Tittel: Klutsj demper spørsmål. "washington antishocker" Skrevet av: Gunnar|Rennfahrer2 på april 28, 2010, 12:05:06 pm "Herbie" kom opp med at han ønsker å kjøpe en, og det gjør jeg også.
Jeg har i mange år hatt en Kennedy Stage III trykkplate, denne har jeg kjørt masser av mil med og den er ett råskinn av en singelplate. Så hard å klutsje med at man må ha unormalt store lårmuskler for å klare kø kjøring... Det som er fint med denne er at man kan kjøre standard disk uten noen fare for slurr. Det som ikke er fint er at den sitter dønn når man slipper pedalen, for å ta ett eksempel, jeg har tatt kassa og knekt låsepinner mellom veiv og svinghjul med en 1776, og denne Stage III plata. Og denne plata har jeg beregnet for bruk på min 2332ccm når denne skal i bruk igjen, men dette er bare om jeg får tak i en antischocker som fungerer til mitt bruk. Tittel: Sv: Klutsj demper spørsmål. "washington antishocker" Skrevet av: Gunnar|Rennfahrer2 på april 28, 2010, 12:16:43 pm Derfor:
Hvor få tak i riktig demper? De "ekte" fra Berg er visst ikke noe å satse på. Holder det med ei fjær med riktig styrke? med en demper på? Det ble nevnt sindby.dk, er det enkelt å greit å måle kraften som må til på utløserarmen og så kjøpe ei slik fjær? Er det på disse fjærene samme styrke over hele vandringa, eller bare på slutten? eller bare i ene enden? Må man bruke hele vandringa? Noen som har erfaringer? Flere som har tenkt? Jeg har tenkt det at hvis den er for sterk eller for svak kan man lage en justerbar brakett på armen og eventuelt flytte innfestinga til denne fjære litt opp eller ned og dermed få det til å stemme best mulig. Er den justerbar i seg selv er jo det det beste. hmmm... Tittel: Sv: Klutsj demper spørsmål. "washington antishocker" Skrevet av: JTWE på april 28, 2010, 20:57:56 pm Du vil vel kun ha en demper - som reduserer hastigheten armen returnerer med, men gir ingen kraft når pedalen er fri.
Tittel: Sv: Klutsj demper spørsmål. "washington antishocker" Skrevet av: Roy Grelland på april 28, 2010, 21:27:19 pm jeg har tenkt på det samme, og tenkte på dempere til radiostyrte modellbiler, sikker en del som har en gammel fuel-buggy liggende, så med litt tykk olje og justering av hull i stempla, bør man kunne finne "riktig" demping
Tittel: Sv: Klutsj demper spørsmål. "washington antishocker" Skrevet av: Formula Vee på april 28, 2010, 22:44:47 pm Har jo god plass under der, så kan jo justere trykket med "kraft x arm"? Om det passer med slaglende forøvrig?
Hva med å bruke en trykkluftsylinder med struping i begge ender? Påmontert tilbakeslagsventil? Tittel: Sv: Klutsj demper spørsmål. "washington antishocker" Skrevet av: JTWE på april 29, 2010, 09:13:37 am "Bruce" på thesamba forumet selger lengre utløserarmer - det er jo det enkleste å kontrollere clutchen med foten i stedet for dempere etc.
Tittel: Sv: Klutsj demper spørsmål. "washington antishocker" Skrevet av: Hot Owl på april 29, 2010, 09:31:34 am I "kampens hete" kan man fint glemme å slure optimalt... har man problemer med dette langs veien og i lyskryss med dette bør levere inn styrelappen.
