Tittel: Min røde 1302s Skrevet av: Gummiand på mai 10, 2010, 22:34:48 pm Hei alle.
Jeg kjøpte denne gobiten av en tamiler(!) på fredag for 13500 laken og er strålende fornøyd. Dette er min første Boble, en 1971 mod med 1600 motor. Den er også nesten fri for rust. Det er en del som må fikses. Bl.a nytt ledningssett, eksoslekkasje, nytt gulvteppe,trekke om setene og få radioen/kasettspilleren i orden.Det er også en skjerm som må lakkeres. Tar gjerne imot tips da dette er min første Boble. (http://bildr.no/thumb/644827.jpeg) (http://bildr.no/view/644827) Skjermen er ikke pen=( (http://bildr.no/thumb/644829.jpeg) (http://bildr.no/view/644829) Har allerede byttet bensinfilter, olje og noen slitne slanger. (http://bildr.no/thumb/644830.jpeg) (http://bildr.no/view/644830) Hvis dere ser nøye sitter høyre baklykt skjevt. (http://bildr.no/thumb/644832.jpeg) (http://bildr.no/view/644832) Dette er det jeg gruer meg mest til, jeg hater ledninger. Hvor skal den slangen som ligger over tanken? hva er den til? Tittel: Sv: Min første boble 1302. Rød og litt sliten Skrevet av: Gummiand på mai 13, 2010, 13:33:09 pm Må si at jeg er imponert over all hjelpen og hvor hyggelige folk er her inne på vwnorge! Raske tilbakemeldinger og positive tilbakemeldinger.
Tittel: Sv: Min første boble=) Rød og litt sliten Skrevet av: Gummiand på mai 25, 2010, 17:41:38 pm Har fått fikset endel småfeil i dag, fått bensinnåla til å virke, fikset skiltlyset bak som ikke var koblet riktig, nytt fordelerlokk og en ny pluggledning.
Jeg har også byttet om på noen slanger osv så nå går bilen på tomgang. (http://bildr.no/thumb/654461.jpeg) (http://bildr.no/view/654461) (http://bildr.no/thumb/654466.jpeg) (http://bildr.no/view/654466) (http://bildr.no/thumb/654467.jpeg) (http://bildr.no/view/654467) Har et stort ptoblem med eksosen, bolten sitter igjen inne i blokka. Har prøvd å lage nye gjenger men det funka ikke:( Noen forslag? Tittel: Sv: Min første boble=) Rød og litt sliten Skrevet av: Frode på mai 25, 2010, 19:21:18 pm Likte klistremerkene i bakvinduet 8)
Tittel: Sv: Min første boble=) Rød og litt sliten Skrevet av: Gullik på mai 25, 2010, 20:29:48 pm Sitat Dette er det jeg gruer meg mest til, jeg hater ledninger. Hvor skal den slangen som ligger over tanken? hva er den til? Det ser ut for meg som den slangen kommer fra varmekanalen og er ekstra "varmluft" som skal inn i en boks for å komme ut midt på frontruten sammen med luften som kommer gjennomluft inntaket mellom panser og vindu Tittel: Sv: Min første boble=) Rød og litt sliten Skrevet av: Gummiand på mai 25, 2010, 20:34:15 pm Sitat Dette er det jeg gruer meg mest til, jeg hater ledninger. Hvor skal den slangen som ligger over tanken? hva er den til? Det ser ut for meg som den slangen kommer fra varmekanalen og er ekstra "varmluft" som skal inn i en boks for å komme ut midt på frontruten sammen med luften som kommer gjennomluft inntaket mellom panser og vindu Tittel: Sv: Min første boble=) Rød og litt sliten Skrevet av: Gullik på mai 25, 2010, 20:51:23 pm Bolten på eksosen din vil det vel være mulig åfå sveiset på en mutter på den enden som står igjen hvis du tar av eksosen din.
Da vil også varmen fra sveisingen hjelpe deg for å løsne den, pass på at du plugger eksoskanalen i toppen med gjennomvåt fille så du ikke spruter slagg inn i sylinderen Tittel: Sv: Min første boble=) Rød og litt sliten Skrevet av: Gummiand på mai 25, 2010, 21:15:06 pm Hmm, ok. Det eneste som er kjedelig er at jeg ikke er en dreven sveiser:( Er dette en jobb for et verksted? Finnes det noen verksteder i oslo som tar på seg slike jobber?
