Tittel: Fordeler, kjapt svar. -avsluttet Skrevet av: Krogerf på mars 19, 2010, 16:31:29 pm På bilen min sto det en fordeler med vakum. denne var gåen. har bestilt ny, men fikk idag en fordeler uten vakumpumpe... går det ann å bruke denne ? hva er forskjellen? vil kunn teste om bilen starter!
Tittel: Sv: Fordeler, kjapt svar Skrevet av: Rikard på mars 19, 2010, 16:40:00 pm Bare å starte det! ;) Har starta min uten vakum før går det!
Men akkurat forskjeller og sånn skal jeg ikke begi meg utpå å forklare ;) Tittel: Sv: Fordeler, kjapt svar Skrevet av: Filip/purity på mars 19, 2010, 16:50:53 pm Det viktigste er at om du har en fordeler med vakuum, så må du koble denne til vakuum et sted. Forskjellen er at en fordeler uten vakuum vrir tenninga kun etter på hvilket turtall motoren har. En fordeler med vakuum gjør dette via vakuumet i innsuget/forgasseren. Så har du også fordelere som har begge funksjonene samtidig. Det har blitt sagt at fordelere med begge deler fungerer best til kjøring på lavere turtall og "bykjøring", men dette er nok helt opp til en selv og ikke minst kjørestilen.
Sørg bare for å få justert tenninga riktig etter å ha byttet fordeler! Dette gjøres aller enklest med en tenningslampe (http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Testinstrument-og-Elektronikk/Tenningsinnstillingslampe/). Tittel: Sv: Fordeler, kjapt svar Skrevet av: JTWE på mars 19, 2010, 17:05:18 pm 1) Hvis du skal bruke fordeler uten vakum, må du plugge igjen uttaket i forgasseren.
2) Du er sikker på at du ikke skal flytte over vakumklokka? Er det plass til det? 3) Selv mener jeg at vakumfordeler er best - da har du to systemer som regulerer fortenningen i stedet for kun turtallet. |