Tittel: Slaglengde 1680 vs slaglengde 1835 Skrevet av: Bad-Mojo på mars 29, 2010, 13:57:23 pm Har ein 1680 eg holder på å fikser litt på, så kjøpte eg meg 1835 topper litt på gøy...
Er det samme slaglengde på disse?? Vurdere å slenge på 1835 siden eg først har motor ute for service. Søkt litt rundt men finner ikkje tabell for slaglengde på nett :( Tittel: Sv: Slaglengde 1680 vs slaglengde 1835 Skrevet av: Dag L på mars 29, 2010, 14:08:33 pm Er 69mm slaglengde på både 1680 og 1835... ;)
Tittel: Sv: Slaglengde 1680 vs slaglengde 1835 Skrevet av: Bad-Mojo på mars 29, 2010, 14:18:21 pm Perfekt :) Då blir det 1835 motor på meg då....
Tusen takk for hjelpa Tittel: Sv: Slaglengde 1680 vs slaglengde 1835 Skrevet av: HansO på mars 29, 2010, 14:38:54 pm God ide! Men det skal vel mer til enn å bare "slenge" det på ;)
Blir som å bygge en ny motor mht maskinering av blokk og topper. Lykke til! Større motor er aldri feil ;D Tittel: Sv: Slaglengde 1680 vs slaglengde 1835 Skrevet av: Bad-Mojo på mars 29, 2010, 16:29:13 pm Sant nok :p Men maskinering rekna eg med å måtte ta litt av på den gamle toppen og :)
Lite arbeid i forhold til om det var forskjellig slaglengde hehe Tittel: Sv: Slaglengde 1680 vs slaglengde 1835 Skrevet av: Tistlo på mars 29, 2010, 17:07:06 pm Jamen du må vel bora opp blokka for å få plass til dei større sylindarane?
Tittel: Sv: Slaglengde 1680 vs slaglengde 1835 Skrevet av: Torgeir på mars 29, 2010, 17:13:38 pm Jamen du må vel bora opp blokka for å få plass til dei større sylindarane? 1835 er 92*69 og 1680 er 88*69 så skal nok litt mer til en vilje vold og vaselin ja.. ;D Tittel: Sv: Slaglengde 1680 vs slaglengde 1835 Skrevet av: Bad-Mojo på mars 29, 2010, 17:45:02 pm Faen den delen glemte eg ja hehehe Då blir det vel til å spare dette til å bygge turbo motor av..
Vet ikkje om eg klare å vente heilt til eg har fått det boret opp å greier.. Vil ha bilen på veien fort hehe Tittel: Sv: Slaglengde 1680 vs slaglengde 1835 Skrevet av: Tistlo på mars 29, 2010, 18:30:21 pm E jo berre å kjøyra på med 1641 det vel! Ein 1641 som går godt, den går faktisk godt :)
Tittel: Sv: Slaglengde 1680 vs slaglengde 1835 Skrevet av: Bad-Mojo på mars 29, 2010, 19:52:37 pm Blir nok det ja :) Så får dei "nye" toppene stå å godgjere seg til eg har fått kjøpt inn deler til turbobygg hehehe
Tittel: Sv: Slaglengde 1680 vs slaglengde 1835 Skrevet av: Gullik på mars 29, 2010, 20:10:19 pm Tenk deg litt godt om før du begynner turbobygge med 1835 som utgangs punkt da. Det er relativt tynnt gods i de sylindrene og turbo skaper myye varme. Sjekk etter litt råd fra andre som er mer erfarne enn meg i dette ,og fortell meg gjerne hvilke tips du får. Jeg er blitt tipset om å bruke 1776 sylindersats i mine 92 mm topper grunnet tykkere gods i sylinderveggene og dette er ment å bli en sugemotor.
Tittel: Sv: Slaglengde 1680 vs slaglengde 1835 Skrevet av: RZR-Andy på mars 29, 2010, 20:16:55 pm http://www.csp-shop.de/cgi-bin/cshop2/front/shop_main.cgi?func=htmlserv&tmpl=shop_text_csp.html&content=std_technik_motordaten&wkid=13240931229
Her kan du regne i vei på både det ene og andre! Tittel: Sv: Slaglengde 1680 vs slaglengde 1835 Skrevet av: Bad-Mojo på mars 29, 2010, 22:29:30 pm Takk for tipset Gullik :) Har allerede ein som eg sender bygginga vekk til når den tid kommer..
Han hadde nok skutt ned den planen han og hehe Men ekstra deler er alltid gøy :) Men etter det du seier, så er det bedre å bygge på dei gamle sylinderene då.. Verdt å vite.. Tusen takk.. |