Men herr Gunnar, vil du slure i ALLE gir? Tittel: Sv: Klutsj demper spørsmål. "washington antishocker" Skrevet av: Gunnar|Rennfahrer2 på april 29, 2010, 09:47:12 am I "kampens hete" kan man fint glemme å slure optimalt... har man problemer med dette langs veien og i lyskryss med dette bør levere inn styrelappen. Men herr Gunnar, vil du slure i ALLE gir? Ja jeg vil helst slure bittelitt i alle gir, men ikke slik som gutta med MAAAASSE turbo power gjør. Har ikke du også ei slik stygg grønn trykkplate JHU? Den sitter som faen den når den kommer innpå, jeg vil bare ikke at "side stepping" fra min side skal rive filler av alt fra veiva og frem, dette litt fordi jeg er helt sikker på at budsjettet ikke tåler innkjøp av grovere kasse enn orginalt, og helst ikke veldig mange av dem heller, og tiden strekker uansett ikke til for å bytte disse støtt. Angående slurring så snakker vi selvfølgelig dårligere tider på stripa, men jeg er ikke igang med noen optimal stripe bil så tider blir som dem blir. Tittel: Sv: Klutsj demper spørsmål. "washington antishocker" Skrevet av: Gunnar|Rennfahrer2 på april 29, 2010, 09:49:59 am Du vil vel kun ha en demper - som reduserer hastigheten armen returnerer med, men gir ingen kraft når pedalen er fri. Nei det er sant, den fjæra vil selvfølgelig holde utløserlageret igang hele tiden og det er jeg selvfølgelig ikke interessert i... Hadde jag inte tenkt på!!! Gass fjær er derfor ikke det rette... antagelig siden den heter "fjær" Tittel: Sv: Klutsj demper spørsmål. "washington antishocker" Skrevet av: BeetleBug på april 29, 2010, 10:05:37 am Muffler Mike har hatt en lignende funksjon på sin bil siden 2003 men han har laget demperen på pedalen med mulighet for å "frikoble" den;
[attachment=1] [attachment=2] [attachment=3] [attachment=4] [attachment=5] [attachment=6] [attachment=7] [attachment=8] Mvh BB Tittel: Sv: Klutsj demper spørsmål. "washington antishocker" Skrevet av: Hot Owl på april 29, 2010, 10:42:27 am Ja jeg vil helst slure bittelitt i alle gir Du er rar... ;D Du vil slure litt bare for gøy da? Eller har du så mye hester at svinghjulet løsner i 2. 3. og 4.? Billigste du kan gjøre er å sette på smalere/lavere dekk. Jeg har stage2 plate og daikin original lamell... Tittel: Sv: Klutsj demper spørsmål. "washington antishocker" Skrevet av: Gunnar|Rennfahrer2 på april 29, 2010, 11:04:40 am Ja jeg vil helst slure bittelitt i alle gir Du er rar... ;D Du vil slure litt bare for gøy da? Eller har du så mye hester at svinghjulet løsner i 2. 3. og 4.? Billigste du kan gjøre er å sette på smalere/lavere dekk. Jeg har stage2 plate og daikin original lamell... HEHE litt rar er jeg nok som vil slure i alle gir, det er sant. Har du noe forslag for å gjøre det annerledes så er du meget velkommen Jon Hroar, dere andre også selvsagt ;) Jeg er bare redd for den stakkars orginale 1300s kassa mi jeg og mitt 7!!!stifta svinghjul eller 8 da om jeg får ut den ene stakkaren som er brekt. Nå driter jeg vel egentlig i svinhjulet, det er vel veiva jeg er redd.. Tittel: Sv: Klutsj demper spørsmål. "washington antishocker" Skrevet av: Gunnar|Rennfahrer2 på april 29, 2010, 11:09:49 am Den til muffler mike er fin den, kanskje litt mer komplisert enn jeg hadde tenkt meg i min gatebil... om man kan kalle den det, siden alt er skrevet i vognkortet mener jeg ;D
Men det erklart mulig å lage en lignende løsning som sitter bak på kassa om jeg vil skåne bilen. Men det er jo en sånn demper jeg har tenkt på uansett, men som nevnt av "Herbie" så er den ikke så lett å få tak på akkurat nå. Tittel: Sv: Klutsj demper spørsmål. "washington antishocker" Skrevet av: BeetleBug på april 29, 2010, 11:39:16 am Gatebil med Stage 3 og krav til veltrimmete leggmuskler ::) Yeah yeah.. kjørevennlig.
:D Beste sluringen har du i kroppskontrollen. Tittel: Sv: Klutsj demper spørsmål. "washington antishocker" Skrevet av: Formula Vee på april 29, 2010, 14:37:38 pm Prøvde med en 50mm luftsylinder i dag.
Kan dra den fort ut, og går kontrollert seint tilbake. Tror det bare er å sette på et luftfilter i hver ende og koble til. Ingen som har tro på komprimert luft som demping? Tittel: Sv: Klutsj demper spørsmål. "washington antishocker" Skrevet av: Jee på april 30, 2010, 00:44:33 am Skulle tig'e ei ramme på en Kawasaki i dag... Og der satt det en finurlig styredemper fra Öhlins. dobbeltvirkende riktignok. Men med ratt for hardhets justering. Fra soft til rock solid... Ca 20 justeringsrunder så den kunne finjusteres.. Kostet skjorta. Men det var med alt av braketter osv til denne sykkelen.
Bare som en tips Tittel: Sv: Klutsj demper spørsmål. "washington antishocker" Skrevet av: Gunnar|Rennfahrer2 på april 30, 2010, 08:58:33 am Jee- Öhlins er kult vett, skjekke.
Vee- skal sjekke luft, det er nok det som er vanlig, den som Berg selger er etter hva jeg har forstått luft. |