VWNorge

Forum => Teknisk, teori og praksis => Emne startet av: Bad-Mojo på mars 29, 2010, 13:57:23 pm



Tittel: Slaglengde 1680 vs slaglengde 1835
Skrevet av: Bad-Mojomars 29, 2010, 13:57:23 pm
Har ein 1680 eg holder på å fikser litt på, så kjøpte eg meg 1835 topper litt på gøy...

Er det samme slaglengde på disse?? Vurdere å slenge på 1835 siden eg først har motor ute for service.
Søkt litt rundt men finner ikkje tabell for slaglengde på nett :(


Tittel: Sv: Slaglengde 1680 vs slaglengde 1835
Skrevet av: Dag Lmars 29, 2010, 14:08:33 pm
Er 69mm slaglengde på både 1680 og 1835... ;)


Tittel: Sv: Slaglengde 1680 vs slaglengde 1835
Skrevet av: Bad-Mojomars 29, 2010, 14:18:21 pm
Perfekt :)  Då blir det 1835 motor på meg då....
Tusen takk for hjelpa


Tittel: Sv: Slaglengde 1680 vs slaglengde 1835
Skrevet av: HansOmars 29, 2010, 14:38:54 pm
God ide! Men det skal vel mer til enn å bare "slenge" det på ;)
Blir som å bygge en ny motor mht maskinering av blokk og topper.
Lykke til! Større motor er aldri feil ;D


Tittel: Sv: Slaglengde 1680 vs slaglengde 1835
Skrevet av: Bad-Mojomars 29, 2010, 16:29:13 pm
Sant nok :p  Men maskinering rekna eg med å måtte ta litt av på den gamle toppen og :)
Lite arbeid i forhold til om det var forskjellig slaglengde hehe


Tittel: Sv: Slaglengde 1680 vs slaglengde 1835
Skrevet av: Tistlomars 29, 2010, 17:07:06 pm
Jamen du må vel bora opp blokka for å få plass til dei større sylindarane?


Tittel: Sv: Slaglengde 1680 vs slaglengde 1835
Skrevet av: Torgeirmars 29, 2010, 17:13:38 pm
Jamen du må vel bora opp blokka for å få plass til dei større sylindarane?

1835 er 92*69 og 1680 er 88*69 så skal nok litt mer til en vilje vold og vaselin ja.. ;D


Tittel: Sv: Slaglengde 1680 vs slaglengde 1835
Skrevet av: Bad-Mojomars 29, 2010, 17:45:02 pm
Faen den delen glemte eg ja hehehe  Då blir det vel til å spare dette til å bygge turbo motor av..
Vet ikkje om eg klare å vente heilt til eg har fått det boret opp å greier.. Vil ha bilen på veien fort hehe


Tittel: Sv: Slaglengde 1680 vs slaglengde 1835
Skrevet av: Tistlomars 29, 2010, 18:30:21 pm
E jo berre å kjøyra på med 1641 det vel! Ein 1641 som går godt, den går faktisk godt :)


Tittel: Sv: Slaglengde 1680 vs slaglengde 1835
Skrevet av: Bad-Mojomars 29, 2010, 19:52:37 pm
Blir nok det ja :)  Så får dei "nye" toppene stå å godgjere seg til eg har fått kjøpt inn deler til turbobygg hehehe


Tittel: Sv: Slaglengde 1680 vs slaglengde 1835
Skrevet av: Gullikmars 29, 2010, 20:10:19 pm
Tenk deg litt godt om før du begynner turbobygge med 1835 som utgangs punkt da. Det er relativt tynnt gods i de sylindrene og turbo skaper myye varme.  Sjekk etter litt råd fra andre som er mer erfarne enn meg i dette ,og fortell meg gjerne hvilke tips du får. Jeg er blitt tipset om å bruke 1776 sylindersats i mine 92 mm topper grunnet tykkere gods i sylinderveggene og dette er ment å bli en sugemotor.


Tittel: Sv: Slaglengde 1680 vs slaglengde 1835
Skrevet av: RZR-Andymars 29, 2010, 20:16:55 pm
http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=htmlserv&tmpl=shop_text_csp.html&content=std_technik_motordaten&wkid=13240931229
Her kan du regne i vei på både det ene og andre!


Tittel: Sv: Slaglengde 1680 vs slaglengde 1835
Skrevet av: Bad-Mojomars 29, 2010, 22:29:30 pm
Takk for tipset Gullik :)  Har allerede ein som eg sender bygginga vekk til når den tid kommer..
Han hadde nok skutt ned den planen han og hehe  Men ekstra deler er alltid gøy :)
Men etter det du seier, så er det bedre å bygge på dei gamle sylinderene då..  Verdt å vite..
Tusen takk..