Tittel: Moderne felger til 67-modell Skrevet av: JTWE på mars 01, 2010, 22:57:53 pm Noen som har tips til "moderne" felger som dimensjonsmessig passer godt?
1967 1300 - dvs 5/205. Har denne lange eller korte aksler? Siste nummer av Volksworld har en BMW inspirert bil - er denne retningen jeg ønsker å trekke det. (http://www.volksworld.com/imageBank/v/VolksWorld-March10-01.jpg) Ser for meg maks 16" og 6" brede foran for å beholde fjæringsvei og svingradius, og få ting innenfor originale skjermer. Bak går det vel en tankte bredere. Tips til noen som kan passe? Tittel: Sv: Moderne felger til 67-modell Skrevet av: JTWE på mars 02, 2010, 00:45:36 am Hva er standard felg forresten?
4 eller 4,5" med hvilket innpress? 30, 34, 40? Tittel: Sv: Moderne felger til 67-modell Skrevet av: LOBO på mars 02, 2010, 00:49:44 am Lite utvalg av moderne felger til 5x205. Sjekk airkewld.com. De selger fete moderne felger og det du trenger for å få de til å passe.
Tittel: Sv: Moderne felger til 67-modell Skrevet av: JTWE på mars 02, 2010, 01:00:35 am Regner med å enten bruke adaptere eller kjøpe nye/ borre om tromlene.
Tittel: Sv: Moderne felger til 67-modell Skrevet av: BeetleBug på mars 02, 2010, 10:44:24 am 67 har sin egen one-year-only lengde og skal du finne felger som skal sitte så burde du prøve deg frem for å finne noen som ikke tar i fjørplaten og samtidig bygger såpass mye ut at det fyller ut. Bilen på bildet har såvidt jeg kan se utbygde skjermer og sikkert også IRS.
Du kan, som det er nevnt over her, bytte tromlene til noen med 4x100 / 5x112 / 5x130 og dermed ha et stort utvalg i moderne felger. Deretter burde du prøve deg frem til noen som sitter slik du mener det skal. Mvh BB Tittel: Sv: Moderne felger til 67-modell Skrevet av: JTWE på mars 02, 2010, 18:30:47 pm Den på bildet har 4"? utbygde bakskjermer ja - tror ikke den har IRS (tysk bil - sen 1200 modell).
Har nok en greit stor bakbredde de felgene og dekkene også - tenkte ikke nødvendigvis gå så langt. Hvordan er det å bygge om til 4/130 på denne? Kun tromler og en spacer bak for å få spenn på mutteren? Eller er spindel også forskjellig? Tittel: Sv: Moderne felger til 67-modell Skrevet av: BeetleBug på mars 02, 2010, 19:16:31 pm Den på bildet har 4"? utbygde bakskjermer ja - tror ikke den har IRS (tysk bil - sen 1200 modell). Har nok en greit stor bakbredde de felgene og dekkene også - tenkte ikke nødvendigvis gå så langt. Hvordan er det å bygge om til 4/130 på denne? Kun tromler og en spacer bak for å få spenn på mutteren? Eller er spindel også forskjellig? Problemet er vel heller at det finnes svært få fine felger i 4x130. Tittel: Sv: Moderne felger til 67-modell Skrevet av: JTWE på mars 02, 2010, 20:49:50 pm Problemet er vel heller at det finnes svært få fine felger i 4x130. 914 ;) Tittel: Sv: Moderne felger til 67-modell Skrevet av: BeetleBug på mars 02, 2010, 21:25:48 pm Problemet er vel heller at det finnes svært få fine felger i 4x130. 914 ;) Nei. Og de er heller ikke moderne. Tittel: Sv: Moderne felger til 67-modell Skrevet av: Rocket-Racing på mars 02, 2010, 22:25:24 pm Hvordan er det å bygge om til 4/130 på denne? Kun tromler og en spacer bak for å få spenn på mutteren? Eller er spindel også forskjellig? Nope. Biler med firebolt (68->) har lange aksler med lange splines. Skal man sette eldre 5-bolt tromler på disse må man bruke en slik spacer som du nevner fordi tromlene har kortere splines enn akslene. I ditt tilfelle blir det omvendt. '67 er det første året med lange aksler, men de har fremdeles korte splines (one year only). Så for å bruke 68-> tromler (som er de man får kjøpt med custom boltsirkel) må man dreie av snuten på tromlene tilsvarende det den er lenger enn på dine gamle tromler. Husker ikke akkurat hvor mye det er i farten. Det er forskjell på spindlene foran også. På en 68-> er selve spindelen tykkere. Men det skal la seg gjøre å bruke de gamle spindlene med litt hjullagertriksing. Det beste er å bytte til nyere spindel, men da må du også bytte endeledd siden disse er kraftigere fra og med '68 (hullet i spindelen er større). Forvirra? :D Tittel: Sv: Moderne felger til 67-modell Skrevet av: JTWE på mars 02, 2010, 22:33:46 pm Forvirra? :) Neida, det lysner veldig nå.
4/130 er fordi jeg har ett sett tromler liggende - og i tillegg kan man borre 4/100 i disse og treffe tykt gods i forsterkningsribbene (for de tromlene som har disse - kilde germanlook.net) Jeg har jo hele spindler og endeledd liggende så det er jo også en enkel mulighet foran - bolt on. 914 er kanskje ikke moderne, men en kjapp og enkel løsning - selv om jeg helst vil nærmere moderne felger til slutt. Tittel: Sv: Moderne felger til 67-modell Skrevet av: JTWE på mars 03, 2010, 21:45:26 pm Disse falt jeg for - noen som kjenner dem igjen?
Ser ut til å være en passe størrelse også - noen som kan tippe 15,16 eller 17" (http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/493428.jpg) Tittel: Sv: Moderne felger til 67-modell Skrevet av: BeetleBug på mars 03, 2010, 23:13:47 pm Noe BBS greier? Sjekk nedover på siden her; http://www.cantrellmotorsport.com/products/bbs/bbs.html Disse er svinedyre Idag får du kjøpt kopi BBS`er til en ok pæng hos www.dekkskift.no Hyggelige karer som holder åpent på kveldstid.
Mvh BB Tittel: Sv: Moderne felger til 67-modell Skrevet av: RZR-Andy på mars 04, 2010, 17:41:42 pm Denne fikk vel Georg Memminger spesiallaget BBS E50 til fra fabrikken, kanskje han har flere sett på lur? ;)
http://www.feinecabrio.de/cms/front_content.php?client=1&lang=1&idcat=35&idart=255&m=&s=&mylinkid=446 (http://www.feinecabrio.de/cms/upload/bilder/Eigene/August09/Limo_wei10.jpg) |