Tittel: Sv: Min første boble=) Rød og litt sliten Skrevet av: røed på mai 25, 2010, 22:00:53 pm gratulerer med fin bil, skal følge med spesijelt når du bytter ledningsnett ;) skal gjøre det samme selv. ::)
Tittel: Sv: Min første boble=) Rød og litt sliten Skrevet av: Gummiand på mai 25, 2010, 22:07:29 pm gratulerer med fin bil, skal følge med spesijelt når du bytter ledningsnett ;) skal gjøre det samme selv. ::) Kan ikke du gjøre det først, også kan jeg se hva du gjør!?:PTittel: Sv: Min første boble=) Rød og litt sliten Skrevet av: Gummiand på mai 25, 2010, 22:11:25 pm Likte klistremerkene i bakvinduet 8) Du kan få nesten like hos Autoart.noTittel: Sv: Min første boble=) Rød og litt sliten Skrevet av: røed på mai 25, 2010, 22:55:43 pm nei det tør jeg ikke før til vinteren isåfall.
Tittel: Sv: Min første boble=) Rød og litt sliten Skrevet av: Gummiand på mai 25, 2010, 23:38:54 pm vasket taket også
(http://bildr.no/thumb/654764.jpeg) (http://bildr.no/view/654764) Tittel: Sv: Min første boble=) Rød og litt sliten Skrevet av: Tistlo på mai 26, 2010, 17:56:56 pm Det er ikkje alltid nødvendig å skifte ledningsnettet sjølv om det ser ut som eit bomba horehus under panseret ;) Om stort sett alt funkar og det ikkje er kappa og limt so mykje så er det ikkej vitsi å skifte det, med mindre du liker utfordringar :)
Godt du fekk den til å gå på tomgang igjen, du kan jo justera ventilar, stift og tenning samt forgassar, det vil hjelpa på gangen på motoren om du ikkje alt har justert det. Knekte bolter i toppen er alltid spennande.. du kan få det sveist, men då er det og muligheitar for att toppen kan sprekka litt pga varmen, sist eg prøvde gjekk det ikkje med sveising(men det kan henda din bolt ikkje heng like godt fast.) Ellers er trikset: Fil flatt, kjørnarmerke heilt i senter av bolten, bor opp holet, begynn med 2-3mm og gå oppover, ikkje meir enn 1mm og gongen helst, teslutt borar du med 7mm. so kan du gjenga opp til 8mm x 1,25 pass på å bora beint og gjenga beint, utan so kjem pinnebolten på halv åtta.. Tittel: Sv: Min første boble=) Rød og litt sliten Skrevet av: Gummiand på mai 26, 2010, 21:35:08 pm ok, det kan fungere=). Hvordan er det å demontere denne dele av eksosen?
Tittel: Sv: Min første boble=) Rød og litt sliten Skrevet av: Tistlo på mai 26, 2010, 22:33:12 pm Det er snakk om lyddemparen bak. to muttrer på kvar side(dei samme som du har ein knekt av ein på) so er det nokon mindre flensar på toppen der som er festa med nokon 10mm boltar ogso må du ta av ei eksosklemma mellom eksospotta og varmepotta. 10mm i begge ender(pleier det å vera) Ogso er det antakligvis ei brei klemme frå varmepotta til eksosen, der varmlufta går..
Men du ser dette når du legg deg under bilen Tittel: Sv: Min første boble=) Rød og litt sliten Skrevet av: Gummiand på mai 26, 2010, 23:31:04 pm Det er snakk om lyddemparen bak. to muttrer på kvar side(dei samme som du har ein knekt av ein på) so er det nokon mindre flensar på toppen der som er festa med nokon 10mm boltar ogso må du ta av ei eksosklemma mellom eksospotta og varmepotta. 10mm i begge ender(pleier det å vera) Ogso er det antakligvis ei brei klemme frå varmepotta til eksosen, der varmlufta går.. Ok, Skal se litt på det i morgen. Takk for tipset;)Men du ser dette når du legg deg under bilen Tittel: Sv: Min første boble=) Rød og litt sliten Skrevet av: Gummiand på mai 29, 2010, 01:10:01 am I dag har jeg jobbet med bilen fra 1300- 0100 om natten, vindusvisker virker, eksoslekkasje er tett og bilen går på tomgang. Takk og farvel
=) Tittel: Sv: Min første boble=) Rød og litt sliten Skrevet av: FullGass på mai 29, 2010, 01:45:02 am Bra jobba, Gummiand.... eller skal vi kalle deg "Rubber Duck"? ::) :P
Tittel: Sv: Min første boble=) Rød og litt sliten Skrevet av: Gummiand på mai 29, 2010, 11:42:58 am Call me And... Gummi-and ::)
Tittel: Sv: Min første boble=) Rød og litt sliten Skrevet av: Gullik på mai 29, 2010, 21:12:19 pm Strøken innsats,da er det bare å ta turen ut på de åpne veier :D
Tittel: Sv: Min første boble=) Rød og litt sliten Skrevet av: Gummiand på mai 30, 2010, 19:18:50 pm Her kommer noen bilder av helgens jobbing.
