Tittel: Historien om hvordan Fuchs felgen ble født Skrevet av: Hot Owl på februar 14, 2010, 23:55:44 pm Fantastisk lesning :)
http://forums.pelicanparts.com/porsche-911-technical-forum/93397-fuchs-history.html (http://forums.pelicanparts.com/porsche-911-technical-forum/93397-fuchs-history.html) Tittel: Sv: Historien om hvordan Fuchs felgen ble født Skrevet av: Pitt på februar 15, 2010, 00:26:54 am Står da utenlands !! Går d an å få den på norsk å på dialekt ?? ;D
Pitt Tittel: Sv: Historien om hvordan Fuchs felgen ble født Skrevet av: Hot Owl på februar 15, 2010, 00:29:02 am Bildene er på Norsk!
Tittel: Sv: Historien om hvordan Fuchs felgen ble født Skrevet av: Pitt på februar 15, 2010, 00:46:23 am Ja såg d !!
Pitt Tittel: Sv: Historien om hvordan Fuchs felgen ble født Skrevet av: EspenX på februar 15, 2010, 01:35:04 am Står da utenlands !! Går d an å få den på norsk å på dialekt ?? ;D Pitt Dårlig med dialekt, men ganske lesbart gjennom Google Translate :) http://translate.google.com/translate?hl=en&sl=en&tl=no&u=http%3A%2F%2Fforums.pelicanparts.com%2Fporsche-911-technical-forum%2F93397-fuchs-history.html Tittel: Sv: Historien om hvordan Fuchs felgen ble født Skrevet av: Hot Owl på februar 16, 2010, 10:34:25 am Studerte en av mine litt i går, ganske utrolig at man kan få så fin finish bare ved å klabbe til alublokka 58 ganger!
(http://forums.pelicanparts.com/uploads/2FuchsSteps.jpg) Tittel: Sv: Historien om hvordan Fuchs felgen ble født Skrevet av: FUSENTAST på februar 16, 2010, 11:08:29 am dETTE minner meg om hvordan de første stålvaskene ble laget....
Da gikk man også ut fra noe helt annet og lagde kunst av det. For sammenligning forøvrig. Tittel: Sv: Historien om hvordan Fuchs felgen ble født Skrevet av: Mr. Empiboy på februar 16, 2010, 12:34:04 pm Å jeg som trodde disse var støpt på vanlig måte!!!
Tittel: Sv: Historien om hvordan Fuchs felgen ble født Skrevet av: BERGER på februar 16, 2010, 12:45:38 pm Pokker...nå fikk jeg lyst på orginale Fuchs... ::)
Tittel: Sv: Historien om hvordan Fuchs felgen ble født Skrevet av: Tistlo på februar 16, 2010, 14:16:29 pm Studerte en av mine litt i går, ganske utrolig at man kan få så fin finish bare ved å klabbe til alublokka 58 ganger! Betyr dette att orginale fuchs er banka ut av den kladden til høgre der?? :o Tittel: Sv: Historien om hvordan Fuchs felgen ble født Skrevet av: Hot Owl på februar 16, 2010, 14:33:32 pm Jepp, de banket ut senteret først, og så valset de ut bredden på banen til slutt, slik jeg forstår det.
Tittel: Sv: Historien om hvordan Fuchs felgen ble født Skrevet av: GeirH på februar 16, 2010, 14:41:19 pm Jepp, de banket ut senteret først, og så valset de ut bredden på banen til slutt, slik jeg forstår det. Stemmer det, så dette på TV om dagen, riktignok ikke Fuchs felger da.Er det samme produksjonsmåten på alle disse repro felgene i dag tro, eller er de støpt? Tittel: Sv: Historien om hvordan Fuchs felgen ble født Skrevet av: Mr. Empiboy på februar 16, 2010, 15:19:21 pm Helt sikkert IKKE gjort på denne måten.
Tittel: Sv: Historien om hvordan Fuchs felgen ble født Skrevet av: Hot Owl på februar 16, 2010, 15:36:43 pm Repro felgene er støpt... poenget med dem er at de skal ligne, ikke at de skal ha de samme fysiske egenskapene.
En på loungen sa: "you can fold one like a taco and fix it like nothing ever happen'd." Sier litt om den skjulte sikkerheten på originalene. Noen som vet hvorfor støpte felg veier så mye mer? Original felgene til Audi'n min er også smidd, og heller ikke de veier noe å snakke om. Tittel: Sv: Historien om hvordan Fuchs felgen ble født Skrevet av: JS på februar 16, 2010, 15:42:25 pm Pokker...nå fikk jeg lyst på orginale Fuchs... ::) :D :D :D :D :D Tittel: Sv: Historien om hvordan Fuchs felgen ble født Skrevet av: Mr. Empiboy på februar 16, 2010, 15:49:51 pm Tipper svaret er at man ikke trenger like mye godstykkelse ved slik felgbaking som ved støping. Støping er jo som kjent noe real dritt da det er sprøtt som pokker. Derfor tipper jeg godstykkelsen også må økes for å oppnå samme styrke som på en smidd felg. Men jeg er langt fra sikker.....
