VWNorge

Forum => Problemløseren => Emne startet av: Krogerf på mars 08, 2010, 15:45:09 pm



Tittel: Motor 1800? rett type? +nye spm og nye bilder.
Skrevet av: Krogerfmars 08, 2010, 15:45:09 pm
Hei, har noen spm angående min nye boble -67
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,21503.0.html (http://www.vwnorge.no/index.php/topic,21503.0.html)
[attachment=1]
For det første ser ikke ledingsnettet serlig pent t i motor rommet, men dette skal jeg fikse opp i. Men spørsmålet er egentlig om det er noen som veit hvilken motor dette er? i annonsen sto det 1800 med dobble weberforgassere. Nr på motoren er AD719627
[attachment=2]
[attachment=3]

og så var det denne kontakten oppå dynamoen
[attachment=4]

fire ledninger inn i kontakten men kunn èn av tre er ibruk ut av kontakten. hvorfor?
[attachment=5]

ellers vil jeg vite alt dere vet om denne type motor. Og hvor man får kjøpt deler og stæsj. :)










Tittel: Sv: Motor 1800? rett type?
Skrevet av: Filip/puritymars 08, 2010, 17:49:15 pm
Såfremt sylindrene og veiva ikke er byttet er det nok ingen 1800-motor, for det er ingen Type 4-motor du har der. Type 1-motorer ble ikke levert større enn 1600. Men hvilken størrelse AD betegner vet jeg ikke.

Det sikreste er å ta av toppene og måle diameter på sylindrene og slaget på veiva, så kan du lett regne ut slagvolumet.

Deler fåes fra Unneberg bil, Hotshop, VW Veterandeler, Dalhems og sikkert enda noen flere (for ikke å nevne alle butikkene som finnes utenlands).


Tittel: Sv: Motor 1800? rett type?
Skrevet av: Rikardmars 08, 2010, 17:50:29 pm
AD er jo 1600! Men hva som er gjort annet vet ikke jeg heller!

Ikke umulig en 1915 kanskje?


Tittel: Sv: Motor 1800? rett type?
Skrevet av: H-MEKmars 08, 2010, 17:53:28 pm
og så var det denne kontakten oppå dynamoen
[attachment=4]
fire ledninger inn i kontakten men kunn èn av tre er ibruk ut av kontakten. hvorfor?
[attachment=5]

Du har her en dynamo med innebygd regulator, men ledningsnettet er til en med ekstern regulator.


Tittel: Sv: Motor 1800? rett type?
Skrevet av: Dewilmars 08, 2010, 18:36:22 pm
AD719627 er produsert mellom juli 1972 og juli 1973 en gang. Motoren er en 50hk 1600 i følge thesamba.
Så ikke veldig trivelig ut det motorrommet, liten opprydding så er vel mye gjort baki der.
Som andre sier her så er det vel ikke umulig at det er en 1915 eller noe slikt.


Tittel: Sv: Motor 1800? rett type?
Skrevet av: Reielmars 08, 2010, 18:50:56 pm
Eller en 1835 siden annonsør sier det er en 1800 i bilen....

Eller en 1776 som har blitt jukset stor i annonsen ;D


Tittel: Sv: Motor 1800? rett type?
Skrevet av: Dewilmars 08, 2010, 19:29:50 pm
Mange muligheter, kan jo også være en 1600. Er lett å blande 6 og 8. Kunne jo hende at volumet på motoren øker ved montering av 2 forgassere ;D


Tittel: Sv: Motor 1800? rett type?
Skrevet av: ultimatevwmars 08, 2010, 19:46:53 pm
Ser du er fra Vega. Henta Fastbackn min der.
Er det en Oval eller en Splitt Boble der ute?


Tittel: Sv: Motor 1800? rett type?
Skrevet av: Krogerfmars 09, 2010, 17:48:41 pm
Legger inn noen bilder til her. Når det gjelder fordeleren, er den bare å kaste og kjøpe ny eller er det muligheter for å fikse denne?
Og når det gjelder forgasseren, hva bør gjørest? sitronsyrebad? men hva med pakkningene tåler de syrebadet?

[attachment=2]
[attachment=1]
[attachment=3]
[attachment=4]
[attachment=5]
[attachment=6]
[attachment=7]
[attachment=8]


Tittel: Sv: Motor 1800? rett type? +nye spm og nye bilder.
Skrevet av: Filip/puritymars 09, 2010, 19:36:41 pm
Forgasseren bør nok uansett demonteres og gjøres ordentlig ren, og du bør bytte pakninger, aks pumpe membran og diverse slikt for å få det 100%. Er jo ikke så mange deler på de forgasserne, så det skulle gå greit. Pakningssett selges i tidligere nevnte butikker og finnes som regel på lager!

Fordeleren har sikkert sett bedre dager, men med nye stifter, kondensator, fordelerlokk og rotor fungerer den nok greit tipper jeg. Ellers går det jo ann å demontere denne også og shine den litt opp.


Tittel: Sv: Motor 1800? rett type? +nye spm og nye bilder.
Skrevet av: Dewilmars 09, 2010, 23:59:59 pm
fordeleren hadde jeg bytta med en ny med mekanisk fremtrekk av tenning siden du ikke har vakum fra forgasserene. (sier ikke at du må men jeg hadde, kan lett fikses den du har også) 
Koster jo slikk og ingenting for en ny http://www.vdub2you.com/shop/index.php?act=viewProd&productId=353


Jeg ville også demontert og rengjort forgasserene. Jeg tok med mine i vasken sammen en boks med svint stålull med såpe. God som gull etterpå.