Grunnen til at varmeanlegge ikke blåste helt frem var at det ikke var tett under baksetet. skal det egentlig ligge et rør inne i grenrøret? hvis dere skjønner hva jeg mener. (http://bildr.no/thumb/657984.jpeg) (http://bildr.no/view/657984) Monteringen av nye felger (kjøpt av paasan her inne) gikk veldig bra=) Takk for en god handel. (http://bildr.no/thumb/657987.jpeg) (http://bildr.no/view/657987) Fikk ikke de røde ringene (vet ikke hva de kalles) til å sitte bra nok så det må jeg se på senere. (http://bildr.no/thumb/657989.jpeg) (http://bildr.no/view/657989) Eksosanlegget er av, nå startet drittjobben. (http://bildr.no/thumb/657990.jpeg) (http://bildr.no/view/657990) Begge hullene måtte gjenges opp på nytt. (http://bildr.no/thumb/657993.jpeg) (http://bildr.no/view/657993) Jeg og fatter jobbet ut i de sene nattetimer, resultatet ble sånn tålelig bra;) (http://bildr.no/thumb/657995.jpeg) (http://bildr.no/view/657995) Bobla fikk en liten gave som belønning, Jägermeister blomsterkrans. (http://bildr.no/thumb/657997.jpeg) (http://bildr.no/view/657997) Tittel: Sv: Min første boble=) Rød og litt sliten Skrevet av: Tistlo på mai 30, 2010, 21:29:32 pm Går so da grin her!! :)
Bilde 1: Det svarte røyret der skal ligga mellom uttaket på kanalen og uttaket på kanten ved golvet. som du ser er da 3 uttak på det svarte røyret for det eina er til varmespjeldet som skal vera under baksetet(kjem wire ut av tunellen, eine spaken ved håndbrekket som styrer den) Men det svarte røyret der skal egentlig vera pakka inn med isolering, så du kan prøva å skaffa deg eit brukt røyr med isolering, eller skaffa isolering(vil tippa da e lettast å skaffa heila røyret) Ein an ting er att for å montera det må du av med uttaket, eller bakelitt braketten som er under baksetet der. den er skrudd inn frå baksida, altså under bilen med to skruer som alltid er fast rusta.. OG bakelitten er skjør så dei brakettane pleier å knekka uheldigvis, med mindre du er varsom. Det er altso då ein del bal med å få på det røyret, med mindre du trikser litt og kappar av det litt i lengden sånn att du kan setta det rett nedi, og heller gå over med taip nokon rundar ved flensen, vist du skjønner meg? bilde2: Ville ha skaffa ein latmansarm til å festa hjulmutrene med so du får meir moment, du vil vel ikkje att hjula skal detta av? ;) Tittel: Sv: Min første boble=) Rød og litt sliten Skrevet av: Gummiand på mai 30, 2010, 23:09:20 pm Går so da grin her!! :) Lå no gammel isolasjon som jeg stripsa rundt igjen, da funka varmen, men jeg får ikke stengt den helt av. hvor sitter ventilene til luftekanalene?Bilde 1: Det svarte røyret der skal ligga mellom uttaket på kanalen og uttaket på kanten ved golvet. som du ser er da 3 uttak på det svarte røyret for det eina er til varmespjeldet som skal vera under baksetet(kjem wire ut av tunellen, eine spaken ved håndbrekket som styrer den) Men det svarte røyret der skal egentlig vera pakka inn med isolering, så du kan prøva å skaffa deg eit brukt røyr med isolering, eller skaffa isolering(vil tippa da e lettast å skaffa heila røyret) Ein an ting er att for å montera det må du av med uttaket, eller bakelitt braketten som er under baksetet der. den er skrudd inn frå baksida, altså under bilen med to skruer som alltid er fast rusta.. OG bakelitten er skjør så dei brakettane pleier å knekka uheldigvis, med mindre du er varsom. Det er altso då ein del bal med å få på det røyret, med mindre du trikser litt og kappar av det litt i lengden sånn att du kan setta det rett nedi, og heller gå over med taip nokon rundar ved flensen, vist du skjønner meg? bilde2: Ville ha skaffa ein latmansarm til å festa hjulmutrene med so du får meir moment, du vil vel ikkje att hjula skal detta av? ;) BLir noen uker uker uten skruing nå, må spare litt. Spørs om jeg klarer å ligge unna=P Tittel: Sv: Min første boble=) Rød og litt sliten Skrevet av: Tistlo på mai 30, 2010, 23:11:20 pm Varmen styrer du med hendlane ved håndbrekket(liten spak på kvar sida av brekket) Tips er å skaffa deg ei orginal instruksjonsbok so du får med deg da grunnleggande ;)
Tittel: Sv: Min første boble=) Rød og litt sliten Skrevet av: Gummiand på mai 30, 2010, 23:54:05 pm Varmen styrer du med hendlane ved håndbrekket(liten spak på kvar sida av brekket) Tips er å skaffa deg ei orginal instruksjonsbok so du får med deg da grunnleggande ;) Var ikke de jeg tenkte på. Jeg tenkte på stengeventilene, når jeg drar i spakene så stenger de ikke helt. Tenkte jeg skulle kjøpe meg Haynes boka. Eller duger ikke den?Takk for svarene forresten. Tittel: Sv: Min første boble=) Rød og litt sliten Skrevet av: Tistlo på mai 31, 2010, 07:12:09 am Ja det skal som sagt sitta nokon spjeld baki dei røyrene. kan henda dei har grodd fast så prøv å smør dei oppatt. og fest dei sånn att wiren er stramm når du monterar dei.
