Tittel: ehm...? Skrevet av: pWolf på april 15, 2010, 18:21:59 pm Lurer på hva selger tenker med pris her...
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=20014600 Tittel: Sv: ehm...? Skrevet av: JonB på april 15, 2010, 18:47:40 pm Og?
Tittel: Sv: ehm...? Skrevet av: JLH på april 15, 2010, 18:49:12 pm Er ikke noe galt med prisen her...
Vis bilen er så bra som den ser ut, og at den faktisk bare har gått ca 46000km så vil jeg ikke si at det er noe galt med prisen da disse ligger på denne priseklassen gennerelt. MEN jeg er enig i at prisene på disse bilene har tatt litt av, men som sagt så virker det som at de verdt det. ;) :) Tittel: Sv: ehm...? Skrevet av: Trond Dahl på april 15, 2010, 18:52:11 pm Eier har pusset bussen opp hos firma og brukt et par hundre tusen på det. Så ble han for gammel og mist lappen visstnok. Prøver nå å få igjen litt av penga antar jeg. Ser på denne hver dag fra kontorvinduet. Budet på 65 er fra eme sønnen, visstnok... Og har stått leeenge så tydelig at de vil ha mer
Tittel: Sv: ehm...? Skrevet av: Varj på april 15, 2010, 20:10:34 pm Om den er så rustfri som de skal ha det til, så er vel ikke den prisen så langt
ifra hva den er verdt. Tenk deg, en bay helt uten overraskelser på karosseriet. Klar til bruk i flere tiår framover. Tittel: Sv: ehm...? Skrevet av: Lars Rosenquist på april 15, 2010, 20:26:24 pm "Eier har pusset bussen opp hos firma og brukt et par hundre tusen på det."
BILLIG bil den der.. Vi VET hva det koster ,ikke noe å si på prisen :) Lars VW Veterandeler Tittel: Sv: ehm...? Skrevet av: EspenX på april 15, 2010, 20:47:59 pm Bussen er jo verdt hva folk vil gi for den, men personlig ville jeg aldri betalt 100.000 for en latebay som denne. Hadde forventet en ganske strøken buss også innvendig for den prisen, ikke et "oppussingsobjekt" interiørmessig.
Og ut fra interiørbildene å dømme, så tviler jeg på at bussen har gått bare 46.000 km. Ledningshurven under dashen, setene og bordplata bak f.eks. er indikasjoner på en flittig brukt buss, så jeg ville ikke tatt kilometerteller-bildet for god fisk. Bare ren synsing fra min side, men 65.000 høres mer enn nok ut ut fra infoen i annonsen. Hva eieren har brukt på bilen er i mine øyne av mindre interesse. Han kan ha inngått en haug med dårlige dealer, det gjør ikke bussen mer verdt. Greit, lakkjobben kan ha kostet 30-40-50-60 tusen, men hvor har han lagt de andre 150.000 kronene? Ikke i interiør eller motor tydeligvis. Kanskje han har svidd av 100.000 i rustsveising? I så fall er det rimelig idioti. Tittel: Sv: ehm...? Skrevet av: tomv på april 15, 2010, 21:23:14 pm Les km-standen igjen folkens... Meir 104 - eller 204000 aktig
Tittel: Sv: ehm...? Skrevet av: EspenX på april 15, 2010, 22:37:33 pm Heh... det har du jo rett i :) Kan lure på hva selgeren da mener med bildet av speedo'n. Kan være 104, 204, 304, 404, 504 etc...
Tittel: Sv: ehm...? Skrevet av: Varj på april 15, 2010, 23:37:13 pm Vet vi at motor og girkasse ikke er overhalt?
Tittel: Sv: ehm...? Skrevet av: Formula Vee på april 16, 2010, 00:03:59 am "Eier har pusset bussen opp hos firma og brukt et par hundre tusen på det." ehh.. er det en vanlig pris å betale hos deg for restaurering? ;)BILLIG bil den der.. Vi VET hva det koster ,ikke noe å si på prisen :) Lars VW Veterandeler Tittel: Sv: ehm...? Skrevet av: Trond Dahl på april 16, 2010, 00:07:14 am Storyen bak denne bussen er at den har vært i eie hos en fyr i maaaaaange år... Denne bussen skulle resteureres uansett pris. Når han da setter vekk jobben til et karosseriverksted for sveising og lakkering så er det klart at timene flyr, og timene er dyre....
