Tittel: Men i ..%€# det mangler jo en haug med deler i forgasseren???? Lagd deler! Skrevet av: Formula Vee på februar 07, 2010, 13:14:08 pm De som har fulgt med på alt klattet jeg har hatt etter motorbygging, (1915 40IDF) har sikkert fått med seg jeg har svettet litt.. Og trodd jeg har funnet løsningen.. Og brukt myye penger på å fikse det. (Valgt fra øverste hylle i deler, men gjort arbeidet sjøl)
Etter at jeg nok en gang trodde alt var i orden, røyk sett nr. 3 med Iridium plugger til kr. 900.-/sett. Kjøpte Haynes Weber Carburator Manual, og plukket gasserne enda en gang. Da viser det seg at det mangler starter valves til choken... i følge virkemåten da, er det egen forgasser i forgasseren som alltid står aktiv å gir spesielt rik bensinblanding i tillegg til det gasseren gir. DA er det ikke rart den bruker mye bensin, at den lukter bensin, at pluggene ser ut som asfalt og motoren ikke blir varm... NB! Motorbygger brukte gasserne jeg hadde uten å åpne dem, så han er uskyldig. Har søkt på nettet etter deler, men finner ikke. Noen som har tips, eller må jeg lage dem? PS.. Når jeg overhalte gasserne, fant jeg ingen beskrivelser som viser "choke assembley", og tok det ikke så nøye heller siden jeg ikke skulle bruke choke... Dette fant jeg først ut når jeg hadde kjøpt boka nå.... Trenger de 4 messingakslingene, 4 fjærer, 4 topper med hull i og 4 låser. EDIT: Går det å bare plugge setet som disse ventilene går i mot? Tittel: Sv: Men i ..%€# det mangler jo en haug med deler i forgasseren???? Skrevet av: HansO på februar 07, 2010, 13:59:31 pm Skal vel gå an å plugge de hullene ja. Holde på å kaste de delene selv når jeg overhalte mine 40 IDFs.
Tittel: Sv: Men i ..%€# det mangler jo en haug med deler i forgasseren???? Skrevet av: Formula Vee på februar 08, 2010, 07:38:09 am Hmm..
Hadde du klart å måle bunnen på dem, så jeg kunne dreid noen dummies i messing? Regner med at alt ruklet oppå disse ikke trenges når du ikke bruker choken? Noen som hvet? Tittel: Sv: Men i ..%¤# det mangler jo en haug med deler i forgasseren???? Skrevet av: Formula Vee på februar 08, 2010, 19:00:24 pm Plukket en gasser til en kompis (Takk Tommy) så jeg kunne måle en.
Noen som vil ta på seg å dreie fire sånne? Da er meningen å slippe fjæra og alt ruklet, la pakningen holde presset for ha dem tette. (Har skrevet inn 0,5mm overmål på lengden) Tittel: Sv: Men i ..%€# det mangler jo en haug med deler i forgasseren???? Skrevet av: Formula Vee på februar 09, 2010, 08:43:59 am Bumper siden bilen står hos naboen for brøytebilen måkte full den siste plassen hjemme....
Og jeg fr ikke flytte den pga asfalt på tennplugger ;) Tittel: Sv: Men i ..%€# det mangler jo en haug med deler i forgasseren???? Lagd deler! Skrevet av: Formula Vee på februar 12, 2010, 14:26:08 pm Nå har jeg dreid noen i pom/nylon.
Kapper dem med presspasning i lengden så lokket på flottørkammeret presser det fast i bunn. (Kapper dem 0,5mm lengre enn kammeret, satser på at pakningen gir seg såpass) Så får vi se om det hjelper. Skal i hvertfall bli deilig å slippe den fjøra og deler som spretter ut hver gang du skal skifte nål eller justere flottørhøyden :-) |