Tittel: Sinter clutch Skrevet av: Espen Sandbakken på februar 19, 2008, 19:31:27 pm Noen som har noe erfaring med sinter clutch i en gatebil??.. Tar den altfor fort så det blir vond og kjøre eller går det greit?..
Eller er det andre clutcher som anbefales til ca 150hk, den orginale slurer litt :) Tittel: Sv: Sinter clutch Skrevet av: JS på februar 19, 2008, 19:40:40 pm Jeg tror kanskje først og fremst du burde kjøpe ny trykkplate. Anbefaler KEP Stage1.
Synes ikke sinterclutch har noe å gjøre på en gatebil, ikke har du bruk for det heller. Tittel: Sv: Sinter clutch Skrevet av: Espen Sandbakken på februar 19, 2008, 20:37:09 pm Har sett at hot shop har ei plate som trykker med 2500lbs, hvor mye trykker ei orginal trykkplate da?..
Ser at man får 180mm og 200mm lamell, hva lønner det seg og bruke. Gir 200mm mer trykk eller har det med mod bilen er?.. Tittel: Sv: Sinter clutch Skrevet av: Filip/purity på februar 19, 2008, 22:09:04 pm Sånn for oss uopplyste: Hva er sinterclutch?
Tittel: Sv: Sinter clutch Skrevet av: JS på februar 19, 2008, 22:19:32 pm Sinterclutch:
http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=ACC%2DC10%2D5131 KEP Stage 1: http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=ACC%2DC10%2D5143 Denne tror jeg holder helt greit for de fleste. Tar jeg ikke feil har n2o kjørt med denne i Nitrousbeetle med over 300hk. Hvor mye den orginale trykkplata trykker er jeg litt usikker på. Jeg mener også at det å ikke gå helt bananas på clutch og trykkplate sparer girkassen mye. Tittel: Sv: Sinter clutch Skrevet av: Espen Sandbakken på februar 19, 2008, 22:23:22 pm Det er en clutch type som du ikke får "slure" i gang med når begyner og kjøre. Det er vel egentlig bare en clutch som hugger i inngrep med en gang. Er derfor egentlig dårlig egnet til hverdagsbruk. Blir vel brukt en del i draggrace eller noe i den duren vill jeg tro.... :)
hvis dette høres helt galt ut må noen vennligst bare rette på meg :) Tittel: Sv: Sinter clutch Skrevet av: Espen Sandbakken på februar 19, 2008, 22:26:03 pm Høres fornuftig ut det med clutch og trykkplate når det gjelder girkassa :)
Tittel: Sv: Sinter clutch Skrevet av: Pan på februar 20, 2008, 01:28:51 am 180 mm eller 200 mm er avhengig av hva slags motor du har. Arrester meg om jeg tar feil, men mener det stort sett er 1600-motorene som har 200 mm clutch. Så det har med bilmodellen å gjøre, ja.
Tittel: Sv: Sinter clutch Skrevet av: Hot Owl på februar 20, 2008, 01:32:17 am Sinter clutch er bare en nødløsning. Bør unngåes om du kan.
|