Tittel: Pakning Wedgeport-topper Skrevet av: Lasse `65 på april 02, 2010, 23:08:23 pm Noen som har eller vet hvem som har innsugspakning mellom topp og innsug til wedge-port topper? Her i Norge?
Lasse Tittel: Sv: Pakning Wedgeport-topper Skrevet av: BeetleBug på april 02, 2010, 23:28:12 pm Noen som har eller vet hvem som har innsugspakning mellom topp og innsug til wedge-port topper? Her i Norge? Lasse Det finnes ikke egne pakninger for wedgeport. Du tilpasser pakningene slik at dem matcher. Har du ikke så kan du kjøpe pakningsark. Mvh BB Tittel: Sv: Pakning Wedgeport-topper Skrevet av: GeirH på april 02, 2010, 23:29:20 pm Digg å kjøpe ting ferdig, men hvis det er krise kan man lage slikt
f.eks av noe slikt...eller? http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Motor/Ovrig/Pakningspapir/ Tittel: Sv: Pakning Wedgeport-topper Skrevet av: GeirH på april 02, 2010, 23:30:13 pm ...litt for treg der :-)
Tittel: Sv: Pakning Wedgeport-topper Skrevet av: BeetleBug på april 02, 2010, 23:37:46 pm Jeg for min del liker ikke papirpakninger og har alltid brukt blå silikon for flenstetting.
Mvh BB Tittel: Sv: Pakning Wedgeport-topper Skrevet av: JS på april 03, 2010, 01:17:18 am Bruk pakningsmasse, fungerer helt fint. Aldri brukt pakning mellom topp og innsug. Tåler blå silikon bensin Kalle?
Tittel: Sv: Pakning Wedgeport-topper Skrevet av: TEH på april 03, 2010, 08:40:18 am Hylomar Blue tåler bensin og varme.
Tittel: Sv: Pakning Wedgeport-topper Skrevet av: Lasse `65 på april 03, 2010, 09:16:30 am Takk for svar folkens. Så det evige spørsmålet....hva er best til dette formålet?
TEH: Hvor skaffer du det? Wurth? Vet Wurth har masse fint.. Tittel: Sv: Pakning Wedgeport-topper Skrevet av: Hulken på april 03, 2010, 09:50:16 am Vi har blå Hylomar, kanskne BilXtra i Trondheim også?
Tittel: Sv: Pakning Wedgeport-topper Skrevet av: Hot Owl på april 03, 2010, 09:53:29 am En pakning isolerer også mot varme.
Tittel: Sv: Pakning Wedgeport-topper Skrevet av: BeetleBug på april 03, 2010, 11:28:34 am Bruk pakningsmasse, fungerer helt fint. Aldri brukt pakning mellom topp og innsug. Tåler blå silikon bensin Kalle? Ja den tåler bensin. Som JHU sier, har du problemer med at varmen fra toppene stiger opp i innsugene og videre til forgasserne slik at bensinen begynner å koke så kan det være en ide å bruke en tykk pakningen som isolasjon. Dette hendte meg ifjor (CE topper med tilhørende innsug) når jeg stoppet motoren og varmen begynte å stige opp. Ble raskt forhindret med en 6mm tykk pakning. Mvh BB Tittel: Sv: Pakning Wedgeport-topper Skrevet av: Lasse `65 på april 03, 2010, 13:08:50 pm ok, takk. da skal vi se om masse holder. har ikke veldig høy komp, så det holder kanskje.
Arild: skal sjekke bilxtra. Tittel: Sv: Pakning Wedgeport-topper Skrevet av: TEH på april 03, 2010, 13:44:09 pm TEH: Hvor skaffer du det? Wurth? Mener Krangnes Motor i Trondheim har www.krangnesmotor.com Tittel: Sv: Pakning Wedgeport-topper Skrevet av: notchback på april 03, 2010, 21:34:16 pm En pakning isolerer også mot varme. Bruk pakning Lasse.Kjøp ark ifra biltema. Tittel: Sv: Pakning Wedgeport-topper Skrevet av: rallybugs på april 04, 2010, 14:10:01 pm Jeg har CB pakninger på lager som er ferdig laget utvendig , men må portes litt i portene , bruk altid pakning for å avisolere varmen fra toppen mest mulig , de holder ca 125 grader , og bruk altid i tillegg bakkelitt pk i mellom forgasser og innsug for å hindre bensin koking, jeg ødela et Monte Carlo Rally i 2009 da det var restordre på pakninger og jeg fikk bensinkoking uten dem , Jøran Larrsen selger disse bakkelitt isolasjons pakninger fra CSP i alle størrelser, til info så det er mange som roter med dysing å flotørventiler , å så er det bensinkoking som er feilen !!!
Denne typen pakninger er laget til oval port 044 topper med Big Beef innsug , dem er så store at en lett kan porte dem ut til Ultra Wedge port , tykkelsen er 1,5 mm på paknings papiret , å bruke Biltema 1,5 mm papir er OK , så nå er det bare å printe dette å lage en kopi pk. Tittel: Sv: Pakning Wedgeport-topper Skrevet av: Lasse `65 på april 05, 2010, 00:09:42 am Jeg har CB pakninger på lager som er ferdig laget utvendig , men må portes litt i portene , bruk altid pakning for å avisolere varmen fra toppen mest mulig , de holder ca 125 grader , og bruk altid i tillegg bakkelitt pk i mellom forgasser og innsug for å hindre bensin koking, jeg ødela et Monte Carlo Rally i 2009 da det var restordre på pakninger og jeg fikk bensinkoking uten dem , Jøran Larrsen selger disse bakkelitt isolasjons pakninger fra CSP i alle størrelser, til info så det er mange som roter med dysing å flotørventiler , å så er det bensinkoking som er feilen !!! [/quote send en pm på pris på 3-4 par Vidar. kjekt å ha |