Haynes funkar solenge du ikkje kjøper den boka som er mjuk(utan hard fram,baksida) den har nokon merkelege papir på sidene, du ser nesten ikkje kva som står der. Tittel: Sv: Min første boble=) Rød og litt sliten Skrevet av: Paasan på mai 31, 2010, 08:42:43 am Flott innsats, du står på fælt.
Spjeld kan også sette seg inni "rørene" under bilen. Litt fikel å komme til men mulig for en driftig fyr som deg :) Tittel: Sv: Min første boble=) Rød og litt sliten Skrevet av: Gummiand på mai 31, 2010, 17:49:52 pm Ja det skal som sagt sitta nokon spjeld baki dei røyrene. kan henda dei har grodd fast så prøv å smør dei oppatt. og fest dei sånn att wiren er stramm når du monterar dei. Ok, takk skal du ha=)Haynes funkar solenge du ikkje kjøper den boka som er mjuk(utan hard fram,baksida) den har nokon merkelege papir på sidene, du ser nesten ikkje kva som står der. Tittel: Sv: Min første boble=) Rød og litt sliten Skrevet av: Gummiand på mai 31, 2010, 17:51:47 pm Litt fikel å komme til men mulig for en driftig fyr som deg :) hehe, spørs det. Takk for komplimentet;)Tittel: Sv: Min første boble=) Rød og litt sliten Skrevet av: Gummiand på juni 05, 2010, 11:50:12 am Har fortsatt ikke løst problemet med tomgangen.
Den går på tomgang når motoren er kald og da kan jeg kjøre den i flere mil uten at den stopper, men med en gang jeg skrur av tenninga og starter igjen går den ikke på tomgang. Så hvis jeg starter motoren når den er varm, går den ikke på tomgang. men hvis jeg kjører den varm gjør den det. Noen som forsto hva jeg mente nå? ::) Tittel: Sv: Min første boble=) Rød og litt sliten Skrevet av: Tistlo på juni 07, 2010, 00:08:24 am Sjekk att choken funkar som den skal.
Kald motor: Ta av luftfilteret og sjå korleis spjeldet ser ut. det skal då vera lukka. Kobl av fjøra på "gassar armen" og trykk pedalen i golvet sånn att armen ikkje kjem i konflikt med "plato med hakk på" som heng på choke akslingen. Sett på tenninga og studer choke spejeldet. Iløpet av nokon minuttar skal spjeldet stå heilt opent. Choke elementet er bimetall så det utvidar seg når da vert varmt og derfor so skal choken opna seg etterkvart som den vert oppvarma av straumen som kjem frå tenninga. Dersom den ikkje opnar heilt etter ei stund so må du enten justera den(skru laus 3 skruer og vri elementet) eller so må du skaffa eit ant element. Tittel: Sv: Min første boble=) Rød og litt sliten Skrevet av: Gummiand på juni 08, 2010, 21:43:37 pm Et par bilder. lettere å se skjermen som må lakkes.
(http://bildr.no/thumb/664209.jpeg) (http://bildr.no/view/664209) (http://bildr.no/thumb/664214.jpeg) (http://bildr.no/view/664214) Tittel: Sv: Min første boble=) Rød og litt sliten Skrevet av: Gummiand på juni 09, 2010, 22:02:46 pm Jeg trenger et slikt motordeksel som sitter under motoren. Når jeg ser ned på eksosen ser jeg rett ned på asfalten, forrige eier skulle prøve å finne det men jeg har ikke hørt noe. Hvor kan jeg få tak i dette?