Nå kan ikke eieren kjøre bil lenger, og den skal derfor vekk. Jeg tror ikke de kommer til å få over 100 for den. Til det er den for ny, og ikke "ferdig". Som nevnt er det ikke gjort noe innvendig. Tittel: Sv: ehm...? Skrevet av: Lars Rosenquist på april 16, 2010, 08:32:33 am Formula Vee:
Vanlig pris på restaurering er jo "litt" svevende... Ta et eksempel da : ta en normalt dårlig boble oval,strekk denne opp som vår siste feks. http://www.vwnorge.no/index.php/topic,21830.0.html Jeg som proff oppretter bruker minimum 500 timer på denne. Hva mener du den jobben burde kostet på verksted? Da er deler ikke regnet med kun jobben. En dårlig buss som eier velger å pusse opp helt går nok med endel lenger tid :) Mvh Lars Tittel: Sv: ehm...? Skrevet av: Formula Vee på april 16, 2010, 11:34:19 am Formula Vee: Jeg ser du har helt rett. Jeg har aldri restaurert noe, så jeg har ikke peiling på hvor mye tid som går med. Jeg forstår også at det er forskjell på overmalt og overhalt. Det er klart hvis du gjør det skikkelig, går det mye tid.Vanlig pris på restaurering er jo "litt" svevende... Ta et eksempel da : ta en normalt dårlig boble oval,strekk denne opp som vår siste feks. http://www.vwnorge.no/index.php/topic,21830.0.html Jeg som proff oppretter bruker minimum 500 timer på denne. Hva mener du den jobben burde kostet på verksted? Da er deler ikke regnet med kun jobben. En dårlig buss som eier velger å pusse opp helt går nok med endel lenger tid :) Mvh Lars Hadde jeg brukt 500 timer i "bisniss" sammenheng, måtte jeg tatt 200.000.- i arbeidspenger for ikke å bli veldig misfornøyd. (Timelønn + sos.kostnader, arb.giveravgift og mva/ikke mva..) Om jeg skulle blitt fornøyd, ville jeg hatt minst 100.000.- ekstra. Synd jeg ikke kom på å studere ovalen på SCC. Får sikkert se den igjen, så særdeles flott ut på bildet. Tittel: Sv: ehm...? Skrevet av: Lars Rosenquist på april 16, 2010, 12:33:05 pm Hei .
Kikk på : Bilder av oppbyggingen : http://bugfvr.spaces.live.com Album 56 Indium grey . Så får du et lite innblikk i hva vi gjør. Det er vel bilder av noen biler til vi har bygget opp der også. :) 56 rag/ 57 rag / 60 rag feks . Vi har akkurat startet på en split 51/ 52 som skal bli like fin. :) Lars Tittel: Sv: ehm...? Skrevet av: pWolf på april 16, 2010, 12:56:46 pm Formula Vee: Jeg ser du har helt rett. Jeg har aldri restaurert noe, så jeg har ikke peiling på hvor mye tid som går med. Jeg forstår også at det er forskjell på overmalt og overhalt. Det er klart hvis du gjør det skikkelig, går det mye tid.Vanlig pris på restaurering er jo "litt" svevende... Ta et eksempel da : ta en normalt dårlig boble oval,strekk denne opp som vår siste feks. http://www.vwnorge.no/index.php/topic,21830.0.html Jeg som proff oppretter bruker minimum 500 timer på denne. Hva mener du den jobben burde kostet på verksted? Da er deler ikke regnet med kun jobben. En dårlig buss som eier velger å pusse opp helt går nok med endel lenger tid :) Mvh Lars Syntes bare at det hørtes mye ut i å med at det ikke var gjort noe innvendig, men for all del.. markedet bestemmer :) Hadde jeg brukt 500 timer i "bisniss" sammenheng, måtte jeg tatt 200.000.- i arbeidspenger for ikke å bli veldig misfornøyd. (Timelønn + sos.kostnader, arb.giveravgift og mva/ikke mva..) Om jeg skulle blitt fornøyd, ville jeg hatt minst 100.000.- ekstra. Synd jeg ikke kom på å studere ovalen på SCC. Får sikkert se den igjen, så særdeles flott ut på bildet. Tittel: Sv: ehm...? Skrevet av: BT på april 16, 2010, 14:04:59 pm Tror vi skal være såpass ærlige og si at det er meget lite sannsynlig at noen er desperate nok til å bruke 100tusen på en baywindow med ricoinnredning i grei bruksskikk.
