


Tittel: Sv: 40 IDF throttle shaft...
Skrevet av: HansOfebruar 04, 2010, 13:39:32 pm
Ellers må jeg si meg fornøyd med jobben ellers. De er rene og pene, og gleder seg til å bli montert! Tok av chokemekanismen selvfølgelig.

Nederst er et bilde av hvordan de så ut før.


Tittel: Sv: 40 IDF throttle shaft...
Skrevet av: HansOfebruar 07, 2010, 21:08:21 pm
MAO hvor får jeg kjøpt ny aksel?

... og er det noen som vet om inntaket slik som de er nå er skrudd eller presset på. Skulle byttet om slik at de passet på AN6 fittings.


Tittel: Sv: 40 IDF throttle shaft...
Skrevet av: Lasse `65februar 08, 2010, 11:41:42 am
fant denne men ser at din ikke er skrudd..vet ikke hva du får ut av den..
http://www.webercarbsdirect.com/v/vspfiles/weber_carburetor_schematics/40IDF70.pdf


Tittel: Sv: 40 IDF throttle shaft...
Skrevet av: HansOfebruar 08, 2010, 13:10:38 pm
Ja, har sett på denne siden og sendt de en mail.


Tittel: Sv: 40 IDF throttle shaft...
Skrevet av: Formula Veefebruar 08, 2010, 19:13:41 pm
For de som skrur gassere anbefaler jeg Haynes Weber carburator manual... Det er mye som ikke viser på den sprengskissen.. Den var den skissen jeg brukte og ikke så at det manglet 16 deler... ;)


Tittel: Sv: 40 IDF throttle shaft...
Skrevet av: HansOfebruar 08, 2010, 22:53:20 pm
Jeg har en god original Weber Tech Manual med gode forklaringer og tips. Det jeg lurer på er om det er liv laga å forsøke å rette opp akselen, eller kjøpe ny fra et eller annet sted.


Tittel: Sv: 40 IDF throttle shaft...
Skrevet av: HansOapril 13, 2010, 21:41:13 pm
j怀€€€lig trist hvis dette skal utsette prosjektet mitt.
Finner ingen annen løsning enn å prøve å rette den ut. Det blir ikke lett.

Hvor stor er muligheten for falsk luft hvis akselen ikke er 100% rett tru??


Tittel: Sv: 40 IDF throttle shaft...
Skrevet av: rallybugsapril 14, 2010, 07:15:23 am
skal du ha AN 6 fittings på så går du til Tess og kjøper en nippel med 6 mm klemm hylse og NPT 1/4" utvendig gjenger i den andre enden , du kapper da av tupen av røret på forgasseren  slik at det blir sylindrisk rett , sett inn nippelen på rør stussen med klemhylsen på å skru til , du kjøper AN 6 alu. sveisenippeler , borrer dem opp og slår 1/4" NPT invendig gjenger i disse , og skrur dem på nippelene , da har du alt ferdig til å bruke AN 6 slanger å nippeler på bensinsystemet ditt , jeg har alt av slanger nippeler og T-stykker på lager i Kr,sand.
For å få plass til AN 6  alu. sveise nippelen på forgasseren så dreier jeg av 6 kant mutteren på bildet til det blir plass

Her er bilde som viser de sammme nippelene brukt på en VW std bensinpumpe


Tittel: Sv: 40 IDF throttle shaft...
Skrevet av: HansOapril 14, 2010, 07:59:22 am
Takk Rallybugs for god forklaring og ide!


Tittel: Sv: 40 IDF throttle shaft...
Skrevet av: rallybugsapril 14, 2010, 21:31:18 pm
Når det gjelder spjell akselen så er den håpløs å rette ,men prøv


http://www.dellorto.co.uk/merchandise/products_details.asp?PartNo=10005.244&CategoryID=3&PartsectionID=60


Tittel: Sv: 40 IDF throttle shaft...
Skrevet av: HansOapril 16, 2010, 09:09:08 am
Passer akselen fra 44-48mm på 40mm?


Tittel: Sv: 40 IDF throttle shaft...
Skrevet av: Hot Owlapril 16, 2010, 10:12:40 am
Nei, sporene spjellene sitter i vil være for vide.


Tittel: Sv: 40 IDF throttle shaft...
Skrevet av: cato®april 17, 2010, 21:39:46 pm
40 og 44 er samme aksel, men 48 er forskjellig


Tittel: Sv: 40 IDF throttle shaft...
Skrevet av: HansOapril 18, 2010, 00:16:21 am
http://www.dellorto.co.uk/merchandise/products_details.asp?PartNo=10005.243&CategoryID=3&PartsectionID=60

Se der du ;D


Tittel: Sv: 40 IDF throttle shaft...
Skrevet av: Formula Veeapril 18, 2010, 09:16:41 am
Det var ikke verst.  ;)


Tittel: Sv: 40 IDF throttle shaft...
Skrevet av: HansOapril 18, 2010, 10:28:30 am
Da ser det lysere ut for motoren min ja! Har gått rundt og tittet på nye gassere til og med. Nå er det bare å komme seg ut i verkstedet og skru igjen.


Tittel: Sv: 40 IDF throttle shaft...
Skrevet av: HansOmai 01, 2010, 11:03:06 am
Da er akselen bestilt. Spennende!


Tittel: Sv: 40 IDF throttle shaft...
Skrevet av: HansOjuni 21, 2010, 22:54:04 pm
skal du ha AN 6 fittings på så går du til Tess og kjøper en nippel med 6 mm klemm hylse og NPT 1/4" utvendig gjenger i den andre enden , du kapper da av tupen av røret på forgasseren  slik at det blir sylindrisk rett , sett inn nippelen på rør stussen med klemhylsen på å skru til , du kjøper AN 6 alu. sveisenippeler , borrer dem opp og slår 1/4" NPT invendig gjenger i disse , og skrur dem på nippelene , da har du alt ferdig til å bruke AN 6 slanger å nippeler på bensinsystemet ditt , jeg har alt av slanger nippeler og T-stykker på lager i Kr,sand.
For å få plass til AN 6  alu. sveise nippelen på forgasseren så dreier jeg av 6 kant mutteren på bildet til det blir plass

Her er bilde som viser de sammme nippelene brukt på en VW std bensinpumpe

Kan jeg bare kappe røret helt inne, borre opp og sette inn en overgangsnippel fra NPT til AN6? Kanskje litt tynt gods? Hvor mange mm er 1/8"NPT utvendig?


Tittel: Sv: 40 IDF throttle shaft...
Skrevet av: rallybugsjuni 21, 2010, 23:20:32 pm
Kappe av kun vorta på røret slik at konen kan trees over , det som gjelder er selvfølgelig å ha mest mulig standard rør igjen til å sette på fittingens og klemm konen på , tenk før du kapper , ellers får du store problemer .Dette er da lett..du har til å med fått bilde hvordan det skal se ut .


Tittel: Sv: 40 IDF throttle shaft...
Skrevet av: HansOjuni 21, 2010, 23:37:58 pm
Ja den første forklaringen din er god som gull :)

Men tenkte på en annen løsning også. Kutte helt inne ved aluminiumen, borre opp og sette inn en slik: http://www.summitracing.com/parts/SUM-220646/
Men er litt usikker på utvendig mm på 1/8NPT utvendig mål og bordiameter. Trur nemlig det kan bli for lynt godt i forgasseren, men vil bare måle litt først.

Ingen fare, jeg kutter ikke før jeg er helt sikker :D

Takk for raskt svar!!