Tittel: Sv: Min første boble=) Rød og litt sliten Skrevet av: Gummiand på juni 09, 2010, 22:03:43 pm Sjekk att choken funkar som den skal. Takk, skal prøve dette i morra/helgen. Håper dette hjelper.Kald motor: Ta av luftfilteret og sjå korleis spjeldet ser ut. det skal då vera lukka. Kobl av fjøra på "gassar armen" og trykk pedalen i golvet sånn att armen ikkje kjem i konflikt med "plato med hakk på" som heng på choke akslingen. Sett på tenninga og studer choke spejeldet. Iløpet av nokon minuttar skal spjeldet stå heilt opent. Choke elementet er bimetall så det utvidar seg når da vert varmt og derfor so skal choken opna seg etterkvart som den vert oppvarma av straumen som kjem frå tenninga. Dersom den ikkje opnar heilt etter ei stund so må du enten justera den(skru laus 3 skruer og vri elementet) eller so må du skaffa eit ant element. Tittel: Sv: Min første boble=) Rød og litt sliten Skrevet av: Gummiand på juni 09, 2010, 22:31:59 pm Tenkte jeg skulle prøve å få senket bilen foran. Hva anbefales av fjærer osv? Er det en stor jobb og bytte?
Jeg vil prøve å få den lavere foran og kanskje beholde høyden bak (eller?). Har hørt at noen kapper fjærene, noe jeg tror ikke er helt lurt. Tittel: Sv: Min første boble=) Rød og litt sliten Skrevet av: Tistlo på juni 09, 2010, 22:53:57 pm Her er det meir om forgassarjustering og choke: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,20100.0.html
Det motordekselet du snakkar om har eg, om du trenger :) Senk: Du må setta på senkefjører framme, Jøran larssen på vdub2you.com skaffar fjører i bra kvalitet! Du må løysa fjørbeinet i toppen, altso i karosseriet. Og du treng helst eit par med fjør klemmer, sånn att du får knept saman fjørene så du får ut fjørbeinet. So bytter du fjør og skrur alt på plass igjen. Litt jobb er det jo sjølvsagt.. men det er ofta verdt arbeidet :) Må gjerne behalda høgden bak ja Tittel: Sv: Min første boble=) Rød og litt sliten Skrevet av: Gummiand på juni 09, 2010, 23:35:01 pm Her er det meir om forgassarjustering og choke: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,20100.0.html Det motordekselet du snakkar om har eg, om du trenger :) Senk: Du må setta på senkefjører framme, Jøran larssen på vdub2you.com skaffar fjører i bra kvalitet! Du må løysa fjørbeinet i toppen, altso i karosseriet. Og du treng helst eit par med fjør klemmer, sånn att du får knept saman fjørene så du får ut fjørbeinet. So bytter du fjør og skrur alt på plass igjen. Litt jobb er det jo sjølvsagt.. men det er ofta verdt arbeidet :) Må gjerne behalda høgden bak ja Takk for tipset. http://www.vdub2you.com/shop/index.php?act=viewProd&productId=276 Regner med at det var disse du tenkte på? Hvor mye skal du ha for det motordekselet til oslo da? Espen Tittel: Sv: Min første boble=) Rød og litt sliten Skrevet av: Tistlo på juni 10, 2010, 00:04:49 am Dei fjørene ja, Dei skal vera ganske bra og er i bra kvalitet, ogso får du med det etterlengta Tüf papiret..
Motordekselet kostar 150kr å senda til oslo, med mindre eg tek da med meg neste gong me skal til oslo(ikkje so lenge til) Du får gje eit bud.. ;) Tittel: Sv: Min første boble=) Rød og litt sliten Skrevet av: Gummiand på juni 10, 2010, 16:53:18 pm Vet ikke hva dette er verdt jeg, så nå har du muligheten til å lure meg=)hva med 400?
Tittel: Sv: Min første boble=) Rød og litt sliten Skrevet av: Gummiand på juni 10, 2010, 16:58:52 pm Her er det noe som mangler vel?
Tittet rundt forgasseren i dag etter jobb, hva er dette og hvor skal ledningen? (http://bildr.no/thumb/665541.jpeg) (http://bildr.no/view/665541) Tittel: Sv: Min første boble=) Rød og litt sliten Skrevet av: Tistlo på juni 10, 2010, 18:46:05 pm Der ser du choke elementet som eg snakka om. Det skal gå ein ledning frå coilen og opp til kontakten der. Utan so vil ikkje bilen gå skikkeleg i da heila tatt!!
