VWNorge

Forum => Problemløseren => Emne startet av: mini_røinaas på mai 10, 2010, 19:35:02 pm



Tittel: senking med puma
Skrevet av: mini_røinaasmai 10, 2010, 19:35:02 pm
Hei. Kjøpte meg i fjor en puma-forstilling til min 67 vw 1500. Bilen hadde et høyt utgangspunkt (nesten 10 cm mellom hjul og skjerm)og tankene mine tilsa at bilen kom til å "subbe" bakken når alt var ferdig. skuffelsen var stor når bilen nesten fikk et org stuk. hvor mye har dere andre klart å få ned bilen bare med ny forstilling?


Tittel: Sv: senking med puma
Skrevet av: Svein.mai 10, 2010, 19:40:30 pm
Hei.
Du har selvfølgelig justert denne ned i bunn?
Du har også 2 utgaver puma. Gul plate på justerings skruen senker minst,grønn plate mest.
 Hvis du ikke har en hjemme laget da?

Mvh Svein


Tittel: Sv: senking med puma
Skrevet av: mini_røinaasmai 10, 2010, 19:47:54 pm
godt spm... kan ikke huske å ha sett verken gul eller grønn plate. kjøpte den ny i eske av en kar på biristrand, så håper ikke at den er hjemmelaget... den er helt i bånn, ja
 :-[




Tittel: Sv: senking med puma
Skrevet av: H-MEKmai 10, 2010, 19:54:41 pm
Har du fortsatt fjæring?
Tipper denne bunner i bærekuler, eller støtdempere, hvis dette er originaldeler.


Tittel: Sv: senking med puma
Skrevet av: alaskmai 10, 2010, 20:00:19 pm
har du kjørt litt med den?
Har du fettet opp forstillinga?
om du har gjordt overstående så ser
det ut til at du har typen som senker
minst!
hvordan sitter senkeplatene?
sitter de rett frem nedover eller oppover?


Tittel: Sv: senking med puma
Skrevet av: mini_røinaasmai 10, 2010, 20:08:21 pm
var ute og sjekket platene og de er grå. platene og skruene sitter nedover. har kjørt ca 400mil i år og fettet forstillinga den dagen jeg monterte den. fylte på så mye at det begynte å tyte ut i alle kanter. hadde ikke noe fjæring rett etter at jeg slapp den HELT i bunn, men fikk bolten "litt" opp igjen så ble det litt mjukere.

Hvor mye ville den andre forstillinga ha senket da?


Tittel: Sv: senking med puma
Skrevet av: H-MEKmai 10, 2010, 20:10:08 pm
Korte dempere, og bærekuler med lang vandring er montert?


Tittel: Sv: senking med puma
Skrevet av: mini_røinaasmai 10, 2010, 20:18:32 pm
hmmm... ehh nei.... ::)
skjønner nå at disse tingene er neste punkt på handlelisten.. 

Takk for hjelpen!


Tittel: Sv: senking med puma
Skrevet av: alaskmai 10, 2010, 20:59:40 pm
er det forresten stoppere påforstillinga?
stopper den i dem?
kan være at du må kappe bort dem.


Tittel: Sv: senking med puma
Skrevet av: H-MEKmai 10, 2010, 21:36:23 pm
er det forresten stoppere påforstillinga?
stopper den i dem?
kan være at du må kappe bort dem.

Balljoint har vel ikke stoppere.


Tittel: Sv: senking med puma
Skrevet av: alaskmai 10, 2010, 22:24:11 pm
ikke?
husker ikke jeg


Tittel: Sv: senking med puma
Skrevet av: Madmartiganmai 11, 2010, 10:30:15 am
Med originale bærekuler blir det fort stum fjæring. Kjøp bærekuler med lang vandring, eller senkespindler  :)
Jeg hadde puma og senkespindler på min, da ble den laaav.


Tittel: Sv: senking med puma
Skrevet av: Lars Brattengmai 11, 2010, 10:45:45 am
vis du vil ha den helt ned sett på dropspindler, Da får du den til å slikke asfalten!!!  ;D


Tittel: Sv: senking med puma
Skrevet av: Arild t1mai 12, 2010, 19:30:30 pm
Jeg hadde puma på min 69. Den satte seg fast ut gargen. Den mangla noen foringer så jeg fikk ikke den EU ok med slark. Fikk en orginal forstilling av Thoresen, den fikk da den høyden du beskriver her. Så det er tydelig flere typer pumaer.


Tittel: Sv: senking med puma
Skrevet av: mini_røinaasmai 14, 2010, 20:24:05 pm
men ettersom det jeg har hørt, så er ikke senkespindler godkjent, stemmer det? hva vil da evt skje på forsikringsfronten hvis et uhell skulle skje?

vurderer å sette på senkespindler gitt! ;D


Tittel: Sv: senking med puma
Skrevet av: Trond Dahlmai 15, 2010, 11:34:55 am
Du får TÜV godkjente spindler til Balljoint forstilling, bare ikke til linkpin