Tittel: Sv: Historien om hvordan Fuchs felgen ble født Skrevet av: Soddli på februar 16, 2010, 17:34:13 pm Håper dette får folk til å bruke repro-fuchs på vw, og ekte fuchs på Porsche nå da...ille at feks mange 67s mangler 4,5 fuchs mens det kryr av de i vw miljøet.
Jepp...huet på stabben :D Tittel: Sv: Historien om hvordan Fuchs felgen ble født Skrevet av: H-MEK på februar 16, 2010, 17:59:34 pm Håper dette får folk til å bruke repro-fuchs på vw, og ekte fuchs på Porsche nå da...ille at feks mange 67s mangler 4,5 fuchs mens det kryr av de i vw miljøet. Jepp...huet på stabben :D http://www.porsche-club-norge.no/diskusjon/index.php ;) Tittel: Sv: Historien om hvordan Fuchs felgen ble født Skrevet av: Soddli på februar 16, 2010, 18:20:48 pm Håper dette får folk til å bruke repro-fuchs på vw, og ekte fuchs på Porsche nå da...ille at feks mange 67s mangler 4,5 fuchs mens det kryr av de i vw miljøet. Jepp...huet på stabben :D http://www.porsche-club-norge.no/diskusjon/index.php ;) Takk Henning, det forumet visste jeg ikke om ;D Men jeg er nå faktisk så sær at jeg synes det er ille og gå fra deilige 5x205 til nymotens 5x130 på ei boble og samtidig bruke orginale Fuchs. Jeg elsker Fuchs....på Porsche Og ja....jeg vet ikke mange er enige her. Men da har jeg fått sagt det ;D Tittel: Sv: Historien om hvordan Fuchs felgen ble født Skrevet av: Hulken på februar 16, 2010, 23:02:50 pm Håper dette får folk til å bruke repro-fuchs på vw, og ekte fuchs på Porsche nå da...ille at feks mange 67s mangler 4,5 fuchs mens det kryr av de i vw miljøet. Jepp...huet på stabben :D http://www.porsche-club-norge.no/diskusjon/index.php ;) Holder meg til nyere ræl som dials og cup, så slipper vi krangle Thomas Men jeg er nå faktisk så sær at jeg synes det er ille og gå fra deilige 5x205 til nymotens 5x130 på ei boble og samtidig bruke orginale Fuchs. Jeg elsker Fuchs....på Porsche Og ja....jeg vet ikke mange er enige her. Men da har jeg fått sagt det ;D Tittel: Sv: Historien om hvordan Fuchs felgen ble født Skrevet av: Soddli på februar 16, 2010, 23:11:01 pm Håper dette får folk til å bruke repro-fuchs på vw, og ekte fuchs på Porsche nå da...ille at feks mange 67s mangler 4,5 fuchs mens det kryr av de i vw miljøet. Jepp...huet på stabben :D http://www.porsche-club-norge.no/diskusjon/index.php ;) Holder meg til nyere ræl som dials og cup, så slipper vi krangle Thomas Men jeg er nå faktisk så sær at jeg synes det er ille og gå fra deilige 5x205 til nymotens 5x130 på ei boble og samtidig bruke orginale Fuchs. Jeg elsker Fuchs....på Porsche Og ja....jeg vet ikke mange er enige her. Men da har jeg fått sagt det ;D Flott det Arild:-) Lurer på om ekte hollow spoke turbo-cup er like ettertraktet om 30 år.?..... ::) Tittel: Sv: Historien om hvordan Fuchs felgen ble født Skrevet av: TomR på februar 17, 2010, 01:36:40 am Klarer boblefolket skaffe dem med sitt nettverk så bør Porschefolkene klare å skaffe dem med sitt :D
Spøk til alvor: 5 x 205 er en herlig boltsirkel - helt enig med Soddi :) Håper dette får folk til å bruke repro-fuchs på vw, og ekte fuchs på Porsche nå da...ille at feks mange 67s mangler 4,5 fuchs mens det kryr av de i vw miljøet. Jepp...huet på stabben :D Tittel: Sv: Historien om hvordan Fuchs felgen ble født Skrevet av: Hot Owl på februar 17, 2010, 01:46:09 am Når den jevne Porsche eier er så akterutseilt at han selger godhjulene for å kjøpe hot-shit så kan de skylle seg selv...
Egentlig er det hyggelig å tenke på at jeg har delfinansiert 17" cup på en -67s... og på to -70 modeller... muligens står det en 914-6 på bukker en plass også... eller har den 17" CUP??? Hare for suppe! Tittel: Sv: Historien om hvordan Fuchs felgen ble født Skrevet av: Soddli på februar 17, 2010, 11:01:12 am Flink du JHU ;)
Men hva skal Porsche-eierne skylle seg med....brennvin, gøy-saft.....eller hva med....hot-shot...? Hare for biff...... Tittel: Sv: Historien om hvordan Fuchs felgen ble født Skrevet av: Hulken på februar 17, 2010, 12:15:03 pm På en 914-6 må da det minste man kan sette på være 19" - ska det værra, så ska det værra!
|