Eg trur du er lurt om du betalar 400 for den motorplata ;D Men 300 inkl frakt vist det høyres passleg ut? Tittel: Sv: Min første boble=) Rød og litt sliten Skrevet av: Gummiand på juni 10, 2010, 18:53:59 pm Hehe, du er for ærlig du:P
Tittel: Sv: Min første boble=) Rød og litt sliten Skrevet av: Gullik på juni 10, 2010, 19:51:32 pm Hehe, du er for ærlig du:P Tistlo er en god gutt iallefall, som kan se alle rett i øynene når han møter dem på treff. Har kjøpt deler fra han og der ble det sendt bilder av delene uten at jeg ba om det,og alt er på stell.Håper på bedre vær i år under SCC slik at en kan treffe noen av dem en tror en kjenner her på forumet, og ikke bare gjemme seg for regnet. Den ledningen som mangler på choken din ligger nok i en strømpe inne bak gassermanifolden din et sted Tittel: Sv: Min første boble=) Rød og litt sliten Skrevet av: Tistlo på juni 10, 2010, 20:36:56 pm Men so var det vel ikkje meg denna tråden handlar om då ;)
Gommiand, du får senda meg ein PM når du treng plata Tittel: Sv: Min første boble=) Rød og litt sliten Skrevet av: Gummiand på juni 10, 2010, 22:12:21 pm La en ledning fra coilen til forgasseren i dag, det virket som det hjalp en liten stund. Når motoren ble god og varm var den akkurat den samme. Jeg prøvde å kjøre med den av og på, men merket ingen forskjell. Det er èn pol med 3 ''kontakter'' og en med 2 på coilen, vet ikke om dette har noe å si men jeg koblet den på den polen med 3.
Tistlo: kan gi deg svar i løpet av helgen, haster ikke. Så hvis du skal ned til Oslo til sommeren kan du gjerne ta den med deg=) Takk for hjelpen. Tittel: Sv: Min første boble=) Rød og litt sliten Skrevet av: Tistlo på juni 10, 2010, 23:07:29 pm Det er veldig vesentlig att den er kobla til rett pol på coilen. Du ser det går ein ledning frå eine polen og ned på fordelaren. Den polen er minus, så bruk den andre. Du bør merka ein vesentlig forskjell med choken i drift. Som nevnt tidlegare so bør du sjekka justeringa på den
Tittel: Sv: Min første boble=) Rød og litt sliten Skrevet av: Gummiand på juni 13, 2010, 03:00:34 am Det er veldig vesentlig att den er kobla til rett pol på coilen. Du ser det går ein ledning frå eine polen og ned på fordelaren. Den polen er minus, så bruk den andre. Du bør merka ein vesentlig forskjell med choken i drift. Som nevnt tidlegare so bør du sjekka justeringa på den Skal prøve dette;) Når det gjelder det motordekselet du snakke om du hadde så kjøper jeg det. Var det sånn at du skulle ned til Oslo etterhvert? hvis ikke så kan vi ta det med posten.Jeg er ute ettet et takstativ også hvis noen har det liggende! Tittel: Sv: Min første boble=) Rød og litt sliten Skrevet av: Gummiand på juni 15, 2010, 21:36:56 pm (http://bildr.no/thumb/669157.jpeg) (http://bildr.no/view/669157)
Kjøpte gangstercap i helga=) gjenstår bare senking nå! OG overhaling av forgasser :-\ Tittel: Sv: Min første boble=) Rød og litt sliten Skrevet av: Gummiand på juni 28, 2010, 20:17:55 pm Demonterte forgasseren min dag og vasket. Når jeg skal sette dette sammen igjen må jeg da fylle opp bensin i det kammeret som flottøren ligger i? eller fyller den opp av seg selv?
Kanskje litt forvirrende. Tittel: Sv: Min første boble=) Rød og litt sliten Skrevet av: Andersen VW56 på juni 28, 2010, 20:23:12 pm Det fyller seg selv når du drar den på starteren
Tittel: Sv: Min første boble=) Rød og litt sliten Skrevet av: Gummiand på juni 28, 2010, 23:14:25 pm Fikk endelig fikset tomgangsproblemet! Blåste rent alt og vasket forsiktig. jobben tok bare en times tid så jeg er strålende fornøyd. Da er senking og nye bremseskiver, klosser neste oppgave.
