VWNorge

Forum => Problemløseren => Emne startet av: Bj?rn på mars 08, 2010, 23:43:25 pm



Tittel: Motor - ledningsnett
Skrevet av: Bj?rnmars 08, 2010, 23:43:25 pm
Skulle gjerne hatt et skjema eller close up bilde på en orginal T1 1600motor så jeg ser ledningsnettet på den.
Bare jeg ser hva som går hvor, hadde det vært super!

Trenger også dimmensjonene på skurene til å feste motoren i girkassa også?


Trenger dette så jeg får kjørbar bil til neste uke, vegene begynner å tørke!!  ;D



Mvh Bjørn :)


Tittel: Sv: Motor
Skrevet av: Bj?rnmars 10, 2010, 19:04:05 pm
Opp :-\


Tittel: Sv: Motor - ledningsnett
Skrevet av: JTWEmars 10, 2010, 20:45:02 pm
Motoren til girkassen er vel M10 om jeg husker riktig - 17mm hode. Mener det er standard størrelse ,og at M12 da har 19mm hode.

Ledningsnettet er jo utrolig enkelt -

Pluss inn til coil, forgrening videre til choke element på forgasser.
Oljetrykksbryter
Ladelampe
Plussledning som går videre til starter

Og det er vel omtrent det. Plasseringen gir på mange måter seg selv.


Tittel: Sv: Motor - ledningsnett
Skrevet av: Bj?rnmars 10, 2010, 22:33:07 pm
Motoren til girkassen er vel M10 om jeg husker riktig - 17mm hode. Mener det er standard størrelse ,og at M12 da har 19mm hode.

Ledningsnettet er jo utrolig enkelt -

Pluss inn til coil, forgrening videre til choke element på forgasser.
Oljetrykksbryter
Ladelampe
Plussledning som går videre til starter

Og det er vel omtrent det. Plasseringen gir på mange måter seg selv.


Takker og bukker  :)
Får prøve litt i morgen  ;)


Tittel: Sv: Motor - ledningsnett
Skrevet av: Krogerfmars 10, 2010, 23:10:52 pm
Motoren til girkassen er vel M10 om jeg husker riktig - 17mm hode. Mener det er standard størrelse ,og at M12 da har 19mm hode.

Ledningsnettet er jo utrolig enkelt -

Pluss inn til coil, forgrening videre til choke element på forgasser.
Oljetrykksbryter
Ladelampe
Plussledning som går videre til starter

Og det er vel omtrent det. Plasseringen gir på mange måter seg selv.


Hva hvis man har dobble forgassere med choke? hva skal inn og ut av coilen da?


Tittel: Sv: Motor - ledningsnett
Skrevet av: JTWEmars 10, 2010, 23:17:28 pm
Coilen skal alltids ha strøm - eneste forskjellen blir at du må trekke to ledninger videre til hver choke i stedet for en til den enkle forgasseren.


Tittel: Sv: Motor - ledningsnett
Skrevet av: 1303SSmars 10, 2010, 23:19:31 pm
klemme 15 på coil er +når tenning er på så kan du ta strøm ut derfra til tomg.dyser eller choke


Tittel: Sv: Motor - ledningsnett
Skrevet av: vw1961mars 10, 2010, 23:29:26 pm
bare ikke bruk for tynne kabler da. der har jeg brent meg.... men dette var en 6 volt...


Tittel: Sv: Motor - ledningsnett
Skrevet av: Dallandmars 11, 2010, 00:20:01 am
Blir alltid litt forvirra, skal choken på pluss eller minus?


Tittel: Sv: Motor - ledningsnett
Skrevet av: H-MEKmars 11, 2010, 00:43:10 am
Blir alltid litt forvirra, skal choken på pluss eller minus?

+++++