Tittel: 1915 Skrevet av: beetle force på februar 24, 2008, 21:51:44 pm Holder på å bygge en øko 1915, org veiv, 301durasjon engle kam,org topper,org vipper og ventiler.
Har kjøpt en ny 34 pict3 forgasser, tenkte å bruke denne, hvor mye større bør hoveddysen i forgasseren være når jeg skal bruke den på en 1915, og evt andre forandringer? Må bruke et forgasser system med forvarming/oppvarming da dette skal fungere i kulde og snø! Skal ikke være noen aks-motor dette, skal stå i en snowtrac, så den bør dra greit og fungere godt på 2000-4000 rpm. Mvh Olav Tittel: Sv: 1915 Skrevet av: HansO på februar 24, 2008, 23:00:15 pm Sikker på at gasseren klarer å levere nok til en kam med 301 graders durasjon?
Tittel: . Skrevet av: Race-buggy på februar 24, 2008, 23:07:10 pm .
Tittel: Sv: 1915 Skrevet av: Lars Johansen på februar 24, 2008, 23:10:40 pm Holder på å bygge en øko 1915, org veiv, 301durasjon engle kam,org topper,org vipper og ventiler. Har kjøpt en ny 34 pict3 forgasser, tenkte å bruke denne, hvor mye større bør hoveddysen i forgasseren være når jeg skal bruke den på en 1915, og evt andre forandringer? Må bruke et forgasser system med forvarming/oppvarming da dette skal fungere i kulde og snø! Skal ikke være noen aks-motor dette, skal stå i en snowtrac, så den bør dra greit og fungere godt på 2000-4000 rpm. Mvh Olav Syntes vel kanskje ikke at det turtallsområdet du var på jakt etter og den kammen der var noe gunstig kombinasjon. Har brukt 1 dobbel 40drla /m forvarming via orginalt eksos og det har fungertert perfekt på en 1776 jeg hadde tidligere. Tittel: Sv: 1915 Skrevet av: FosenXpressen på februar 24, 2008, 23:11:52 pm 34Pict?? :o
Du har da to sprelle nye 45 Dellortos liggende du!!! Åsså bruker du Eber`n t forvarming!! ;D No guts no glory!! 8) Tittel: Sv: 1915 Skrevet av: Squareback på februar 24, 2008, 23:44:30 pm I en Snowtrack ville jeg brukt en svært "snill kam". Ville vel prioritere motvektveiv og balansering...
Original VW kam har 223 grader og 7,0 mm i løft om jeg ikke husker feil... Tittel: Sv: 1915 Skrevet av: JS på februar 24, 2008, 23:46:14 pm Hvorfor er det viktig med motvektsveiv på en motor som ikke skal se høye turtall?
Tittel: Sv: 1915 Skrevet av: HansO på februar 25, 2008, 08:27:19 am Enig med JS her. Det er vel i såtilfelle hvor godt balansert veiva er som er viktig til denne type bruk.
Tittel: Sv: 1915 Skrevet av: Speed-Demon på februar 25, 2008, 22:00:47 pm Ville heller gått for org kam enn 301 kam til den motoren og det bruket du skal ha det til. Ville gått for relativt lavkomp også. Ville forsøkt å porte litt forsiktig, er spesielt viktig for deg å få varmen ut.
|