(http://bildr.no/thumb/677406.jpeg) (http://bildr.no/view/677406) Har også fått tak i verktøykasser/delekasser som skal i garasjen. Ganske genialt, er vel samme opplegg som sortimo bilinnredning men funker i garasjen også. (http://bildr.no/thumb/677412.jpeg) (http://bildr.no/view/677412) (http://bildr.no/thumb/677417.jpeg) (http://bildr.no/view/677417) Med vinkelsliper og batteridrill selvfølgelig=) Tittel: Sv: Min første boble=) Rød og litt sliten Skrevet av: Gummiand på juli 06, 2010, 22:04:41 pm Må ha nye bremseskiver og klosser nå ser jeg. Lurer på om jeg skal kjøpe hos unneberg http://www.unneberg-bil.no/webshop/?p=i&id=10502 er det noe annet å anbefale? Det er vel ikke noe problem å få eu godkjenning med borrede/ventilerte skiver?
Tittel: Sv: Min første boble=) Rød og litt sliten Skrevet av: Gummiand på juli 07, 2010, 15:35:09 pm ingen som vet?
Tviler på det :P Tittel: Sv: Min første boble=) Rød og litt sliten Skrevet av: Roy Grelland på juli 07, 2010, 15:46:42 pm Må ha nye bremseskiver og klosser nå ser jeg. Lurer på om jeg skal kjøpe hos unneberg http://www.unneberg-bil.no/webshop/?p=i&id=10502 er det noe annet å anbefale? Det er vel ikke noe problem å få eu godkjenning med borrede/ventilerte skiver? jeg kan svare det samme som jeg har svart en del ganger før, nemlig at det er ingen som kan forutsi hva en eller annen dude på et lokalt verksted legger seg oppi eller ikke, men skal du endre noe fra det som er originalt, f.eks senking, bremser, motor, hjul etc, så skal det søkes biltilsynet i forkant, og da krever de ofte visning der før det godkjennes. Men som sagt hva det lokale verkstedet ditt ser/godkjenner, kan ingen andre svare på... eu (PKK) og godkjenning hos biltilsynet er IKKE det samme.... Tittel: Sv: Min første boble=) Rød og litt sliten Skrevet av: Gummiand på juli 07, 2010, 16:50:26 pm så kjedelig da. takk for svar uansett. :)
Tittel: Sv: Min røde 1302s Skrevet av: Gummiand på juli 14, 2010, 23:35:57 pm Det har skjedd litt i det siste:
Bilen fungerer fint på tomgang. Har funnet ut av jeg må justere litt på choke elementet en gang i blant avhengig av temp osv, dette kan jeg leve med intil videre. Fikk kjøleblekket av Tistlo her inne i går, etter litt tilpassing gikk det bra=) Takk for handelen. Mangler pakningen som skal være mellom kjøleblekket og karosseriet. Noen som har dette liggende? (http://bildr.no/thumb/685924.jpeg) (http://bildr.no/view/685924) Fant fram rusten jeg har gruet meg til.! (http://bildr.no/thumb/685930.jpeg) (http://bildr.no/view/685930) Fikk tak i en Hawaii dame som jeg satt i dashen, vet ikke om jeg vil ha henne der helt ennå. (http://bildr.no/thumb/685926.jpeg) (http://bildr.no/view/685926) Ny luftfrisker fra Kiteferie i Danmark, denne skal inn. (http://bildr.no/thumb/685928.jpeg) (http://bildr.no/view/685928) I morgen tenkte jeg at jeg skulle se å få byttet rørene fra vifta til varmepottene til noe som ser renere ut, også skal det vel være et rør fra luftfilterboksen og gjennom kjøleblekket? Tittel: Sv: Min røde 1302s Skrevet av: Gummiand på juli 22, 2010, 23:51:46 pm Jeg har et lite(stort) problem med eksosen, etter at jeg lagde nye gjenger i blokka er enderørene skjeve og det er en eksoslekkasje ved de nye gjengene. Tror ikke det er noe håp i å gjenge opp noe mer:( Så det jeg lurer på er om det finnes noen mulighet for å få fikset dette uten å bytte hele blokka.
Hva bør en 1600 blokk koste som er i relativt god stand? Evt komplett motor. Har ingen erfaring med motorbytte så dette blir en god utfordring til vinteren. Er det noen her inne som har en sprengskisse av en 1600 motor? Takk for hjelpen. Tittel: Sv: Min røde 1302s Skrevet av: Bj?rn på juli 22, 2010, 23:56:22 pm Det med eksoslekkasje, kan du ikke bruke noe pasta av noe slag, og nye pakninger?