Dette er nesten helt uavhengig av hvor mye tidligere eier har brukt på å pusse den opp, den finnes jo ikke gjennomført! En bil med nypris til en brøkdel av forlangende bør se meget bra ut, men det skal bli spennende å følge med :) Og hvis jeg tar feil skal min lakkeres og selges ASAP! Tittel: Sv: ehm...? Skrevet av: Atmobil på april 17, 2010, 12:01:07 pm Formula Vee: Jeg ser du har helt rett. Jeg har aldri restaurert noe, så jeg har ikke peiling på hvor mye tid som går med. Jeg forstår også at det er forskjell på overmalt og overhalt. Det er klart hvis du gjør det skikkelig, går det mye tid.Vanlig pris på restaurering er jo "litt" svevende... Ta et eksempel da : ta en normalt dårlig boble oval,strekk denne opp som vår siste feks. http://www.vwnorge.no/index.php/topic,21830.0.html Jeg som proff oppretter bruker minimum 500 timer på denne. Hva mener du den jobben burde kostet på verksted? Da er deler ikke regnet med kun jobben. En dårlig buss som eier velger å pusse opp helt går nok med endel lenger tid :) Mvh Lars Hadde jeg brukt 500 timer i "bisniss" sammenheng, måtte jeg tatt 200.000.- i arbeidspenger for ikke å bli veldig misfornøyd. (Timelønn + sos.kostnader, arb.giveravgift og mva/ikke mva..) Om jeg skulle blitt fornøyd, ville jeg hatt minst 100.000.- ekstra. Synd jeg ikke kom på å studere ovalen på SCC. Får sikkert se den igjen, så særdeles flott ut på bildet. Pris pr time i dag ligger vel ofte på 500,- til 1000,- på verksteder som driver proffesjonelt. Hvis vi sier at timesprisen er 500 pluss moms og ganger det med 500 timer så er vi oppe i 312 500,- Dette er jo kun arbeide og ingen deler eller noe annet. Tittel: Sv: ehm...? Skrevet av: FreddyB på april 17, 2010, 17:05:13 pm Men igjen - det er sjeldan likhet på det du brukar og det du får igjen. Eg er sikker på at om vi lagar ein kjapp poll på kor mange som over det lange løp faktisk har TJENT pengar på ein bil som er pussa opp rock solid fra bunnen av, så ser ein nok at det er eit fåtall..
Eg veit om ein god del folk som har brukt hundretusenvis av kroner på gammal bil, men som berre kan ta springfart og drite i å nokon sinne sjå igjen desse pengane ved eit salg. And that, my boy, that's racing. Tittel: Sv: ehm...? Skrevet av: -Marius- på april 17, 2010, 18:01:13 pm Jeg har ALLTID tjent bra på mine biler.
Tittel: Sv: ehm...? Skrevet av: Martin på april 17, 2010, 18:10:12 pm Tror vi skal være såpass ærlige og si at det er meget lite sannsynlig at noen er desperate nok til å bruke 100tusen på en baywindow med ricoinnredning i grei bruksskikk. min å........... ;)Dette er nesten helt uavhengig av hvor mye tidligere eier har brukt på å pusse den opp, den finnes jo ikke gjennomført! En bil med nypris til en brøkdel av forlangende bør se meget bra ut, men det skal bli spennende å følge med :) Og hvis jeg tar feil skal min lakkeres og selges ASAP! Tittel: Sv: ehm...? Skrevet av: Formula Vee på april 17, 2010, 19:00:04 pm Jeg har ALLTID tjent bra på mine biler. Hvilken timesats har du brukt på egeninnsats da?Tittel: Sv: ehm...? Skrevet av: -Marius- på april 17, 2010, 19:56:26 pm Det er en hobby, timesatsen bruker jeg på jobb! Hadde jeg ikke brukt tid i verkstedet hadde jeg sittet i stolen og blitt feit! Det hadde jeg heller ikke tatt betalt for!
Tittel: Sv: ehm...? Skrevet av: Formula Vee på april 17, 2010, 20:21:27 pm ;D Det er sånn de regner på Wheeler dealers også. Ed China gjør et par ukers arbeid gratis, så tjener de 10.000.- på å fikse opp en gammal bruktbil..
Tittel: Sv: ehm...? Skrevet av: FreddyB på april 17, 2010, 20:44:57 pm Jeg har ALLTID tjent bra på mine biler. Men poenget her er at jobben er satt vekk til 3.part. Skulle eg fått bilen min bygd opp av deg, nektar eg å tru at du hadde gjort det gratis. Om eg tar feil, ringer eg deg gjerne når eg kjem heim fra havet.. ;) Tittel: Sv: ehm...? Skrevet av: -Marius- på april 17, 2010, 20:56:52 pm Men for min del er det snakk om egene biler, ikke andre. Jeg sa jo faktisk "jeg har alltid tjent på mine biler"
Tittel: Sv: ehm...? Skrevet av: BT på april 18, 2010, 09:31:56 am 500timer/300.000,- Nu vel!
Dette kan sammenliknes med å bygge seg et stort, fantastisk slott av et hus. Koste hva det koste vil, rett ved siden av E18, og for å toppe den sier vi at nærmeste nabo nr 2 er bandidos. Det spiller ingen rolle hva det kosta deg å realisere galskapen, for det finnes ingen som vil bo der med mindre du er villig til å gi det bort :P |