Tittel: Motor - ledningsnett Skrevet av: Bj?rn på mars 08, 2010, 23:43:25 pm Skulle gjerne hatt et skjema eller close up bilde på en orginal T1 1600motor så jeg ser ledningsnettet på den.
Bare jeg ser hva som går hvor, hadde det vært super! Trenger også dimmensjonene på skurene til å feste motoren i girkassa også? Trenger dette så jeg får kjørbar bil til neste uke, vegene begynner å tørke!! ;D Mvh Bjørn :) Tittel: Sv: Motor Skrevet av: Bj?rn på mars 10, 2010, 19:04:05 pm Opp :-\
Tittel: Sv: Motor - ledningsnett Skrevet av: JTWE på mars 10, 2010, 20:45:02 pm Motoren til girkassen er vel M10 om jeg husker riktig - 17mm hode. Mener det er standard størrelse ,og at M12 da har 19mm hode.
Ledningsnettet er jo utrolig enkelt - Pluss inn til coil, forgrening videre til choke element på forgasser. Oljetrykksbryter Ladelampe Plussledning som går videre til starter Og det er vel omtrent det. Plasseringen gir på mange måter seg selv. Tittel: Sv: Motor - ledningsnett Skrevet av: Bj?rn på mars 10, 2010, 22:33:07 pm Motoren til girkassen er vel M10 om jeg husker riktig - 17mm hode. Mener det er standard størrelse ,og at M12 da har 19mm hode. Ledningsnettet er jo utrolig enkelt - Pluss inn til coil, forgrening videre til choke element på forgasser. Oljetrykksbryter Ladelampe Plussledning som går videre til starter Og det er vel omtrent det. Plasseringen gir på mange måter seg selv. Takker og bukker :) Får prøve litt i morgen ;) Tittel: Sv: Motor - ledningsnett Skrevet av: Krogerf på mars 10, 2010, 23:10:52 pm Motoren til girkassen er vel M10 om jeg husker riktig - 17mm hode. Mener det er standard størrelse ,og at M12 da har 19mm hode. Ledningsnettet er jo utrolig enkelt - Pluss inn til coil, forgrening videre til choke element på forgasser. Oljetrykksbryter Ladelampe Plussledning som går videre til starter Og det er vel omtrent det. Plasseringen gir på mange måter seg selv. Hva hvis man har dobble forgassere med choke? hva skal inn og ut av coilen da? Tittel: Sv: Motor - ledningsnett Skrevet av: JTWE på mars 10, 2010, 23:17:28 pm Coilen skal alltids ha strøm - eneste forskjellen blir at du må trekke to ledninger videre til hver choke i stedet for en til den enkle forgasseren.
Tittel: Sv: Motor - ledningsnett Skrevet av: 1303SS på mars 10, 2010, 23:19:31 pm klemme 15 på coil er +når tenning er på så kan du ta strøm ut derfra til tomg.dyser eller choke
Tittel: Sv: Motor - ledningsnett Skrevet av: vw1961 på mars 10, 2010, 23:29:26 pm bare ikke bruk for tynne kabler da. der har jeg brent meg.... men dette var en 6 volt...
Tittel: Sv: Motor - ledningsnett Skrevet av: Dalland på mars 11, 2010, 00:20:01 am Blir alltid litt forvirra, skal choken på pluss eller minus?
Tittel: Sv: Motor - ledningsnett Skrevet av: H-MEK på mars 11, 2010, 00:43:10 am Blir alltid litt forvirra, skal choken på pluss eller minus? +++++ |