En grei turn key 1600motor ligger på rundt 4.000kr + -. Tittel: Sv: Min røde 1302s Skrevet av: Gummiand på juli 23, 2010, 00:02:46 am Det med eksoslekkasje, kan du ikke bruke noe pasta av noe slag, og nye pakninger? En grei turn key 1600motor ligger på rundt 4.000kr + -. Njo, men vil ha det 100%. problemet er at når jeg gjenget opp nye hull dro borret seg skjevt så jeg får ikke entret bolten riktig på v.side. skal jeg gjenge opp en gang til er jeg oppe i 10mm, som blir litt for mye er jeg redd. 4000 kr er akseptabelt:) Takk for svar. Fant sprengskisse forresten. Tittel: Sv: Min røde 1302s Skrevet av: Tistlo på juli 31, 2010, 16:51:02 pm Du kan jo byta toppane til nokon med bra eksos pinnebolter.
Motorbytte er grei skruing det :) Av med alle ledninger som går frå motor til karosseri, av med varmewire som går frå chassis til varmepotter, løys varmeslangane som går frå varmepotter til karosseri, av med luftfilter, friskluftslangar og bakre kjøleblekk, ut med to skruer under motoren og to skruer over motoren(rundt blokka altso) Tittel: Sv: Min røde 1302s Skrevet av: Gummiand på august 25, 2010, 20:09:09 pm Ok, da er nye topper kjøpt=) takk for tipset
Tittel: Sv: Min røde 1302s Skrevet av: Gummiand på august 25, 2010, 20:25:24 pm Ettersom jeg skal ut med motoren tenkte jeg at jeg skulle pynte opp litt i mororrommet. Hva bør jeg gjøre når motoren først er ute? Tanken er å bytte forgasser, har mest lyst til å bygge om til doble. hva slags forgassere trenger jeg? Er dette mye jobb?
Tittel: Sv: Min røde 1302s Skrevet av: Erlend / bug66 på august 26, 2010, 13:49:31 pm Ettersom jeg skal ut med motoren tenkte jeg at jeg skulle pynte opp litt i mororrommet. Hva bør jeg gjøre når motoren først er ute? Tanken er å bytte forgasser, har mest lyst til å bygge om til doble. hva slags forgassere trenger jeg? Er dette mye jobb? du trenger innsug, stag, filter og gassere.. til 1600? enten kadron40, weber 34itc, doble weber 36 etc.. Tittel: Sv: Min røde 1302s Skrevet av: Gummiand på mars 29, 2011, 22:15:11 pm Nå skjer det ting her inne. Endelig!
(http://bildr.no/thumb/853455.jpeg) (http://bildr.no/view/853455) kjøpt noen småting hos hotshop (http://bildr.no/thumb/853458.jpeg) (http://bildr.no/view/853458) Motoren er tatt ut. (http://bildr.no/thumb/853461.jpeg) (http://bildr.no/view/853461) eksospinnebolten er fikset. litt justering så nermer det seg. (http://bildr.no/thumb/853464.jpeg) (http://bildr.no/view/853464) Har fått tak i ny ::) motor. (noen her inne sin gamle?) er en del småting jeg kan plukke av på denne. Men jeg synes den ser litt anderledes ut enn min.!? Tittel: Sv: Min røde 1302s Skrevet av: Gummiand på april 04, 2011, 22:01:06 pm Kjøpte asfaltmatter fra bilextra, synes ikke de var spesielt bra egentlig, de sprakk bare jeg så på de.
(http://bildr.no/thumb/857576.jpeg) (http://bildr.no/view/857576) (http://bildr.no/thumb/857583.jpeg) (http://bildr.no/view/857583) Jeg brukte ekstremt lang tid på å få motorrommet rent da forrige eier hadde klistret på isolasjonsmatter. Når jeg fikk dette rent la jeg på mattene og formet med varmluftspistol. (http://bildr.no/thumb/857588.jpeg) (http://bildr.no/view/857588) Er litt usikker på hvordan disse skal festes. Er det meninga at jeg skal borre opp nye hull? Får ikke de eksisterende hullene til å passe. Tips? (http://bildr.no/thumb/857589.jpeg) (http://bildr.no/view/857589) Da var jeg igang med å pusse ned, sparkle og tette igjen hull i viftehuset før lakkering. (http://bildr.no/thumb/857598.jpeg) (http://bildr.no/view/857598) Mye rare hull og sprekker! (http://bildr.no/thumb/853458.jpeg) (http://bildr.no/view/853458) (http://bildr.no/thumb/857600.jpeg) (http://bildr.no/view/857600) Før Etter Neste på lista nå er å tette igjen et par hull i bagasjerommet, skikkelig motorvask, starte motoren, bytte gasswire, lufte bremser og EU godkjenning |